..: Závěr víkendu na železnici ve znamení mimořádností: Doplněny fotografie :..

Ilustrační obrázekČesko - Závěr víkendu se nese v duchu několika mimořádností na železnici. Během dne na trati 032, v úseku mezi stanicemi Česká Skalice a Velká Jesenice došlo k požáru lokomotivy v čele spěšného vlaku. Oheň vznikl v zadní části dieselové lokomotivy. S největší pravděpodobností se vznítila elektroinstalace ve strojovně. Nedlouho předtím se na Liberecku srazil projíždějící osobní vlak s automobilem, jehož řidič byl vrtulníkem převezen do nemocnice.

K požáru lokomotivy řady 754 na Náchodsku vyrazily 4 jednotky hasičů včetně jednotky HZS SŽDC. Likvidace požáru trvala zhruba 20 minut. Jak serveru iDNES.cz potvrdil operační důstojník HZS Náchod, k ohrožení osobních vozů ani cestujících nedošlo. Provoz na trati byl přerušen do odpoledních hodin. Odhadovaná škoda na lokomotivě se pohybuje kolem 450 tisíc korun. S největší pravděpodobností se jednalo o Sp 1782 z Hradce Králové do Trutnova. Zavedena byla náhradní autobusová doprava, většina cestujících z poškozeného spěšného vlaku však do necelé 2 kilometry vzdálené České Skalice došla pěšky.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

K další mimořádnosti došlo na trati 086 u Jablonného v Podještědí. Na železničním přejezdu se srazil osobní automobil s vlakem. Řidič utrpěl těžká zranění, z místa byl letecky transportován do Liberecké krajské nemocnice. V autě bylo přítomno ještě dítě, které bylo upoutané v dětské autosedačce. Díky tomu nemělo žádná viditelná poranění. Lékaři ho ale pro jistotu převezli do nemocnice ke kontrole. Incident vyšetřuje policie a drážní inspekce. Přejezd byl vybaven jak zvukovou, tak i světelnou signalizací, která byla dle šetření v době nehody v funkční. Provoz byl bezprostředně po události zastaven, nasazeny byly náhradní autobusy. Nyní již vlaky jezdí bez omezení.

Ve sledu těchto zpráv poněkud vybočuje informace z Polska. Tamní policie zatkla závorářku, u které bylo následnou zkouškou potvrzeno 3 promile alkoholu v krvi. Bavila se tím, že před projíždějícími automobily stahovala závory a nechala je několik minut stát v kolejišti, po té závory zase zdvihla. Za porušení předpisů, nástup do směny pod vlivem alkoholu a obecné ohrožení jí hrozí až 5 let odnětí svobody.

Ilustrační foto © Jakuza

Námět: Mato

Zdroje: iDNES.cz, Novinky.cz; Foto: spolupracovník ŽelPage


Vítek_V | 3.8.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
04.08.2008 (20:37)  
Jó, kdyby stojvedoucí nestrkali místo pojistek hřebíky.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
04.08.2008 (17:20)  
Werkie ...a nátěrem ala brejloun 4050 :)
registrovaný uživatel Werkie  mail  
04.08.2008 (13:34)  
MildaIV: to asi těžko protože 755(753.7) jsou pro cargo ;) z tohodle bude maximalně 754 s LEDkama a UIC zasuvkama :)
04.08.2008 (12:29)  
To vypadá na dalšího kandidáta na 755(753.7). Akorát mám pocit, že počet kandidátů už teď převyšuje počet objednaných modernizovaných strojů.
registrovaný uživatel E699 
04.08.2008 (11:05)  
Já sem toho brejláka chtěl vyfotit ale pozdě.já jjezdim v 1.třídě tak už sem čelo neviděl.22.7.08 sem viděl na rychlíku u moderzinovaného bds jsou odtahovatelný dveře a ty byli z Jaroměře do Svatonovic otevřeny.
registrovaný uživatel Howie 
04.08.2008 (10:57)  
jo byl to Sp 1782 a zastavil rychlobrzdou mezi viadukty u české skalice.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.08.2008 (10:53)  
Pozary v tomhle vedru neic mimoradneho pri stavu techniky. Pfroste "se to prehreje", zejmena izolace, hadice a pod. Vezmu-li v uvahu vyvoj ("chemicky") izolacnich materialu za poslednich 20 - 25 let (tedy doba kratsi, nez vek flambovanych stroju), pak se opravdu nelze v prvnim problizeni obecne divit, ze zahori. Systemovy pohöed pro "strojni sluzbu" = vymena kabelaze, vinuti etc za takovou co ma izolaci z vyssi odolnosti.
registrovaný uživatel mato H 
04.08.2008 (10:18)  
kazdy den nejaka havaria , zhorena lokomotiva ,vykolajena ,otrvorene dvere a pod .80percent vlakov uz by malo byt v srote a niektory fanatici sa idu z toho posrat ako vsetko fungujr ale su na omyle ....
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.08.2008 (5:35)  
V tom článku by jste neměli opomenout...
Vážení kritici, nezaměňujte ŽP s ČTK. (Navíc HOT informace se občas objevují v DF.)
Ale pokud Vám zde něco chybí - rada je velmi jednoduchá. Pokud jste přihlášeni, stačí se přepnout do Admin rozhraní. V levém sloupci si pak vybrat Napsat aktualitu - a pustit se do psaní. A pokud jste byli navíc na místě s fotovýbavou...
registrovaný uživatel M 
03.08.2008 (23:48)  
Dalo se zacit uz ve ctvrtek a zminit 200minutove zpozdeni na 1.koridoru...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko