..: Maďarští železničáři od půlnoci stávkují a nekomunikují se sousedy :..

Ilustrační obrázekMaďarsko - Část maďarských železničářů o půlnoci zahájila stávku. Je ochromena výměna mezinárodních vlaků s Maďarskem, tamější železničáři nekomunikují se sousedními železničními správami a nepodávají informace o stávce. Podle dostupných informací nejsou jednotní. České, slovenské a rakouské železnice intenzivně spolupracují na překlenutí výpadků mezinárodních vlaků. Minimálně jeden vlak EC, směřující do Česka, zůstal uvězněný na maďarském území.

Maďarští odboráři vyžadují navýšení mzdy o 10 % se zpětnou platností od července 2007. Chtějí také pro každého pracovníka železnice vyplatit 250.000 forintů (cca 24.000 Kč) z příjmů z privatizace MÁV Cargo. V současné době není možné určit, jak dlouho může stávka trvat. Dispečeři ČD už operativně s kolegy ze Slovenska přijali pro první vlaky mimořádná opatření, aby byl dopad do provozu v ČR co nejmenší:

Vlak EuroCity 174 Jan Jesenius Budapest (5:30) - Praha - Hamburg

Souprava byla v noci před začátkem stávky převezena na slovenské území. Vlak vyjel ráno jako výchozí ze stanice Štúrovo, v ČR pojede bez omezení.

Vlak EuroCity 170 Hungaria Budapest (9:30) - Praha - Berlin

Souprava zůstane s největší pravděpodobností uvězněna na maďarském území. Pro tento případ je připraveno mimořádné řešení, slovenští kolegové sestaví v Bratislavě náhradní soupravu, ta vyjede do Česka přesně podle jízdního řádu a v Praze ji ČD v případě potřeby doplní dalšími vozy.

Rychlík R 1203 Jadran Praha (7:53) - Split

Autovlak Jadran expres jezdí do Chorvatska přes Slovensko a Maďarsko. ČD už od rána intenzivně jednají s rakouskými drahami o odklonu vlaku přes Rakousko a Slovinsko. V 7:45 rakouská strana potvrdila, že vlak pomůže v případě pokračující stávky provézt přes Vídeň, cestující tak do Chorvatska bez problémů dojedou. Pro všechny další vlaky během dne platí, že končí a začínají na hranicích mezi Slovenskem a Maďarskem, dokud nebude stávka odvolána.

zdroj: Tisková zpráva ČD

aktualizované informace v maďarštině: vdszsz.hu


NIcKON Poslat mail autorovi | 14.7.2008 (10:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.07.2008 (18:56)  
Páňula : rakušácí ví, co to jezdí na Jadranu, protože kolejový skanzen ČD přes Rakousko, konkrétně přes Vídeň v minulosi jezdil - koženkové B, standardní Bc, WL, textilní BDs, nejmodernějším vozidlem byl WRmz s klimatizací. Modernější vozy s klimatizací tam nemohou, protože chorvatský traktor by všechny klimatizace nedokázal napájet.

michawel : když dispečerovi ZSSK (ŽSR) nedá tu informaci maďarský dispečer, tak se jí český dispečer a vlakový personál jeho prostřednictvím prostě nemůže dozvědět.
Pokud ČD nedostanou oficiální informaci od MÁV o stávce a o způsobu řešení této situace, tak těžko mohou hodnověrně informovat cestující.
Když vlakový personál ČD sdělí na základě informace agentury "JPP", že vlak skončí ve Štúrově a on pojede dál, bude to špatně a stejně tak bude špatně, když se cestujícím sdělí, že vlak pojede až do Pešti, ale on skončí ve Štúrově.
14.07.2008 (18:11)  
Jako rýpnu si do nádražáků ČD i ZSSK. Ani jedna z těchto železničních správ nepodala cestujícím uspokojivé vysvětlení, co se vlastně děje. Nemít ráno v Haškovi internet, tak se vůbec nedozvím, že bych do Budapeště nedojel. Když jsem se průvodčí zeptal, jak to vypadá v tom Maďarsku (schválně, protože vedle seděli ženské jedoucí na dovolenou do Budapešti), tak mi jen řekla, že o tom ví a že netuší, kdy to skončí. V principu šlo o to, že se to snažila zatlouct. Já těm ženským pak nechal přečíst článek na novinkách a na ŽP a oni si tak mohli zatelefonovat pro odvoz ze Štúrova. Myslíte, že slovácí byli lepší? Ani náhodou. Na hlavnej stanici ticho a klid po pěšině. Rozhlas mlčel. Když jsem odjížděl z BA, jen Pragotron informoval o tom, že se něco děje, neb ukazoval Jadrana s 240 minutami bonusu a evidentně po desetiminutkách naskakoval. To, že jsou maďaří ve stávce je věc jedna, ale alespoň základní informace podat cestujícím je věc druhá. Do té Budapešti jelo se mnou v Ampztku asi 16 lidí z toho 10 cizinců.
registrovaný uživatel Lehy 
14.07.2008 (18:04)  
Moravia na slovenském území včas, ale kde je Jadran, bůhví...
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
14.07.2008 (14:31)  
Ale Moravia neodjela, né?
registrovaný uživatel 954 001-4  mail  
14.07.2008 (13:44)  
No podle toho, co říkal mluvka ČD v přímém vstupu ve zprávách na ČT1 v poledne, jezdí vlaky do Maďarska a po Maďarsku, jak se jim za chce. Jeden vlak do Budapešti zůstal stát ve Štúrovu, ale měl pokračovat do Budapešti. Jinej vlak, kterej měl zůstat stát ve Štúrovu, odjel do Maďarska, avšak neměl. Soudruzi v MÁV v tom mají bordel %)
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
14.07.2008 (12:41)  
To není možné. My si zastávkujem jednou za několik let o oni témeř každý měsíc. Nevíte, jak to bude s přímými vozy na IC 131 Moravia? Moravia rřejmě stojí na slovensku ve stanici Štúrovo a zpoždění už jí radši nepočítají. Ještě su zvědaví, jak to bude s tím Jadranským odklonem přes Rakousko. No, zkrátka su od 9:00 na Zelpage A aktuálních zpožděních v ČR i SR.
14.07.2008 (12:39)  
Pikehead - máte zvláštní definici pro stávku, což je, pro Vaši informaci, právo dané zaměstnanci Ústavou! :)
14.07.2008 (12:32)  
To budou mít Rakušáci vyvalené oči, až uvidí Jadrana ve Vídni :))
(co že to ČD nasadili místo Ampz, Bmz a WLABmz)
14.07.2008 (12:18)  
Ajemgud: vy vypadate jako kdybyste toto svevolne neplneni pracovnich povinnosti schvaloval.
Asi byste si mel zalozit firmu a vyzkouset si ten byznys trochu nazivo.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko