Domažlice - Od tohoto pondělí slouží oficiálně veřejnosti nově zrekonstruované nádraží v Domažlicích. Nachází se na trati 180 Plzeň - Furth im Wald a zastavují zde nejen regionální vlaky ale také mezinárodní rychlíky v relaci Praha - Mnichov a Praha - Norimberk. Dvouletá rekonstrukce za 46 milionů korun sebou přinesla novou odbavovací halu, bezbariérový přístup do budovy, nástup do vlaku pomocí nové zvedací plošiny, digitální informační systém a nový staniční rozhlas. Samotná výpravní budova dostala také novou fasádu. Bezpečnost ve stanici i jejím okolí monitoruje kamerový systém.
Rekonstrukci spolufinancovaly České dráhy a Správa železniční a dopravní cesty. Odbavovací hala a kancelářské prostory patří Českým drahám, prostřední budova s technologickým zařízením a dispečinkem je SŽDC. „V přízemí prostřední technologické budovy je perónní výpravčí, který vypravuje na nástupištích vlaky, v prvním patře pak hlavní výpravčí. Je tu umístěna technologie zabezpečovacího zařízení pro stanici Domažlice, dálkové zabezpečení pro výhybnu Radonice na trati do Plzně a dálkové ovládání odbočky Pasečnice, kde se trať dělí na směry do České Kubice a do Klenčí pod Čerchovem a dále do Tachova,“ vysvětlil podrobněji Václav Šťastný, ředitel Stavební správy SŽDC Plzeň. Budova, kde byly původně umístěny pokladny, by měla sloužit komerčním účelům. Domažlické nádraží bylo oficiálně předáno do užívání a nově otevřeno 4. srpna 2008.
Zdroj: Tisková zpráva ČD a SŽDC; ilustrační foto: Josef Petrák
Za mých mladých let se tomu říkalo OBNOVA. Později honosněji KOMPLEXNÍ REKONSTRUKCE. Ovšem tehdy si nemohli dovolit výluky na 2x čtvrt roku, takže to nevypadalo tak pěkně, že se tam sjíždějí šotouši až z Jasině.
Desirací tratě je myšleno to, že regionální vlaky díky méně líným vozidlům dosáhnou systémové jízdní doby Nýřany - Staňkov 30 min. včetně křížení s rychlíky, které se tu již pravidelně objevují 4x denně!!!!
Modernizace tratě je připravena k předání na rok 2020 (nebo 2023), kdy se Němci přestanou vozit chrastícím Alexem (viz foto), ale přijedou normálním ICE a nebudou se blbě ptát, zda je to ještě rychlík, nebo lokálka. Do té doby bude výpravní budova zase šedivá.
A jestli se informačním systémem myslí nějaké tabule s odjezdy a další takové, tak to je velká věc. Bylo by fajn je mít víc, na i celkem velkých nádražích úplně chybí. Nemusely by se instalovat jen při větších rekonstrukcích, pro spoustu cestujících by to mohla bejt ocenitelná rekonstrukce sama o sobě :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.