..: "Trnavské rekonstrukce" potřetí - velkoprostorová 2. třída :..

Ilustrační obrázekŽilina - Od chvíle, kdy České dráhy potvrdily informaci o plánované rekonstrukci 40 osobních vozů financované zpětným leasingem, jsme netrpělivě čekali na podobu modernizovaných vozů. Přestože informace o rozsahu úprav byly poměrně detailní, první skutečný pohled do interiéru vozů Apee141 a Bee240 se železniční veřejnosti naskytl až na červnových Czech Raildays 2008 v Ostravě. Jak se ale přibližuje GVD 2008/2009, kdy by měly být "trnavské" (nebo spíše trnavsko-plzeňské, jelikož podstatná část vozů prochází rekonstrukcí v dílnách firmy MOVO Plzeň) vozy hromadně nasazeny, začínají se objevovat i další hotové kusy. Před několika dny se tak na tratě dostal první modernizovaný vůz z řady Bpee - klimatizovaný velkoprostorový vagon 2. třídy 61 54 20-70 023-4 Bpee239. Podívejte se s námi, jak vypadá uvnitř.

Stejně jako ostatní příbuzní z klanu trnavsko-plzeňských rekonstrukcí, i Bpee 023 dostal nový červený lak, jenž by měl vůz na první pohled identifikovat jako vylepšenou verzi známé klasiky. Oproti dosud představeným vozům je první modernizovaný velkoprostorový vůz 2. třídy opatřen i logem svého současného vlastníka - společnosti ING Lease. Od té si ČD budou čtyři desítky upravených vozů po dobu deseti let pronajímat a následně je opět odkoupí. Na první pohled jsou patrné typické úpravy - třeba chybějící okna na jedné straně nástupních prostorů, jejichž místa zaujaly zásobníky vakuových WC. Ta tvoří, společně s klimatizací a novým centrálním zdrojem energie, základ celé přestavby.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Kromě funkčního chlazení prostoru pro cestující a nových WC se však změny, podobně jako u ostatních řad z letošního roku, v zásadě točí pouze kolem technických prvků vozu - přemostění záchranné brzdy, nová rozvodná skříň, stropní vzduchový kanál pro lepší proudění chladného vzduchu či fotobuňky otevírání dveří do velkoprostorového salónu. Sedačky opět nedoznaly zásadních úprav, i když přečalounění do slušivé modré zajisté potěší. I zde působí sedadla subjektivně měkčím dojmem a sedí se v nich příjemněji než v původní verzi. Jak už ale bylo řečeno dříve, zásuvky 230 V budou cestující hledat marně, stejně jako nové odpadkové koše nebo obklady stěn.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Celkový dojem z rekonstruovaného Bpee zůstává pozitivní - o to víc, když cestující při prvním setkání s touto řadou nečeká žádnou revoluci. Do konce roku by se v provozu mělo objevit dalších několik vozů této řady, přičemž v současném stavu každý lepší vůz na vlacích vyšší kvality bude nesporným přínosem.

Zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.8.2008 (11:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Přema 
29.08.2008 (15:34)  
Ze začátku, když jsem se dozvěděl, že ty nové vozy budou mít červenobílý lak, tak se mi to moc nelíbilo. Ale teď se mi to líbí a zkusím si tento Bpee postavit jako model v H0.
Červenobílé laky budou dostávat je vozy kategorií Aee, Apee, Bee, Bpee nebo i třeba klasická Béčka?
Děkuji za odpověď!
registrovaný uživatel M 
29.08.2008 (14:48)  
Vojtech Hubr - ty vole (sorry:), ale vzdyt srovnavas 40 hodin v buse a 6 a ve vlaku. Jsem si jisty, ze kdybys z toho Recka jel v sedacce vlaku, tak nejpozdeji v Rumunsku nebo kudy to jede budes mit vyzkouseny vsechny pozice kamasutry a zkusis i spoustu novych:-)

George - nevim, mam M1330 (myslim:) a vydrzi. Nemam otevreny graficky programy a k tomu pusteny DVD, ale zase jsem zpravidla online. Na 9clankovou vydrzi. Jestli 7 hodin nevim, ale taky to neni ta obligatni hodka a pul:-)
Nicmene uznavam, ze Brno-Solun by to nevydrzelo:-)
29.08.2008 (14:13)  
sAD: Ještě to chce dopsat, kolik ten drobek váží...ano, můj NTB vydrží 48hodin nonstop práce naplno, ale to, že musím tahat 15kilovou Vartu 55Ah se už nezmiňuji což. :-D
registrovaný uživatel sAd 
29.08.2008 (13:55)  
860 003, George_Couse: HP 6710b s cestovní baterkou v poho vydrží na 8 hodin práce. Bez ni cca 4 hodiny. /OT
waszyn: Se svou výškou 182 cm se považuji za průměrně vzrostlého a s nohami teda problém nemám.
registrovaný uživatel waszyn 
29.08.2008 (12:54)  
vojtěch:
nemecke velkoprostory jsou cajk, ale kdyz to srovnavame s bpee tak je to ten povestny trabant a mercedes, v bpee je tato roztec tragedie, dyl nez pul hodiny prumerne vzrostly clovek usedi akorat na nekolika mistech u stolecku s nohama do ulicky... o zasuvce nemluve..
registrovaný uživatel DenSha  mail  
29.08.2008 (12:47)  
ad M bus x velkoprostor:
Ve velkoprostorech většinou bývá znatelně více místa. Onehdá jsem jel z Řecka do Brna autobusem Mercedes Benz (nevím jakého typu, ale byl dost nový) a odtud do Ústí nad Labem nšmeckým Bpmdz a rozdíl v podobě podstatně většího místa na nohy byl dosti znatelný. Dále: V autobuse se mi ještě nikdy nepodařilo rozumně pracovat s notebookem, v německém Bpm(d)z bez problémů, navíc tam jsou někde i zásuvky (v autobuse jsem zásuvky asi ještě neviděl).

Závěr:
Až budou mít velkoprostory stejnou rozteč sedadel jako autobusy, budu protestovat, zatím je to ale ještě docela rozdíl.
29.08.2008 (11:16)  
M: Nevydrží, opravdovou práci opravdu ne, a že jsem jich vystřídal;-)
registrovaný uživatel M 
29.08.2008 (11:14)  
Dobrej Dell nebo Mac vydrzi i kdyz se na nem neco dela...
registrovaný uživatel Qaws 
29.08.2008 (10:54)  
Hold si zase někdo pěkně namastil kapsu..:(
29.08.2008 (10:52)  
radekedar : 7 hodin jen pokud pouze svítí displej a nic se na tom nedělá. Navíc jen tak prvního půl roku, dokud je baterie "čerstvá"...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko