..: Z rychlíku vypadl malý chlapec :..

Ilustrační obrázek Lysá nad Labem - Včera okolo poledne vypadl z jedoucího rychlíku v Lysé nad Labem tříletý chlapec. Při pádu si způsobil lehké odřeniny a jednu malou tržnou ránu. Přiletěl pro něj vrtulník, který ho přepravil do nemocnice v pražském Motole. "Chlapec byl při vědomí, dýchal a plakal. Měl jen lehká zranění. Vzhledem k tomu, jak k úrazu došlo, jsme hned volali leteckou záchranou službu, vypadalo to na mnohem horší zranění," řekla mluvčí středočeské záchranky Tereza Janečková. Chlapec se nyní v nemocnici podrobuje vyšetřením, jež zahrnují například CT hlavy, hrudníku a břicha.

Podle policejního vyšetřování se vlak v době, kdy chlapec vypadl, teprve rozjížděl. Mluvčí drah Ondřej Kubala tvrdí, že se souprava pohybovala rychlostí 70 až 75 km/h. Nehodu viděli jak cestující vlaku, tak vlakvedoucí. Ten pak spolu s nimi zatáhl za záchrannou brzdu. "Vlak byl sestaven ze starších vozů, které nedisponují blokováním dveří a centrálním zavíráním. Jsou takto schváleny pro provoz v České republice," doplnil Kubala. Jak k nehodě přesně došlo, není dosud známo. Podle prvních informací nebyl chlapec v době neštěstí na představku vozu sám. Vlakem cestoval spolu s rodinnými příslušníky.

Bohužel nejde o první takovýto případ v poslední době. Před dvěma lety vypadl v červnu z osobního vlaku na Olomoucku šestiletý chlapec. Podle tvrzení rodičů šel sám na WC a vypadl nedaleko vlakové zastávky ve Střeni. Letos v červnu se to samé stalo fanouškovi Baníku Ostrava, který cestoval zvláštním vlakem na zápas s fotbalovou Spartou. Z vagonu typu Bdt vypadl nedaleko stanice Zámrsk, když se za jízdy opíral o dveře.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 13.7.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Mato 
15.07.2008 (13:55)  
hruško: nechápu co má moje fotka společného z bezpečností, ale abych Tě ujistil, byl jsem v kolejišti se svým známým posunovačem, který má hned vedle té lokotky stanoviště, měl jsem na sobě oranžovou vestu ČD a jelikož jsem byl pod dohledem zaměstnance ČD nepotřeboval jsem žádnou povolenku. Nebo mi snad chcete tvrdit, že všichni přispivatelé co sem fotky posílají mají povolení? A pokud jde o zaměstnace ČD, SŽDC, JLV, a dalších... pokud to dělají v pracovní době, tak nás chraň bůh, pokud ve svém volnu, pak by měli mít povolenku také. Bylo by docela usměvné kdyby někdo spadnul BEZ povolenky s návesdidla před vláček.

a co se týče toho výpadu na mazáka... alespoň jsme tak udělal čestně před ostatními diskutujícími a ne potajnu do osobní zprávy ve které jsem byl označen daleko horšími pojmy, to už se tady ale borec mazáz nepochlubí víš.
15.07.2008 (13:34)  
Mato: A měl bych ještě jednu připomínku. Když tu tak neustále dokola omýláš jak je želenice nebezpečná, směl bych vědět zda jsi připořizování snímku 714ky na Malé Americe měl v kapse platné povolení ke vstupu na pozemek a do kolejiště SŽDC?
15.07.2008 (13:27)  
Mato: Ty jsi asi maloučko zakomplexovaný chlapec viď? Že máš potřebu neustále někoho urážet, když nesdílí tvůj názor. To je následek toho propadnutí se na hajzlík? Tak to je mi tě i líto. Nebo sis jako malý na pískovišti hrál s autíčkem a kamarád s vláčkem a autíčko ti rozbil?

Já taky vozím na mašině kameru, abych měl důkaz, že tam ten debil vjel, když byli závory dole, ale i v autě ji mám a běží neustále - křižovatky, přechody, ...

Povinnost uzavření dveří sice napsána nikde není, ale SLUŠNĚ vychovaný jedinec té babičce při výstupu pomůže a poté ty dveře uzavře.

Odkdy se prodávají jízdenky na regionální autobusové linky v předprodeji?


Jinak povím ti případ z dneška, vlakvedoucí sám na 7 vozů, pobyt ve stanici 0,5minuty, sečíst výstup/nástup, k vlaku přivezeno 50 balíků, ty musel převzít, překontrolovat, uzamknout služební vůz a jít pozavírat 6 otevřených dvěří a i přes toto by se odjelo s jedněmi otevřenými, kdyby si strojvedoucí nevšiml že z nich vystupovala parta santusáků na druhou stranu - do kolejiště. Odjezd s +14 minutami. Jsi spokojenější? Ale já vím, kdyby dítko vypadlo z vlaku Viamontu, tak je vše v pohodičce.
registrovaný užívateľ Mato 
15.07.2008 (5:57)  
mazák: tak nejezdi po D1 blbe. Já po ni taky nejezdím, když je ucpaná a raději volím jinou cestu, což u vlaku jaksi doooost dobře nejde že? Ony totiž existujou na D1 takové ty informační tabule nad tím dlouhým šedým pásem, kterému se říká vozovka. A když si naladíš dobrou stanici na rádiu, řekněme třeba Impuls, tak tam je dopravní zpravodajství skoro každou půlhodinu. A taky v dnešní době GPS s informacemi o zácpách atd... takže stát se mi abych uvízl na D1.... noooo.... ještě se mi to za těch 8 let co po ní jezdím, nestalo. Na dráze jaksi ta informovanost zcela chybí víme? To že ti velkoryse oznámí zpoždění až ve chvíli pravidelného příjezdu vlaku nebudu raději komentovat. A to, že ses nevlezl do autobusu není chyba dopravce, ale Tvoje protože sis včas nezajistil lístek, přišel si pozdě nebo co já vím všechno jsi neudělala. Ještě že tady existují ty hodné, milé ČD které Ti vytrhly trn z paty a dokonce Tě dovezli čistým vlakem až domůů bez zpoždění. Za to by měli dostat o Vašíka řád bílého lva I. třídy nebo co snad? A možná si to ještě nezaregistroval, ale to příjde časem, ale ony taky ty železné traverzy nevedou všude víme? Jsou i taková místa kam se kupodivu dostaneš POUZE vozem a nejsou to malá místa. Takže se zase uklidni, sedni si na zadeček a popros tatímka aby vytáhl ze skříne vláček a pak si s ním hraj ju? Ale pozor ať nesmeteš na přejezdu model kamionku.
14.07.2008 (21:02)  
Právě zde je "zakopaný pes" Životnost vozidel, i železniční dopravní cesty je příliš velká, aby na nich fungovaly vzorečky stvořené pro rychlou ekonomiku. Takže díky úžasné inflaci přijde střední oprava na pětinásobek pořizovací ceny a ekonomické vzorečky si můžete nabouchat do ucha.
Druhá strana je sociální. Před třiceti lety si málokdo z cestujících dovolil nechat otevřené dveře, protože by ho personál dráhy řádně dořval. Dneska personál není, průvodčí si nedovolí řvát, protože by mohl dostat na budku. Na konci šichty určitě nemá náladu běhat stovky metrů za každým debilem, což jej ale neomlouvá.

Takže Českým drahám nezbyde nic jiného, než pochopit dnešní dobu a vrazit pár korun do dálkového ovládání dveří. Že to přijde na dvojnásobek původní pořizovací ceny celého vozu, není třeba dodávat. Kruh se uzavřel.

Jediná šance je dohonit ekonomické vzorečky aspoň větším proběhem vozidel a tedy rychlejšímu fyzickému opotřebení. Tomu však brání ve většině případů velmi nízká traťová rychlost a řídký grafikon, kdy soupravy spíš čumí, než jezdí.
14.07.2008 (20:31)  
Vlad : dáváte dohromady dva rozdílné pojmy. Ekomonická životnost, tedy doba odpisů hmotného a investičního majetku je něco jiného než technická nebo fyzická životnost. Minimální doba odpisování je uvedena v příloze zákona o daních z příjmů. Problém Krakena je ten, že ta odpisovací doba se různými novelizacemi zákona zkracovala, ale Kraken se odpisuje podle zákona platného v době jeho výroby. Navíc HIM ČD se jeden nebo dva roky neodpisoval (účetní trik, aby se snížila účetní ztráta).
Vedle toho existuje technická životnost vozidla, která je minimálně 30 let. Zhruba v polovině životnosti, tedy mezi 12 a 15 lety by se měla provést generální oprava vozidla, případně modernizace.

Teorie o odpisech je krásná, jenže vetšína vozidel byla zakoupena za socialistické éry, kdy vagon stál cca 1 milion korun, dneska ho pod 40 milionů nepořídíte. V roce 1974 se za E 499.2 (ex 150/151) zaplatily 4,5 milinu Kčs, v roce 1986 se za zelenou 163 platilo cca 6 milionů Kčs, za modrou 363 cca 7,5 milionů Kčs; v roce 1991/1992 za tutéž zelenou požadavoval výrobce 19 milionů, dneska byste tutéž mašinku pořídil minimálně za 100 - 120 milionů.
Zůstatková hodnota HIM se navyšuje o, zjednodušeně řečeno, "dílenské opravy". Takže když se pošle lokomotiva nebo vagon do dílen na tzv. "střední opravu" nebo generální opravu (čili to co se dělá dodavatelsky), o cenu této opravy se zvýší cena i jinak odepsaného vozidla. Doba odpisů této investice je shodná s dobou než půjde vozidlo do další "opravy" téhož stupně.
registrovaný užívateľ mazák 
14.07.2008 (15:52)  
Jsem zvědat až si sedne na prdel pan Mato, když bude stát v koloně 4 hodiny (D1). Včera jsem se nedostal do autobusu, že je přeplněný a další jel až dnes ráno! Nakonec mě známý odvezl na vlak, který jel včas a čistý! Rozum Mata je na na urovní 10 ditěte, jinak nemůže psát takové kraviny.
registrovaný užívateľ jeffer 
14.07.2008 (12:20)  
lwq kazi sa to? dajme kontrolku aby sme vedeli kedy... na co prosim chcete montovat kontrolku zatvorenia dveri?! nie je jednoduchsie doplnit rovno dialkove zatvaranie a blokovanie (co je schvalene zariadenie) ako nejaku "kontrolku" (okay, mozno by sa dala "vykradnut" z 460/063 ktore maju tiez skladacie dvere, ale aj tak je to riesenie-neriesenie - proste odklad problemu).

mato uz sa to tu napisalo par krat, tak este raz: cata NEMOZE, opakujem NEMOZE obehnut a skontrolovat vsetky dvere - vlak ma 2 strany a iba jednou stoji pri perone, druho lezu neukazneni cestujuci a fajciari (hovada). dvere zavrete sa od dveri nedovretych lisia iba polohou klucky (proste niecim co si o 2 vozne vedla clovek nemusi vsimnut).

edit: a ta poloha klucky je vlastne aj to, co chce lwq - indikator nezavretia. takze na co montovat dalsi, ked uz existuje, len sa ignoruje!?
registrovaný užívateľ lwq  mail  
14.07.2008 (10:02)  
2 Josef Petrák : tak se na to take necha divat, ale na druhou stranu, mohlo to na vyhybce zhlavi cuknout a kluk spadnul na dvere, nedovrene a ty se otevreli.

... napada me, co aspon na dvere namontovat indikator zavreni ? aby kazdy kdo s dvermi manipuluje vedel, zda je opravdu bezpecne zavrel ?
registrovaný užívateľ Mato 
14.07.2008 (9:57)  
Pepiku: ono je lepší když má někdo pravdu raději smazat příspěvěk že?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko