..: Železniční stanice Zlín střed bude rekonstruována :..

Ilustrační obrázekZlín - Železniční stanici Zlín střed čeká rekonstrukce. Po roce 2010 zde vyroste nový moderní objekt s podchodem a 3 krytá nástupiště. Z nádraží má vést přes koleje i nová lávka pro pěší. Na společném setkání se na tom shodli zástupci zlínského magistrátu, Zlínského kraje a dodavatelské firmy z Brna při plánování rekonstrukce železniční trati Otrokovice - Vizovice. Podle hlavního inženýra projektu Jiřího Pelce z firmy SUDOP Brno bude mít nové zlínské nádraží 5 nástupištních hran.

Cestující se nebudou muset bát ani nepřízně počasí. „Nástupiště budou zastřešená. Samozřejmě počítáme s podchodem a s novou výpravní budovou,“ říká Pelc. Nové zlínské nádraží bude širší a s více perony, kterým musí ustopit stávající nádražní budova.

Zlínský magistrát požaduje, aby projektanti u nádraží navrhli i nadzemní lávku, přes kterou bude možné bezpečně přejít trať. Modernizace železniční trati z Otrokovic do Vizovic, při které se počítá se stavbou nového zlínského nádraží, má být zahájena po roce 2010. Zdvojko­lejnění, elektrifikace a stavba nových přejezdů a budov mají stát dohromady kolem 5,5 miliardy korun.

Zlínský magistrát, kraj a SŽDC se však zatím neshodly, kudy má vést železnice přes hustě zastavěnou zlínskou čtvrť Podvesná. Zatím jsou na stole 2 varianty. Projektanti navrhují estakádu i tzv. polozapuštěný zářez v zemi. Podle původních předpokladů měli dopravní experti o Podvesné už rozhodnout, ale jejich verdikt zatím nepadl. Další schůzka ohledně budoucnosti železniční trasy se proto chystá začátkem srpna.

Zdroj: Zlínský deník


Adys Poslat mail autorovi | 10.7.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mah 
12.07.2008 (16:03)  
JnR: myslim, ze nikdo nezpochybnuje zamer modernizace trati, spis vystavbu oobr nadrazi.
12.07.2008 (14:06)  
Díky Miroslavu Zikmundovi i pacholickovi za info, ale takhle mi to říkal muj strýc, který byl zrovna jemně indisponován po oslavě. :DDD
registrovaný uživatel JnR 
12.07.2008 (0:16)  
Vážně si myslíte, že investice do tratě Plzeň - Most má větší význam, než zdvojkolejnění a elektrifikace do Zlína? Proč proboha?
11.07.2008 (20:01)  
pacholicek : od projektu se neustoupilo pro nedostatek financí, na stavbě se pokračovalo ještě po Vítězném únoru, ale pak dostaly přednost stavby těžkého průmyslu (Nová huť v Ostravě, Východoslovenské železárny v Košicích) a mezitím se elektrifikovala trať přes Vsetín a Horní Lideč a z hlediska provozních potřeb (trať na Slovensko přes Zlín a Vizovice je sice kratší než přes Valašské Meziříčí) se stala zbytečná.

Pendožabák : těleso trati, ne trať jako taková - koleje tam nikdy neležely - fakticky neexistovala, vede k Pozděchovu a dá se celkem slušně projít. Je to cca 12 km. Trasa je patrná v turistické verzi mapy.cz
11.07.2008 (19:11)  
Trať tam nikdy nevedla jen je snad všem místním známo, že měla, protože když jedete z Vizovic směr Vsetín je vidět násep i železniční most který ovšem není v provozu protože se od projektu ustoupilo pro nedostatek financí. (přesnost informace negarantuju, protože mi to takhle vysvětlil otec když jsem se ho na to jako maly kluk jednou ptal)
11.07.2008 (17:00)  
Jenom upozorňuji, že trať vedla (dle mých informací) i za Vizovice ažo do Polanky ale snad po 2.svět válce byla zrušena - Doufám, kdo o tem ví více ať mě opraví, vyvrátí, nebo doplní Díky
registrovaný uživatel karosa  mail  
11.07.2008 (11:50)  
Mah: Jenže si uvědom, že tebou uváděné tratě(090,130,131) jsou tratě hlavní,kdežto 331 je(zatím?)jen lokálková.A i na těch je třeba zlepšit podmínky pro cestování(a řekl bych, že na nich především).
registrovaný uživatel CART 
11.07.2008 (11:49)  
PAN X - aha, tak oprava, koukal jsem blbě, těch 5,5mld je u rekonstrukce celé trati z otrokovic... ;)
registrovaný uživatel CART 
11.07.2008 (11:27)  
PAN X - čerpám z dat zde na želpage, kde je částka 5,5mld Kč u obou projektů...
registrovaný uživatel V. 
11.07.2008 (11:23)  
CART: no jo, za stejné peníze které padnou na nádraží se určitě nedá postavit trať do Polanky. Podle mě je výstavba nové trati o hodně dražší než výstavba nového nádraží.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko