..: Z Terstu do Lovosic zahájena kombinovaná přeprava :..

Ilustrační obrázekLovosice - Mezi Terstem a Lovosicemi začal jezdit první vlak kombinované přepravy, který prozatím vozí kontejnery z italského přístavu. Informoval o tom jednatel společnosti Bohemiakombi Vladimír Fišer. Zájem o kontinentální přepravy především cisternových kontejnerů mezi Itálií a Českou republikou již projevili silniční dopravci a speditéři. "Zpočátku se bude jednat o jeden pravidelný odjezd vlaku týdně v každém směru, frekvence vlaků se ale bude v závislosti na míře zájmu zákazníků postupně zvyšovat," uvedl Fišer.

Zavedením relace Lovosice - Terst stoupl význam nově vybudovaného a stále rozšiřovaného terminálu kombinované dopravy ČD-DUSS v Lovosicích. Terminál zahájil provoz v červnu 2006, počínaje 1. březnem 2007 jej provozuje dceřiná společnost Českých drah ČD-DUSS, Terminál, a.s., v níž má minoritní podíl německá společnost Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße (DUSS).

Lovosice se tak postupně stávají strategicky důležitým uzlem na evropské síti vlaků kombinované dopravy. Počet zemí, se kterými mají Lovosice spojení vlaky kombinované dopravy, se zvýšil z osmi na devět a napojených terminálů je nyní 37.

Pravidelné vlaky kombinované dopravy organizované společností Bohemiakombi již jezdí do Duisburgu v Porúří, Hamburku, Amsterodamu a také do belgických přístavů Antverpy a Zeebrugge. Dopravu využívají převážně společnosti z Německa, Belgie a Nizozemska. Vlaky společnost objednává u ČD Cargo a riziko dostatečné obsazenosti souprav nese sama.

Vlaky přepravující návěsy nahrazují onehdy hojně využívané vlaky RoLa, kterými se až do roku 2004 přepravovaly na vlacích z Lovosic do Drážďan kamiónové soupravy včetně řidičů v lehátkových vozech. Takové přepravy však byly prodělečné a musely být dotovány státními správami.

zdroj: ČTK


NIcKON Poslat mail autorovi | 6.8.2008 (2:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from Rakousko Česká republika (celá) Itálie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user waszyn 
12.08.2008 (16:56)  
To antonio: solidni vyplod :-)
Ad 1) mistni pekari a mlékaři(existuje něco takoveho?) ty rohliky vyrobi z jecmene co privezou z jizni moravy vlakem do nejblizsi zeleznicni stanice, kde to prelozi na trakar a zavezou do své dilny? Analogicky mleko? Obavam se, ze tato vyroba bude porad drazsi nez 25/100 a stejne bude levnejsi to dovezt tim drahym kamionem..
Ad 2) z toho porad nechapu jak se přes pouziti železnice dostaneme na tech 25/100 a dodaci doby aby se to vsechno nezkazilo, toto jsou typicke komodity pro kamion.
Ad 3) to zbozi se proste musí nejak přepravit, alternativa opet trakar na nejblizsi stanici, vlak, opet trakar. Bude to tak levnejsi a rychlejsi nez drazsim kamionem?
Ja z tech Vasich argumentu vůbec nechapu jak se zdražením kamionu něco dostane na zeleznici. Zdrazi doprava, roztoci se inflace a všichni se budeme mit hur. Nic jiného mi z toho při vsi snaze nevychází.
10.08.2008 (22:12)  
2 waszyn Tu pohádku o tom, jak se po zpoplatnění kamionů nic nepřesune, jen se zdraží rohlíky, jsem už slyšel milionkrát. Už by si Felix mohl vymyslet něco originálnějšího...
Uvědomte si prosím tři věci:
1. Bude-li stát rohlík 25 Kč a jogurt 100 Kč, tak je nikdo kupovat nebude. Naopak vzroste poptávka po místních rohlících a jogurtech, které zdražením kamionů nebudou tak zasažené. A celková dopravní zátěž se tudíž sníží.
2. Bude-li stát rohlík 25 Kč a jogurt 100 Kč, bude to silná motivace pro neČD železniční dopravce. Už tady několikrát zaznělo, že i železniční dopravce může nabídnout dopravu od domu k domu, pokud se trochu snaží. Bude-li díky drahým kamionům i cenově konkurenceschopný, co brání přesunu z kamionů na koleje?
3. Nehod na silnicích III. třídy a v obcích se zbavíte velmi jednoduše tím, že zpoplatníte kamiony i tady :)
Registered user JK ml. 
07.08.2008 (0:03)  
Prý se z Metransu vlaky vozí v kontejnerech více méně balíkovaný luft. A to údajně z toho důvodu, že v německu, rakousku je skladovné za kontík podstatně dražší než u nás a tudíž se jim vyplatí skladovat prázdné "plechovky" u nás. Nevím, rozhodně to není zaručené info.
Registered user M 
06.08.2008 (21:33)  
Je to furt o tom samym - ve vedlejsi diskusi nekdo zminil, ze Wien-Zurich je vyhodny vlakem. Nekdo jinej dokonce Praha-Sofia!! Jde o to, ze pro firmy neni podstatny divat se po ceste z okna, pro ne jde opravdu jen o to, presunout ty kastle, takze vyhraje to nejvyhodnejsi. Je to stejne lehky, jako rict Chikatetsujin:-))
Registered user M 
06.08.2008 (21:29)  
Simral - prehledl jsem to nebo ve vypoctu chybi spotrebni (i silnicni, kterou ale lze zanedbat) dan, kterou dosud silnicni vozidla musi platit?
Tuhle jsem tu psal, ze cast penez z toho, co se vybere na silnici jde na investice na zeleznici. Neplati ale, ze cast toho, co se vybere na zeleznici jde na investice na silnice. Takze je opravdu otazkou, kdo plati vic, nez by zaslouzil...

lwq - a proc tam ty vlecky teda nejsou? Je to snad kvuli tomu, ze by jim nekdo zakazal je tam stavet? Ten tvuj stesk je zcela smesny. Asi jako stezovat si, proc si tvuj vyrobek v cene 10 penez nikdo nechce koupit a proc kupuji ten v cene 5 korun...

Jinak celkove - zjevne to neni jen o rohlicich v Tescu, je to i o rohlicich v pekarne:), je to o stavbach (malokdo bude kvuli rodinnymu domku delat napred vlecku, aby tam dovezl cihle), je to o milionu veci. A jestli je normalni, ze v Rumunsku natrhaji jabka, odvezou je do Spanelska na dani do konzerv, ty potom do Polska na polepeni a prodavaji se v Bulharsku, protoze jsou o "korunu" levnejsi nez jabka bulharska? Hlavne to vypovida o tom, ze ropa (a vsechny energie, protoze i ten vlak na neco jezdi) jsou porad asi hodne levny. A dost dost pochybuju, ze nekterej z vas si koupi drazsi ovoce natrhane ve vedlejsi dedine (samozrejme vse ve stejne kvalite!), jen kvuli tomu dobrymu pocitu. Neverim...
06.08.2008 (16:46)  
Petr Šimral: Odvážné to je, ale není nad to se dohodnou na přibližných číslech, než vycházet z výkřiků lobbistů... :-)

Aha, jsem si v tom mém výpočtu spletl sazbu pro "osobní vlak" a pro nákladní vlak. Ehmmm mimochodem. Řízení provozu +- 50 Kč/km mi přijde nechutná věc. Když vidím jak operativně a bleskově je v tomoto státě řízen provoz na železnici. V podstatě vychází, že každé automatické přestavení autobloku na koridoru (bo jsou zhruba po kilometru) stojí pade...

(Aby bylo jasno já kamiony taky nemám rád, ale snažit se musí zejména železnice, protože co se kde vozí o tom nerozhoduje vláda, ale firmy co něco někam posílají).
Registered user Flexo 
06.08.2008 (15:40)  
Tahle tisková zpráva má jednu dost podstatnou vadu: Bohemiakombi nemá s tímhle vlakem nic společného, a proto jsou komentáře pana Fišera úplně zbytečné a nesmyslné.
Registered user Petr Šimral  mail  
06.08.2008 (14:46)  
ad Chikatetsujin:
počítat u kamiónové dopravy pro srovnání osobní železniční dopravní cestu je dosti odvážné :-)
Takže si spočtěme vlak o hmotnosti 500 tun včetně lokomotivy: za 1 km se platí na koridorové trati 53,31,- Kč/km a 70,63,- Kč za 1000 hrtkm. Z toho vyplývá že 53,31+(70,63/2)=88,625,- Kč. Pro 500 tun vlaku je potřeba 16,66 kamiónů, kteří zaplatí dohromady mýtné ve výši 78,- Kč. A zaplatí ho pouze na dálnicích a vybraných silnicích 1. třídy, zatím co my platíme všude.
Registered user pájin 
06.08.2008 (14:29)  
Taky mám dotaz.

Co brání tomu, aby před např. firmou v Plzni zastavilo auto s logem ČD CARGO a před pobočkou třeba ve Frýdku taky,
šofér by náklad předal, a co se děje mezi tím mně jako zákazníka nezajímá. Není to tak, že pro můj náklad vyšle PPL auto, které ho následně doručí. Tak to přece nefunguje. A právě na cestu z depa do depa by měy být vytvořeny podmínky pro cestu vlakem/lodí/něčím. Tady hraje roli stát, protože jak bylo správně řečeno, doprava má vliv i na jiné okolnosti. Stát musí vytvořit podmínky pro železniční zvýhodnění a vpustit konkurenci i na koleje. Ale ne tak, že jeden dopravce bude platit " staniční " poplatek, a druhý ne, protože je vlastníkem budovy.
06.08.2008 (14:09)  
NIcKON: Jenže ono ceny opravdu určuje silniční doprava, železnice by mohla zahýbat tak maximálně s energetikou, na ostatní odvětví má zcela zanedbatelný vliv (bohužel). A není to chyba nikoho jiného než železnice. Podívejme se kde je možné podat zásilku, jaké tam jsou k dispozici prostředky k naložení, dodací lhůty, cena atd...

Na silnici máte tu výhodu, že když vás jeden dopravce vypeče, nebo prostě nevyhovuje, je tu 1000 jiných. Když vás neosloví ČDC, tak na kolejích smůla...

Jinak s těmi polatky to by mě zajímalo. Když to tak odhadnu, na dálnici kamion s Euro 3,4 motorem a 4mi a více nápravami platí 4,70 za km (ano staré diesely jsou na rozdíl od železnice penalizovány - 5,40 Euro2). Na síti SŽDC je poplatek cca 50 Kč za 1000 tkm + tuším 8 Kč za km - řízení DC. Pokud vezmeme za příklad 500 t vlak, zaplatí (baj voko) 33 kč na km. Pokud vezmu v uvahu hmotnost kamionu (cca 30 t) je na stejnou zátěž potřeba 16 kamionů = 16 * 4,70 = 75,20 Kč.... Jednotka hmotnosti je tedy na silnici zatížena poplatky mnohem více.

Zapomeňte na lobby Česmadu (ne že by nelobovali), vězí to hlavně v nepodnikavosti majoritního železničního dopravce.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko