..: Z Terstu do Lovosic zahájena kombinovaná přeprava :..

Ilustrační obrázekLovosice - Mezi Terstem a Lovosicemi začal jezdit první vlak kombinované přepravy, který prozatím vozí kontejnery z italského přístavu. Informoval o tom jednatel společnosti Bohemiakombi Vladimír Fišer. Zájem o kontinentální přepravy především cisternových kontejnerů mezi Itálií a Českou republikou již projevili silniční dopravci a speditéři. "Zpočátku se bude jednat o jeden pravidelný odjezd vlaku týdně v každém směru, frekvence vlaků se ale bude v závislosti na míře zájmu zákazníků postupně zvyšovat," uvedl Fišer.

Zavedením relace Lovosice - Terst stoupl význam nově vybudovaného a stále rozšiřovaného terminálu kombinované dopravy ČD-DUSS v Lovosicích. Terminál zahájil provoz v červnu 2006, počínaje 1. březnem 2007 jej provozuje dceřiná společnost Českých drah ČD-DUSS, Terminál, a.s., v níž má minoritní podíl německá společnost Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße (DUSS).

Lovosice se tak postupně stávají strategicky důležitým uzlem na evropské síti vlaků kombinované dopravy. Počet zemí, se kterými mají Lovosice spojení vlaky kombinované dopravy, se zvýšil z osmi na devět a napojených terminálů je nyní 37.

Pravidelné vlaky kombinované dopravy organizované společností Bohemiakombi již jezdí do Duisburgu v Porúří, Hamburku, Amsterodamu a také do belgických přístavů Antverpy a Zeebrugge. Dopravu využívají převážně společnosti z Německa, Belgie a Nizozemska. Vlaky společnost objednává u ČD Cargo a riziko dostatečné obsazenosti souprav nese sama.

Vlaky přepravující návěsy nahrazují onehdy hojně využívané vlaky RoLa, kterými se až do roku 2004 přepravovaly na vlacích z Lovosic do Drážďan kamiónové soupravy včetně řidičů v lehátkových vozech. Takové přepravy však byly prodělečné a musely být dotovány státními správami.

zdroj: ČTK


NIcKON Poslat mail autorovi | 6.8.2008 (2:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá) Itálie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
06.08.2008 (9:56)  
Ono pro zacatek stacilo udelat koridory tak, aby mohl uceleny vlak bez preprahu dojet z pristavu az do te Uhrinevsi. Jsem zvedavy jestli za toto jednou nekdo ponese zodpovednost. Predpokladam, ze ne. Ale hlavne, ze mame nove zabezpecovaci zarizeni. Ze zabiji strojvudce a znemoznuje konkurenci za evropske penize. Opravdu to nikomu nevadi?
registrovaný uživatel lwq  mail  
06.08.2008 (9:24)  
... konecne neco rozumneho co se tyce nkladni dopravy ... je krasa videt prekladiste v Praze-Uhrinevsi, kde clovek vidi, ze se i neco deje proti kamionum, nehorazne zatezujicim okoli - jiz davno me napadlo, proc stat nezvyhodni vlaky proti individualni kamionove doprave napriklad stylem, ze ve vysledku bude doprava kamionem (v zacatku aspon v nekterych trasach) napriklad 100x drazsi ? :-)
06.08.2008 (8:27)  
to je spravna cesta...nevite, jestli bude stat ten velky logisticky terminal v Breclavy? diky moc
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko