..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
11.08.2008 (11:05)  
Úryvek z rozhovoru s Josefem Krýslem, šéfem firmy, která opravovala most :
.... My nevíme, jestli to povolilo nahoře nebo dole. My nevíme, jak se na zřícení podílel třeba ten vlak, který tam projížděl vysokou rychlostí, a byly tam nějaké seismické vlivy ....
Zdroj: Právo, 11.8.2008, autor Aleš Honus
registrovaný užívateľ Kosac 
11.08.2008 (9:35)  
zirecek: Sunty jsou ta cast jizdnich stupnu, kde dochazi k odbuzovani TM a ke snizovani presyceni magnetickeho pole v motoru.

Jsou to jizdni stupne. Ty se deli (u odporovych lokomotiv) na odporove, hospodarne a sunty (jeste seriove, paralelni a serioparalelni - podle zpusobu zapojeni trakcnich motoru).
registrovaný užívateľ M 
11.08.2008 (7:53)  
Vousac - rekl bych, ze pokud teda strojvudce sleduje trat pred sebou, tak ma v zornem poli i mosty na(d) ni...
10.08.2008 (23:04)  
Masakost: Jednotka 680, řada 163, 162, 362, 363, a další mají automatický regulátor rychlosti (oficiálně jiný název), tudíž fíra navolí číslicí max. rychlost a mašina ji udržuje +- malá odchylka. Starší řada 150, 151 nemá toto zařízení, tudíž fíra volí "šunty" (rychlostní stupně) a jimi koriguje rychlost. Toto řízení je výrazně kolísavější, hůře se udržuje max. rychlost; takže se jede klasickým stylem rozjetí k max. rychlosti a výběh... .
registrovaný užívateľ myrha  mail  
10.08.2008 (22:52)  
lukin: Už na to hážu oko.. docela mazec. Nebyl jsem zrovna doma, přidal bych určo nějaké fotky od nás z Frenu, když mi vlaky jezdí za barákem. No nic už je stejně odzvoněno..
10.08.2008 (22:41)  
to Jatyrko: když se zajíždělo pendolíno na rychlíkách do Děčína, tak sem se tam byl svézt a průvodčí nás vzal do svýho kamrlíku kde mu na displeji svítila aktuální rychlost. V úseku kde bylo 160 to kolísalo mezi 158 a 165.

to RIS: Jo těch Bee272 sem si všiml ale to sme si nerozumněli. Ja to myslel obecně. Že když se dohání sekera tak že by měl jet vlak co nejrychlejc dle možností tratě, soupravy, lokomotivy atd....Je-li tu nějakej fíra, nechť poučí lajka.

Chápu že to s článkem už nesouvisí, ale kde jinde se zeptat...
registrovaný užívateľ lukin 
10.08.2008 (22:37)  
myrha:
Jsou tam i fotky z Frýdlantu n. O. a Kunčic p.O. ....
registrovaný užívateľ myrha  mail  
10.08.2008 (22:35)  
Fotky z odklonů jsou 100% z nádraží ve Valmezu a z předloni rekonstruovaného čtyřkilometrového úseku mezi Valašským Meziříčím a Hostašovicemi.. Rekonstruovaný úsek končí právě na přejezdu z jedné fotky. Njn to je tak když tam člověk jezdí pravidelně dva roky a pořád se toho nemůže nabažit ;)
registrovaný užívateľ lukin 
10.08.2008 (22:31)  
to iksan:
Nějaké foto odklonů je na: http://www.k-report.net/discus/messages/28/16253.html?1218207629
Mám foto Sobieski a Praha na 323 (výtah je na k-reportu).
Je tam foto EC106 pod Lysou horou ...
registrovaný užívateľ RIS  mail  
10.08.2008 (21:45)  
Tento vlak ani 160km/h jet nemohl, a to díky skutečnosti, že na něm byly řazeny vozy Bee272. Kdyby tam ty vozy nebyly a byl by tvořen vozy řady Bee RIC a Bpee, pak by mohl jet 160 a pak by se asi nic nestalo. Ale bohužel. Osud tak tomu asi chtěl. A myslím, že je se moc nedá uvažovat co kdyby to, co kdyby ono, co kdyby jel minutu předtím 140 a ne 135, co kdyby tam byly výhradně vozy Bmz... prostě se to bohužel stalo a s tím už nic nenaděláme. Já jen doufám, že se z tohoto koku všichni co nejvíce fyzicky i psychicky vyléčí a že obětí nepřibude. Popravdě - když jsem v pátek zapnul ČT 24 a neslyšel kolik je mrtvých, tak jsem si myslel, že jich je alespoň 50, ale to se naštěstí nestalo...
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko