Maďarsko - Část maďarských železničářů o půlnoci zahájila stávku. Je ochromena výměna mezinárodních vlaků s Maďarskem, tamější železničáři nekomunikují se sousedními železničními správami a nepodávají informace o stávce. Podle dostupných informací nejsou jednotní. České, slovenské a rakouské železnice intenzivně spolupracují na překlenutí výpadků mezinárodních vlaků. Minimálně jeden vlak EC, směřující do Česka, zůstal uvězněný na maďarském území.
Maďarští odboráři vyžadují navýšení mzdy o 10 % se zpětnou platností od července 2007. Chtějí také pro každého pracovníka železnice vyplatit 250.000 forintů (cca 24.000 Kč) z příjmů z privatizace MÁV Cargo. V současné době není možné určit, jak dlouho může stávka trvat. Dispečeři ČD už operativně s kolegy ze Slovenska přijali pro první vlaky mimořádná opatření, aby byl dopad do provozu v ČR co nejmenší:
Vlak EuroCity 174 Jan Jesenius Budapest (5:30) - Praha - Hamburg
Souprava byla v noci před začátkem stávky převezena na slovenské území. Vlak vyjel ráno jako výchozí ze stanice Štúrovo, v ČR pojede bez omezení.Vlak EuroCity 170 Hungaria Budapest (9:30) - Praha - Berlin
Souprava zůstane s největší pravděpodobností uvězněna na maďarském území. Pro tento případ je připraveno mimořádné řešení, slovenští kolegové sestaví v Bratislavě náhradní soupravu, ta vyjede do Česka přesně podle jízdního řádu a v Praze ji ČD v případě potřeby doplní dalšími vozy.Rychlík R 1203 Jadran Praha (7:53) - Split
Autovlak Jadran expres jezdí do Chorvatska přes Slovensko a Maďarsko. ČD už od rána intenzivně jednají s rakouskými drahami o odklonu vlaku přes Rakousko a Slovinsko. V 7:45 rakouská strana potvrdila, že vlak pomůže v případě pokračující stávky provézt přes Vídeň, cestující tak do Chorvatska bez problémů dojedou. Pro všechny další vlaky během dne platí, že končí a začínají na hranicích mezi Slovenskem a Maďarskem, dokud nebude stávka odvolána.zdroj: Tisková zpráva ČD
aktualizované informace v maďarštině: vdszsz.hu
michawel : když dispečerovi ZSSK (ŽSR) nedá tu informaci maďarský dispečer, tak se jí český dispečer a vlakový personál jeho prostřednictvím prostě nemůže dozvědět.
Pokud ČD nedostanou oficiální informaci od MÁV o stávce a o způsobu řešení této situace, tak těžko mohou hodnověrně informovat cestující.
Když vlakový personál ČD sdělí na základě informace agentury "JPP", že vlak skončí ve Štúrově a on pojede dál, bude to špatně a stejně tak bude špatně, když se cestujícím sdělí, že vlak pojede až do Pešti, ale on skončí ve Štúrově.
(co že to ČD nasadili místo Ampz, Bmz a WLABmz)
Asi byste si mel zalozit firmu a vyzkouset si ten byznys trochu nazivo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.