Pardubice -
Vlak EC 174 dnes odpoledne strhl trolejové vedení na hlavním tahu mezi Pardubicemi a Přeloučí v trati 010 a to v obou kolejích. Během odpoledních hodin byla zprovozněna 1.traťová kolej. Vlaky jsou tak z tohoto důvodu vedeny jen po ní. Díky tomu zde budou až do večerních hodin vznikat zpoždění v řádu desítek minut, než bude provoz obnoven v plné míře.
Praha, trať 171 – Problémy postihly i příměstskou trať 171 z Berouna na Prahu. Z důvodu poruchy na trolejovém vedení všechny vlaky, včetně mezinárodních rychlíků směřujících ze západu Česka do Prahy jsou mimořádně ukončovány ve stanici Praha-Radotín. Trať v úseku Radotín – Smíchov je momentálně neprůjezdná. Ke stržení troleje došlo ve Velké Chuchli s největší pravděpodobností při průjezdu vlaku 9931. Další problémy postihly i nákladní spojku přes Odbočku Tunel do Prahy-Krče. I zde je provoz zastaven. V jednání je zajištění náhradní dopravy autobusy dopravního podniku Hl. m. Prahy. Na svou cestu zpět na západ již vyrazil R 760, který v Radotíně provedl mimořádný obrat. Krátce po něm dorazil i mezistátní rychlík 455, který na okraji Prahy zatím vyčkává. Lze však předpokládat, že i on bude z Radotína výchozí.
15:45 - Vlaky na hlavním tahu se pomalu dávají do pohybu, na kontech si však s sebou vezou značná zpoždění. EC 174 (+ 47 minut) je v Chocni, Ex 523 (+ 38) společně s vlakem R 629 (+ 51 minut) jsou v České Třebové, pendolino na vlaku SC 505 (+ 32 minut) projíždí tunely u Hoštejna, EC 147 (+ 61 minut) a R 707 (+ 128 minut) byly zaznamenány v Moravičanech. Ex 577 (+ 56 minut) hlásí průjezd Letovicemi. Situace na trati 171 se však nemění. Byly viděny autobusy pražského dopravního podniku pod ozančením "X", které tak budou zajišťovat spojení s Prahou Smíchovem do obnovení provozu.
Dokoumentační fotografie z trati 171:
Fotografie jednotky 471: november
Zdroje: vysílání ČRo Radiožurnál, vlastní zjištění
- Dráha za to nemůže... Kdo za to tedy může? Cestující? Vyšší moc? (Teď nemluvím o přírodních kalamitách)
- Cestující nechápe... co by měl chápat. To je jako byste šli do kina za klasických 160 Kč a za promítání se jim 4x přetrhnul film. Je to služba za úplatu a ta musí mít úroveň.
- vlak/auto - to byly supr argumenty, že taky může skončit v koloně. Jenže kdo jede autem, může jet o půl, třičtvrtě hodiny dříve aby měl rezervu na kolony. Vlaky obvykle půlhodinový takt nemají, aby si cestující mohl precizně vybrat čas příjezdu. Já už kvůli ČD také zmeškal setkání o půl hodiny. A to jsem měl 45 minut rezervu. A jet o další dvě hodiny dřív po mě nikdo nemůže chtít. Nemám času na rozdávání abych se někde poflakoval a mařil rezervy. Ještě lepší je mít přestup na autobus. To si člověk užije adrenalin, když vak nabírá zpoždění.
- Dokud se ČD nenaučí plošně jezdit přesně, bude s přípoji vždycky problém. Buď se zpoždění roztahává zbytečně na celou síť a nebo ujíždí přípoje. Jedna lepší možnost než druhá.
Ale obávám se, že zákaznický přístup většina lidí z ČD prostě nechápe. Možná kdyby jim byly sebrány režijky, že by najednou zjistili, že služba a-la darovanému koni na zuby nekoukej, ve skutečnosti znamená za hodně peněz málo muziky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.