..: ZSSK: Nové vozy a elektrické jednotky :..

Ilustrační obrázekBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v nastoleném trendu obnovy vozového parku a po první vlně, v niž se prováděly především rekonstrukce, se od letošního roku soustřeďuje především na nákup nových vozidel. Zatímco dodávka nových vozů řady Bmpeer se v této chvíli nachází přesně ve své polovině, novou řadu dálkových vozů 1. třidy uvidíme poprvé na podzim na InnoTransu v Berlíně a nabídky na stovku dalších rekonstrukcí se právě posuzují, na stole už leží další tendry na další vozidla: další sérii vozů pro dálkové spoje a dvoupatrové příměstské jednotky.

Prvním tendrem je zakázka na dodávku dvacítky osobních klimatizovaných vozů pro dálkovou dopravu - 5 vozů 1. třídy a 15 kusů 2. třídy - pro rychlost 160 km/h, která navíc zahrnuje opci na dalších 10 kusů klimatizovaných vozů druhé třídy s možnou úpravou až na 200 km/h. Rozhodovat přitom bude nejen celková cena, ale také technicko-provozní parametry vozů, včetně hmotnosti a účinnosti brzd. Tento krok je zcela logický vzhledem k plánovanému zavedení traťové rychlosti 160 km/h na rekonstruovaném koridoru z Bratislavy do Trenčína. Má se tak stát od GVD 2009/2010, kdy bude ve všech úsecích zprovozněn zabezpečovací systém ETCS L1 a zároveň bude pro toto řešení upraven dostatečný počet lokomotiv. Stávající flotila více než 200 rekonstruovaných klimatizovaných vozů sice konstrukčně tyto rychlosti zvládne, nicméně jejich brzdný účinek nedosahuje požadovaných hodnot pro reálny provoz. Do začátku GVD 2010 budou převážně novými vozy pokryty všechny vlaky InterCity a některé rychlíky; dalších 20 až 30 vozů pak posilní stav vhodných vozidel. Doba realizace kontraktu je 48 měsíců od podpisu smlouvy, nabídky se přijímají do 19. září 2008. Zajímavostí je i předpokládaná cena zakázky, která činí 1,25 - 1,415 miliardy slovenských korun (1 - 1,14 mld Kč) - po přepočtu na kus téměř dvakrát tolik, za kolik v současnosti ZSSK pořizuje vozy Bmpeer/Ampeer.

Ilustrační obrázekPředmětem druhé veřejné soutěže je 10 kusů regionálních dvoupodlažních jednotek pro trakční systémy 3 kV ss a 25 kV/50 Hz, jež mají být nasazovány v okolí Žiliny a Košic. Dopravce požaduje soupravy složené z hnacího, vloženého a řídícího vozu, s možností vícečlenného řízení minimálně tří spojených jednotek, tedy shodný model, jaký je uplatněn u řady 471 ČD. Požadovaná maximální rychlost je 160 km/h. Ačkoli je tento záměr známý už delší dobu, poprvé se na veřejnosti objevuje jasnější specifikace. Zakázka v hodnotě 2,5 - 2,9 mld. Sk (2 - 2,33 miliard Kč) může představovat příležitost i pro ostravskou Vagonku, která podle vlastních slov má připraven projekt jednotek řady 671. O nákupu podobného typu vozidla před časem informovaly i ČD s odkazem na rok 2010, přestože konkrétní termín zadání je zatím nejistý. O výsledcích soutěže se má rozhodnout koncem října letošního roku; cestující by se ale novými jednotkami mohli poprvé svézt až v roce 2015.

zdroj: Tenders Electronic Daily 1, 2


JiříK. | 19.8.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.08.2008 (9:01)  
Ale jo, asi koupi. Kdyz jsem cetl vyhleseni toho VŘ nabyl jsem dojem, ze to je psano na ty nase 471.

Ale k te kvalite provedeni: je potreba si uvedomit, ze lokomotiva/mot. vuz/jednotka je nesmirne slozite zarizeni, ktere sestavuje nekolik tymu a vyroba ma radu ruznych dodavatelu, takze odladit to je problem nekolika let.
Navic, stroje, ktere jsou dnes vychvalovany pro svou spolehlivost (napr. 843, brejlovce, 714 atp.) zacinaly velmi pododbne, ne-li hure, jako soucasne elefanty ci regionovy.
20.08.2008 (8:54)  
Tak doufám, že se Slováci poučí z našich zkušeností s řadou 471 a ty křumply nekoupí.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.08.2008 (22:14)  
GC: to je vlastne pravda. Nejak jsem si to neuvedomil.
Ostatni: Podle informaci, co mam, vagonka kapacitu rozsiruje. Kapacita je snad zatim asitak kolem 10 jednotek rocne. V kazdem pripade se urcite bude kapacita zvysovat i diky prikoupeni Sumperka. Nicmene i v Spk jsou velke potize se shanenim kvalifikovaneho personalu.
Takze myslim, ze i kdyz CD maji uz pod postarem pekny balik penez, nejakych vyrazne vyssich dodavek se asi nedockame.
19.08.2008 (21:19)  
autor mas tam par chybiciek. Teda vsimol som si 2:
traťové rychlosti 160 km/h na rekonstruovaném koridoru z Bratislavy do Trenčína.no je to iba po Nove Mesto nad Vahom.
ovými jednotkami mohli poprvé svézt až v roce 2015.
No najneskor v roku 2015 maju byt dodane. Nie ze az vtedy vyjdu prve na trat.
[b]ali.t[b] mas asi trocha zle informacie. ZSR stiha zatial vsetko co sa tyka ETCS. V leopoldove naprklad sa pripravuje na osadenie baliz a kablov k nim.
registrovaný uživatel ali.t 
19.08.2008 (18:47)  
o com sniva lokomotiva??? ZSR ani nevie ci stihne sprevadzkovanie trate BA-Raca - Nove Mesto nad Vahom do GVD 09/10 na tratovu rychlost 160 km/h, nie to aby stihli streku BA-Raca - Trencin. Apropo lahsie useky, ktore su este ako tak na rovine a su natiahnute celkom slusne bez velkych oblukov sa ani len nezacali a len pripomeniem, ze najtazsie useky tj. tunel pod vrchom Turecko a novy most cez Vah su bez chyru a slychu po nejakom zaciatku vystavby...
19.08.2008 (16:42)  
ČD by i objednaly více jednotek najednou, kdyby na to měly peníze. Ale protože peníze nejsou, tak objednávají tolik, kolik jsou schopné zaplatit.
19.08.2008 (16:10)  
xAnri05 - Ta kapacita výroby je přímo úměrná počtu zakázek (objednaných jednotek) v čase. Až ČD objednají 100 jednotek 471 a budou je chtít během 3 let, tak budou. Víc dodávat pro ČD se bude až bude ČD více objednávat. Zatím je to 20 lokomotiv po 15 letech a 60 jednotek po 30 letech a to s tím, že ty objednávky jsou rozloženy do dlouhé doby.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.08.2008 (15:21)  
No vzhledem k tomu, jakou ma nase vagonka kapacitu, tajne doufam, ze to nevyhrajou a budou konecne vice dodavat pro CD. Jinak se z toho srabu, ktery vladne nejen v sekci primestskych jednotek, nevyhrabeme.
19.08.2008 (14:22)  
Paninaro: To byla první věc, která mě napadla, když jsem tento článek četl. Požadované parametry až podezřele splňuje jednotka ř. 671 resp. ř. 675 :-)
19.08.2008 (14:15)  
Ty parametry pro třívozové jednotky jsou ušity pro Vagonku - 571 respektive 671:-) Tak držme palce ať máme další zakázky :-) 571čky budou potřebovat i ČD
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko