..: "Trnavské rekonstrukce" potřetí - velkoprostorová 2. třída :..

Ilustrační obrázekŽilina - Od chvíle, kdy České dráhy potvrdily informaci o plánované rekonstrukci 40 osobních vozů financované zpětným leasingem, jsme netrpělivě čekali na podobu modernizovaných vozů. Přestože informace o rozsahu úprav byly poměrně detailní, první skutečný pohled do interiéru vozů Apee141 a Bee240 se železniční veřejnosti naskytl až na červnových Czech Raildays 2008 v Ostravě. Jak se ale přibližuje GVD 2008/2009, kdy by měly být "trnavské" (nebo spíše trnavsko-plzeňské, jelikož podstatná část vozů prochází rekonstrukcí v dílnách firmy MOVO Plzeň) vozy hromadně nasazeny, začínají se objevovat i další hotové kusy. Před několika dny se tak na tratě dostal první modernizovaný vůz z řady Bpee - klimatizovaný velkoprostorový vagon 2. třídy 61 54 20-70 023-4 Bpee239. Podívejte se s námi, jak vypadá uvnitř.

Stejně jako ostatní příbuzní z klanu trnavsko-plzeňských rekonstrukcí, i Bpee 023 dostal nový červený lak, jenž by měl vůz na první pohled identifikovat jako vylepšenou verzi známé klasiky. Oproti dosud představeným vozům je první modernizovaný velkoprostorový vůz 2. třídy opatřen i logem svého současného vlastníka - společnosti ING Lease. Od té si ČD budou čtyři desítky upravených vozů po dobu deseti let pronajímat a následně je opět odkoupí. Na první pohled jsou patrné typické úpravy - třeba chybějící okna na jedné straně nástupních prostorů, jejichž místa zaujaly zásobníky vakuových WC. Ta tvoří, společně s klimatizací a novým centrálním zdrojem energie, základ celé přestavby.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Kromě funkčního chlazení prostoru pro cestující a nových WC se však změny, podobně jako u ostatních řad z letošního roku, v zásadě točí pouze kolem technických prvků vozu - přemostění záchranné brzdy, nová rozvodná skříň, stropní vzduchový kanál pro lepší proudění chladného vzduchu či fotobuňky otevírání dveří do velkoprostorového salónu. Sedačky opět nedoznaly zásadních úprav, i když přečalounění do slušivé modré zajisté potěší. I zde působí sedadla subjektivně měkčím dojmem a sedí se v nich příjemněji než v původní verzi. Jak už ale bylo řečeno dříve, zásuvky 230 V budou cestující hledat marně, stejně jako nové odpadkové koše nebo obklady stěn.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Celkový dojem z rekonstruovaného Bpee zůstává pozitivní - o to víc, když cestující při prvním setkání s touto řadou nečeká žádnou revoluci. Do konce roku by se v provozu mělo objevit dalších několik vozů této řady, přičemž v současném stavu každý lepší vůz na vlacích vyšší kvality bude nesporným přínosem.

Zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.8.2008 (11:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer henry 
29.08.2008 (10:51)  
Až na to, že je to celý odfláklí. Přejímači ČD nechtěli od MOVO vůbec převzít, i když politický tlak byl převzít za každou cenu. Co vím, tak až na 30 různých závad na jednom voze. Namátkou uvolněné sedačky, prolamující se podlaha, nenabité baterky, Ty vozy ač na sobě mají napsáno LAK 1, to znamená, že musí projít pískovým otryskáním laku, tak když budete mít štěstí a odchlípnete třeba gumu u dveří, narazíte na zelenou barvu, když ne je to zamatlaný štětcem. No hrůza, já bych do takového "výzkumu" peníze neinvestoval.
Nevědoucí supstrát má mít pocit, dle barvy vozu, že nastupuje do Siemensackých vagonů, ale uvnitř na ně čeká překvapení, žádná novota. Kdyby si vzali radši nové vozy z Vrůtek udělali by líp.
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
29.08.2008 (10:49)  
860 003: Asus Eee PC s procesorem Intel Atom vydrží 7 hodin ;) (ovšem má malý displej)
29.08.2008 (10:40)  
Tak snad bude nějaký pokrok a brzo budou baterky které vydrží napájet počítač 6 hodin tak zásuvky nebudou potřeba.
Ve 471 jsou taky zásuvky, ale nějak v nich chybí to základní.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
29.08.2008 (8:45)  
Ja ty velkorpostory taky moc nemusim. Stve me, ze se to nenechalo dodelat. To mi tedy vadi vic nez instalace menice a absence rozvodu 230V.

M: S kosem taky valcim.

Mimochodem - fotky k reko Bdmtee - http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CD/CD_Bdmtee.php
Registrierter Benutzer M 
29.08.2008 (2:10)  
Jinak na fotkach mi trochu chybi ta zakladni - fotka celyho vagonu proste:-)
Z fotecky odpadkoveho kose je videt, ze tam se asi moc neudelalo. Mimochodem, jsem jedinej, komu ty kyble vadi a valci s kolenem?:)
Registrierter Benutzer M 
29.08.2008 (2:09)  
Ad velkoprostory - jakej je pro vas* rozdil mezi jetim ve velkoprostoru** a autobusu?

* - obhajce velkoprostoru
** - mysleny velkoprostory s vetsinovym razenim za sebou, ne neceho ala Bdmtee
28.08.2008 (23:41)  
crash151: Nám na CRD tvrdili, že ty plasty prošly očistou. :-D
28.08.2008 (23:32)  
Fauny: A o sedací části těla ani nemluvě :-/. Při cestě do Vídně a následnýmu pokračování do Innsbrucku jsem se v rakouskym Bmz cejtil jak v peřince po tý cestě na německym prkně. Když už sem nakousnul rakouský kočáry, tak k jejich velkoprostorum (k vidění Bmz73 na Vindoboně). Vypadaj co se týče interiéru (podle mě to co zákazníka zajímá nejvíc) výborný, hodně místa, ale působí to na mě právě tim stylem na co si tu někteří stěžujou. Člověk se tam cejtí jak ve výloze, hodně neútulný. Naproti tomu český Bpee je podle mě jeden z nejlepších velkoprostorů ve kterym sem měl tu čest jet. I když pravda, s mejma 190 cm vejšky tam neni místa na rozdávání, ale přežít se to dá celkem v pohodě. A paradoxně já mam právě na 2+2 větší pocit soukromí než v kupé :). Věc vkusu, každej si zvolí sám, ale pravda je že milovníci velkoprostoru jsou co se týče dálkový dopravy v nevýhodě :-). Takže proč ty stesky ;-)
Jenom mě mrzí že se skoro nic neudělalo s interiérem, nejen ty obklady už mam něco za sebou a je to dost vidět. Když už se s tim něco dělá...
Registrierter Benutzer Fauny  mail  
28.08.2008 (22:03)  
Bdmtee je kapitola sama pro sebe. Sedět tam ve čtyřech je opravdu zážitek k nezaplacení. A v německých Bmpz jsem jel jednou a od té doby se jim obloukem vyhýbám. Po cestě Břeclav - Praha bych nevěřil, že z vlaku tak můžou bolet záda.
Registrierter Benutzer hradec 
28.08.2008 (20:43)  
Největší paskvil, které jezdí jako velkoprostorové je Bdmtee. Dva lidi proti sobě-hrůza a ty okna, v léte normální skleník. Jinak velkoprostorová 1.třída paráda, pokud tedy není řazen jako předposlední vagon a za ním jídelák.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko