Lovosice - Mezi Terstem a Lovosicemi začal jezdit první vlak kombinované přepravy, který prozatím vozí kontejnery z italského přístavu. Informoval o tom jednatel společnosti Bohemiakombi Vladimír Fišer. Zájem o kontinentální přepravy především cisternových kontejnerů mezi Itálií a Českou republikou již projevili silniční dopravci a speditéři. "Zpočátku se bude jednat o jeden pravidelný odjezd vlaku týdně v každém směru, frekvence vlaků se ale bude v závislosti na míře zájmu zákazníků postupně zvyšovat," uvedl Fišer.
Zavedením relace Lovosice - Terst stoupl význam nově vybudovaného a stále rozšiřovaného terminálu kombinované dopravy ČD-DUSS v Lovosicích. Terminál zahájil provoz v červnu 2006, počínaje 1. březnem 2007 jej provozuje dceřiná společnost Českých drah ČD-DUSS, Terminál, a.s., v níž má minoritní podíl německá společnost Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße (DUSS).
Lovosice se tak postupně stávají strategicky důležitým uzlem na evropské síti vlaků kombinované dopravy. Počet zemí, se kterými mají Lovosice spojení vlaky kombinované dopravy, se zvýšil z osmi na devět a napojených terminálů je nyní 37.
Pravidelné vlaky kombinované dopravy organizované společností Bohemiakombi již jezdí do Duisburgu v Porúří, Hamburku, Amsterodamu a také do belgických přístavů Antverpy a Zeebrugge. Dopravu využívají převážně společnosti z Německa, Belgie a Nizozemska. Vlaky společnost objednává u ČD Cargo a riziko dostatečné obsazenosti souprav nese sama.
Vlaky přepravující návěsy nahrazují onehdy hojně využívané vlaky RoLa, kterými se až do roku 2004 přepravovaly na vlacích z Lovosic do Drážďan kamiónové soupravy včetně řidičů v lehátkových vozech. Takové přepravy však byly prodělečné a musely být dotovány státními správami.
zdroj: ČTK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.