..: České dráhy jsou připraveny odškodnit za nehodu ve Studénce :..

Studénka/Praha - Od pondělí ráno bude fungovat speciální telefonní linka Českých drah 972 211 111, kde dostanou všichni pozůstalí, zranění i jinak poškození informace, jak dále postupovat. Na uvedeném čísle bude k dispozici speciální tým, který byl přes víkend sestaven.
České dráhy jsou připraveny začít bezodkladně vyplácet odškodnění podle platného občanského zákoníku.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, občanský zákoník.


Vítek_V | 10.8.2008 (18:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
11.08.2008 (10:13)  
Nechce se mi nic moc 49st, teprve teď jsem se dostal k netu. Jak vypadá odpovědnost za vinu na nehodě?
registrovaný uživatel waszyn 
11.08.2008 (10:09)  
Mustafa: to je blbost. Cestujici meli smluvni vztah (uzavrenou cestovni smlouvu) s CD a.s., tento subjekt tedy musi vyplacet odskodne. Pokud se prokaze, coz je pravdepodobne, ze to zavinil nekdo jiny, budou to pak drahy po nem nasledne vymahat, ale cestujicim muzou byt nejake ODS ukradene.
11.08.2008 (4:06)  
Dale: u těch Nažidel dostal řidič osm let, ale poškození nedostali ani korunu. Majitel firmy totiž rychle "zkrachoval" a má dneska jinou cestovku, která s tou starou nemá vůbec nic společnýho. Docela se divim, že si na něj někdo v noci nepočká s železnou tyčí ..
11.08.2008 (3:15)  
Mno já hlavně oceňuju to, že budou odškodňovat dráhy tak rychle, i když částka mi nepřipadá jako něco extra. Ale jde o to, že s největší pravděpodobností bude mít vinu zhotovitel stavby a tudíž by měl odškodňovat on a ne ČD. Ale to se ukáže až během šetření a třeba rodiny dostanou ještě nějakou finanční záplatu.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
11.08.2008 (3:05)  
zirecek: Vzhledem k tomu, že vlak jel z Polska, přijel na místo polský premiér Tusk (maximálně ocenil práci našich záchranářů - byli připraveni i polští záchranáři, ale díky skvělé souhře Čechů jich nebylo třeba), je logické, že z české strany se mu bude věnovat odpovídající protějšek - tedy český premiér.

Částky, které ČD vyplatí, jsou "symbolické". Žádný finanční objem nemůže nahradit ztrátu kvality života třeba mladému muži, který při této nehodě přišel o nohy.
registrovaný uživatel milos  mail  
11.08.2008 (1:27)  
dale cooper: no vzdyt ano. pochopil jsem tim, ze mame stejny nazor na to, jak se tu nekdo snazi tvrdit, ze v televizi to bylo jen kvuli tomu, ze v tom byl vlak cd?
registrovaný uživatel DenSha  mail  
11.08.2008 (0:54)  
ad Chary:
kdysi jsem poslouchal japonské zprávy v rádiu NHK World Service - hned první zpráva bylo, že kvůli začínajícím prázdninám jsou přeplněné šinkanseny a to i s příkladem obsazenosti konkrétního spoje (asi 160% na nerezervovaných místech, rezervovaná byla všechna obsazena)
11.08.2008 (0:41)  
milos: u Nažidel bylo mrtvých 19 a evidentní chyba byla ve způsobu jízdy řidiče - z kopce to s autobusem (dvoupatrovým!) valil přes 100 km/h ačkoli tam mohl jet 90 km/h, což si ovšem tam troufne i málokdo s osobím autem, navíc ještě v noci... Řidič dostal osm let.
registrovaný uživatel milos  mail  
11.08.2008 (0:38)  
no nevim - neni to odskodne nejak osetreno zakonem? a taky predpokladam, ze CD jsou na toto pojisteni a ve finale to z jejich kapsy nepujde, ne?

Ja myslim, ze kdyz skoncil autobus u Nazidel, nebo pred lety s tusim osmi mrtvymi mezi Kladnem a Prahou, tak to v mediich bylo taky poctive proprano.
Mediim je sumak, jestli to byl vlak CD nebo letadlo CSA nebo CSAD kdoviodkud. V mediich plati pouze jeden zasadni vzorec pro rozsah a prostor komentovani jakekoli udalosti. A to je pro media svaty...
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
11.08.2008 (0:12)  
zirecek: a jestli ono to nebude tím, že na drahách se toho "relativně tolik neděje" a tudíž je jedna velká nehoda se sedmi křížky mediálně "docela zajímavou záležitostí".

Za den umře v osobních autech a za řidítky motorek zhruba stejně, možná víc lidí, jenomže je to pro novináře "nuda" a do televizních zpráv se dostane jen to "nejefektnější" (opilý mladík přejel dívku na přechodu a pod.)

Představ si, že by se to samé stalo na dálnici, zřítil se most zrovna před dálkový autobus. Autobus na maděru, sedm mrtvých, vyšetřuje se. U té nehody ve Studénce je navíc "zajímavé" to, že to není jednoznačná vina strojvůdce, neprojel červenou, nemáme jednoznačeného viníka, blokuje to hlavní tah na Ostravu a výrazně omezuje dopravu. Kdyby se vyboural autobus na dálnici, třeba se srazil s kamionem, tak se to dá odklidit řádově rychleji a za x týdnů se jen objeví zpráva, že ten či onen řidič dostal y let za to či ono.

Z doslechu mám, že když v Japonsku kvůli nějaké mimořádnosti nejezdily šikanseny a cestující museli být přepraveni NAD, tak to bylo hlavní téma večerních zpráv. Holt vyšší stupeň onoho "tolik se toho neděje". Obecně vlaková nehodovost v Japonsku je dramaticky nižší než u nás a jen prosté "nejezdí to" byla terno! U nás to nejezdí dost často, ale aby byla taková hromada, to je terno! Na silnicích umírá deset lidí denně, ale když opilec srazí kočárek na přechodu, tak je to terno! Vše je relativní...

EDIT EX POST:
ještě me napadlo, na silnici umírají lidé hodně, ale "po jednom". Kdyby se stala nějaká hromadná havárie vnějším zaviněním, kdyby se zřítila nějaká estakáda či zasypal tunel, a bylo tam hodně úmrtí najednou, byl by kolem toho stejný humbuk.

Stejně tak, nehody na přejezdech se stávají téměř denně (280 za rok), a že nějaký machr najede fábkou pod skleník, to se dá do zpráv mimochodem, když už není z čeho brát a náhodou jsou efektní obrázky z místa. Ale když se staly Vraňany, hromada jak Brno, všichni přežili, navíc ty pochybnosti ohledně výpravčího a policistů, plus prokázaný úmysl, to bylo terno!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko