..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
09.08.2008 (11:12)  
Nevíte, jaky mašiny ty vlaky tahají po 310???
registrovaný užívateľ Jim  mail  
09.08.2008 (10:44)  
Ví někdo, jak je to s kargem.. jezdí se bo nejezdí se vůbec???
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko