..: BeNEX objednal 26 elektrických jednotek u Alstomu :..

Alstom Coradia LirexNěmecko - Jedenadvacet třívozových a pět čtyřvozových souprav Coradia Continental (dříve Coradia Lirex, jež byla testována na okruhu v Cerhenicích) za úhrnnou sumu 100 miliónů € dodá francouzský Alstom německému dopravci BeNEX (Hamburger Hochbahn). Vlaky budou jezdit na regionální síti Regensburg - Donauthalbahn, kde BeNEX začne od prosince 2010 zajišťovat dopravu po následujících 12 let. Počet celkem vyrobených kusů dané řady se tak vyhoupne k číslu 233, přičemž v nabídce výrobce je od roku 2002. Jednotka je v provozu zatím u německých a švédských dopravců.

Zdroj: Railway Gazette


Martin Grill Poslat mail autorovi | 1.8.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
06.08.2008 (15:46)  
sames1: proboha muzete prosim uvest postup vypoctu kterym jste dosel k cene 1,8mil (predpokladam ze EUR) za jeden vuz Coradia Lirex? Podle zde uvadenych udaju stoji cela zakazka 100mil, obsahuje 83 vozu, 100M / 83 = 1,2mil za vuz coz je o tretinu min nez vyslo vam??? To pak to srovnani s cenou za sedadlo v esusu vypada ponekud jinak ze, nemluve o tom ze mensi jednostky budou mit vzdycky nevyhodu v prepocitavani na cenu jednoho mista. Nicmene z toho vsak nelze odvozovat ze by i na vozeni radove 100 a mene cestujicich byla vhodna souprava s kapacitou 300...

Jinak milerad uvidim esusy na mnoha mistech v nasi republice (zvlast kdyz jeste trochu zlepsi spolehlivost), urcite ovsem bude dostatek mist kde i nejmensi esus bude jeste zbytecne velky... Proto bude skoro urcite potreba jeste neco mensiho, jak ostatne predpoklada i planovana rada CD 644/5/6 (2/3/4 vozy).
registrovaný uživatel sames1 
04.08.2008 (21:45)  
Krom toho videli jste to zevnitr? Dyt si tam nemuzete dat ani kufr ;( http://www.transport.alstom.com/home/news/hot_news/_files/file_34906_41946.jpg
ale kabina docela ujde: http://www.transport.alstom.com/home/news/hot_news/_files/file_34906_42063.jpg

A zes nekdo pocital ... Pro me jako dopravce je dulezite koupit levne spolehlive a kapacitne uzitecne vozidlo. Nedavno se to tu resilo a doslo se k tomu ze jedno misto(sedadlo) v esusu stoji cca 660tis.Kc u tri vozove jednotky(domnivams e ze vlozene vozy jsou asi nejlevnejsi z celeho esusu tusiz styz ozova jednotka by nemela byt o 25% drazsi ale mnohem mene) z toho vychazi i srovnavani se srovnatelnym tedy srovnavat cenu jednoho mista v teto jednotce jde pouze orientacne ale i pres to to vychazi na cca 1,8mil za jeden vuz / 56 mist k sezeni ve voze = 33tis EUR coz je cca 807,580 Kc na sedadlo (nemluve o kapacitarnich vyhodach esusu kde nepotrebuje dlouhe nastupiste) K tomu chci dodat i to ze ceskym vyrobcum a hlavne exporterum se diky silici korune cvelice prodrazuje v zahranici tento vyrobek aniz by jeho cenu samy navysovaly! A v podstate cena zahranicnich vyrobku je cim dal levnejsi.
registrovaný uživatel sames1 
04.08.2008 (21:02)  
No jo kluci kdyz esus je neco jako Rolls Royce nebo Lamburginy pro CD. A zadnej soukromnik o to nema zajem. Aby se Skodovce tyto prototipy (protze postupen casu je inovovany skoro kazdy vuz a nasledne i doplnovany) vyplatilo prodavat levneji musely by je prodavat po desitkach mesicne. Taky bych rad dvousistemovky vydel vsude tam kde jsou dnes jakekoliv tazene osobaky elektrickou lokomotivou (samozdrejmne s pomerem prepravovanych osob od 2vozovyvh az po treba 8 mozove rychliky kde jsou i vlozene vozy s hnacimi napravamy) A na vsech ekvivalentnich neelekt.tratich dizlovou verzi. I kdyz stereotipni vozidla vsude by asi pusobily klaustrofobicky tak by meli dopravci jednoduzsi opravy a levnejsi nahradni dily.

Jaroušek :,, Že je cena ešusu ,,světová" je vcelku jasné, poněvadž u nás jsou dnes také ,,světové ceny" a tudíž ,,světové náklady" (s vyjímkou platů),, .... Bohuzel je to tak knusna pravda az to boli. Nekdy se mi zda ze vlada schvalne udrzuje minimalni mzdu na takoveto urovni jen aby mohly urcite osoby na nas vydelavat. Nejsem ekonom, ale v EU by mela byt jednotna minimalni mzda pro vsechny staty tim by se vyrovnala zivotni uroven.(samozdrejmne i s zavedenim eura ve vsech statech) A konecne by tu nastal pravne spravedlivy demokraticky stat. Ale to by se asi anglicanum nelibilo kdyby museli plati za vilet do Prahy petinasobek ceny. A zase by sme byli stratni a vo tom to je ;( Maji nas v hrsti.
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
04.08.2008 (8:25)  
SYN: Díky za opravu ve výpočtu.
Pořád si myslím, že ešusy jsou dost drahé, i když s nimi rád jezdím a nasadil bych je v ČR klidně i na rychlíky místo B vozů. Při dnešním kurzu EURa stojí ale zhruba dvojnásobek toho co Alstom. I když jsou dvoupatrové a malosériové, za tu cenu se mi zdají být předražené. Rozdíl by měl být kolem 33%.
01.08.2008 (20:02)  
Dík za vysvětlení:-))
01.08.2008 (18:39)  
Ad Martin Grill: Promiň mi mou těžkou nevzdělanost, ale můžeš mi prosím vysvětlit tu tvou zkratku? Děkuji:-)
registrovaný uživatel SYN 
01.08.2008 (17:55)  
Pavel480: máte trochu chybu ve výpočtu, dle článku je těch jednotek 21 třívozových a 5 čtyřvozových, celkem tedy 26 ve směsi provedení... Když to zahrnu do výpočtu vychází mi cena okolo 92mil za jednotku s "průměrnou délkou" asi 3,2 vozu, kapacita by měla vyjít okolo 150 osob...

Porovnání s cenou ešusu raději nezkouším, příliš těžko srovnatelné :( Zda ho vychvalovat či hanět nevím, stále ještě se marně těším až se tu s ním okolo Brna konečně svezu!

A na závěr si dovolím prezentovat svůj soukromý a ničím nepodložený dojem že tato Coradia Lirex (provedení 3, 4 nebo 5 vozů) je jako doplněk s ešusům na málo frekventované elektrifikované tratě stále ještě poměrně velká, spíš by to chtělo ještě menší řadu v rozsahu provedení zhruba 2-4 poněkud menší vozy...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
01.08.2008 (17:21)  
Jaroušek: Pak si asi Chary říká něco anglicky, a nejspíš to začíná písmeny KTLB...
registrovaný uživatel thingie  mail  
01.08.2008 (16:58)  
Ten pruh je pěkně matoucí, vypadá to jako by ta jednička vedla až kdovíkam, a přitom je to jenom ten malilinký kousíček, hm.
01.08.2008 (16:23)  
Ad Chary: Představ si, že zrovna směr Kolín a dokonce až za něj:-) Já myslím, že to vidíš zase nějak moc černě:-)) Já problémy nezažívám a na ,,slony" si nemůžu stěžovat:-)) A rozpojování a spojování jde za mých cest jako po másle...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko