..: ZSSK: Nové vozy a elektrické jednotky :..

Ilustrační obrázekBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v nastoleném trendu obnovy vozového parku a po první vlně, v niž se prováděly především rekonstrukce, se od letošního roku soustřeďuje především na nákup nových vozidel. Zatímco dodávka nových vozů řady Bmpeer se v této chvíli nachází přesně ve své polovině, novou řadu dálkových vozů 1. třidy uvidíme poprvé na podzim na InnoTransu v Berlíně a nabídky na stovku dalších rekonstrukcí se právě posuzují, na stole už leží další tendry na další vozidla: další sérii vozů pro dálkové spoje a dvoupatrové příměstské jednotky.

Prvním tendrem je zakázka na dodávku dvacítky osobních klimatizovaných vozů pro dálkovou dopravu - 5 vozů 1. třídy a 15 kusů 2. třídy - pro rychlost 160 km/h, která navíc zahrnuje opci na dalších 10 kusů klimatizovaných vozů druhé třídy s možnou úpravou až na 200 km/h. Rozhodovat přitom bude nejen celková cena, ale také technicko-provozní parametry vozů, včetně hmotnosti a účinnosti brzd. Tento krok je zcela logický vzhledem k plánovanému zavedení traťové rychlosti 160 km/h na rekonstruovaném koridoru z Bratislavy do Trenčína. Má se tak stát od GVD 2009/2010, kdy bude ve všech úsecích zprovozněn zabezpečovací systém ETCS L1 a zároveň bude pro toto řešení upraven dostatečný počet lokomotiv. Stávající flotila více než 200 rekonstruovaných klimatizovaných vozů sice konstrukčně tyto rychlosti zvládne, nicméně jejich brzdný účinek nedosahuje požadovaných hodnot pro reálny provoz. Do začátku GVD 2010 budou převážně novými vozy pokryty všechny vlaky InterCity a některé rychlíky; dalších 20 až 30 vozů pak posilní stav vhodných vozidel. Doba realizace kontraktu je 48 měsíců od podpisu smlouvy, nabídky se přijímají do 19. září 2008. Zajímavostí je i předpokládaná cena zakázky, která činí 1,25 - 1,415 miliardy slovenských korun (1 - 1,14 mld Kč) - po přepočtu na kus téměř dvakrát tolik, za kolik v současnosti ZSSK pořizuje vozy Bmpeer/Ampeer.

Ilustrační obrázekPředmětem druhé veřejné soutěže je 10 kusů regionálních dvoupodlažních jednotek pro trakční systémy 3 kV ss a 25 kV/50 Hz, jež mají být nasazovány v okolí Žiliny a Košic. Dopravce požaduje soupravy složené z hnacího, vloženého a řídícího vozu, s možností vícečlenného řízení minimálně tří spojených jednotek, tedy shodný model, jaký je uplatněn u řady 471 ČD. Požadovaná maximální rychlost je 160 km/h. Ačkoli je tento záměr známý už delší dobu, poprvé se na veřejnosti objevuje jasnější specifikace. Zakázka v hodnotě 2,5 - 2,9 mld. Sk (2 - 2,33 miliard Kč) může představovat příležitost i pro ostravskou Vagonku, která podle vlastních slov má připraven projekt jednotek řady 671. O nákupu podobného typu vozidla před časem informovaly i ČD s odkazem na rok 2010, přestože konkrétní termín zadání je zatím nejistý. O výsledcích soutěže se má rozhodnout koncem října letošního roku; cestující by se ale novými jednotkami mohli poprvé svézt až v roce 2015.

zdroj: Tenders Electronic Daily 1, 2


JiříK. | 19.8.2008 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
20.08.2008 (23:20)  
to xAnri05: svatá pravda, liberalizace sama o sobe nic nezachrani
registrovaný uživatel ali.t 
20.08.2008 (20:40)  
-> Josef Petrák: kukaj foto-> http://vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=2665
su sice zo zimy, ale nezmenilo sa tam prakticky nic, okrem toho snehu...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.08.2008 (20:18)  
Jozef:
1. tak kuprikladu Skoda Plzen ma na konte stovky kusu zeleznicnich vozidel a tradici od roku 1859. Je to tedy beze sporu renomovany vyrobce.
2. Co se tyce Batova vyroku, to je svata pravda, vsak taky cena jedne dodane elektricke jednotky ma byt 250 - 290 mil. Sk. A je celkem jedno, kdo to bude dodavat. To mi levne nepripada ani nahodou.
3. Liberalizce sama o sobe nikoho z niceho nevytrhne. To si snad u nas mysli jeste asi pan Klaus. V kazdem pripade OBB za soucasne penize (myslim jizdne a dotaci) v SK ci v CZ jezdit nebude. Leda tak mozna CFR nebo BDZ :)
registrovaný uživatel Jozef  mail  
20.08.2008 (18:07)  
Obnova vozoveho (aj lokomotivneho) parku by mala byt od renomovanych vyrobcov.
Uz tusim Bata hovorieval, ze "nie sme natolko bohati, aby sme kupovali lacne veci".
Pri takychto nakupoch (su to vlastne nahradne riesenia) to asi na SK vytrhne z biedy len pripravovana liberalizacia europskeho zeleznicneho trhu. Teda, ak zahranicne zeleznicne firmy budu mat vobec zaujem na SK jazdit. Nadejou mi je OBB...
20.08.2008 (17:13)  
Pan X) Zpoždění nevznikají nízkou traťovou rychlostí. ;)

Dotaz do pléna, jak to vypadá u Melčic, ještě to tam je po staru nebo už nový svršek?
registrovaný uživatel V. 
20.08.2008 (16:51)  
No ta trať 120 by to vytažení na 160km/h potřebovala jako sůl. Se nedivím že sem z Bratislavy do Nového Mesta n.V. přijel o 20min. později... Jinak neví někdo bližší informace o tom kdy se má modernizovat úsek z Nového Mesta do Trenčína?
dopisovatel nebo člen ŽP Špáňa  mail  
20.08.2008 (11:06)  
A co takhle 513 od Stadleru v třívozovém provedení? V dvousystémovém provedení by ji výrobce určitě také zvládl.
http://www.zelpage.cz/news_n/sbahn1.jpg
http://www.zelpage.cz/news_n/rabe513_1.jpg
20.08.2008 (10:34)  
A proč by nemohli koupit něco od renomovaného výrobce, když cena je téměř stejná a ne od těch kusových patlalů z chacharska? Přecijenom důvod podpory domácích výrobců zde jaksi odpadá...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
20.08.2008 (10:00)  
DJTiësto:a co takle 471 s inovacema aplikovanýma na 575? Nicméně, nevím o tom, že by s 471 z druhé série byly nějaké zásadní potíže..
registrovaný uživatel ali.t 
20.08.2008 (9:18)  
-> thomas1607: no ani nevies ako by som sa rad mylil. Len cas ukaze, ci si mal pravdu alebo nie, avsak ostavam skepticky co sa tyka tej zabezpecovacky aj co sa tyka postupu k Trencinu uz spominanymi narocnymi, ale aj jednoduchsimi usekmi...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko