..: Železniční stanice Zlín střed bude rekonstruována :..

Ilustrační obrázekZlín - Železniční stanici Zlín střed čeká rekonstrukce. Po roce 2010 zde vyroste nový moderní objekt s podchodem a 3 krytá nástupiště. Z nádraží má vést přes koleje i nová lávka pro pěší. Na společném setkání se na tom shodli zástupci zlínského magistrátu, Zlínského kraje a dodavatelské firmy z Brna při plánování rekonstrukce železniční trati Otrokovice - Vizovice. Podle hlavního inženýra projektu Jiřího Pelce z firmy SUDOP Brno bude mít nové zlínské nádraží 5 nástupištních hran.

Cestující se nebudou muset bát ani nepřízně počasí. „Nástupiště budou zastřešená. Samozřejmě počítáme s podchodem a s novou výpravní budovou,“ říká Pelc. Nové zlínské nádraží bude širší a s více perony, kterým musí ustopit stávající nádražní budova.

Zlínský magistrát požaduje, aby projektanti u nádraží navrhli i nadzemní lávku, přes kterou bude možné bezpečně přejít trať. Modernizace železniční trati z Otrokovic do Vizovic, při které se počítá se stavbou nového zlínského nádraží, má být zahájena po roce 2010. Zdvojko­lejnění, elektrifikace a stavba nových přejezdů a budov mají stát dohromady kolem 5,5 miliardy korun.

Zlínský magistrát, kraj a SŽDC se však zatím neshodly, kudy má vést železnice přes hustě zastavěnou zlínskou čtvrť Podvesná. Zatím jsou na stole 2 varianty. Projektanti navrhují estakádu i tzv. polozapuštěný zářez v zemi. Podle původních předpokladů měli dopravní experti o Podvesné už rozhodnout, ale jejich verdikt zatím nepadl. Další schůzka ohledně budoucnosti železniční trasy se proto chystá začátkem srpna.

Zdroj: Zlínský deník


Adys Poslat mail autorovi | 10.7.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.07.2008 (11:19)  
Miroslav Zikmund: Díky za nové informace.

CART: Samozřejmě s Vámi souhlasím v tom, že se má stavět podle potřeby ne podle pověsti a take souhlasím tím, ať radši postaví trať do Polanky než aby se nakapsovali ale na druhou stranu nesnáším poddimenzované věci které se pak musí při/pře-stavovat. Musí se najít kompromis.

Jak řekl MZ: zatvrzelost našich úředníků je neuvěřitelná a pokud se mám vyjádřit k vedení tratě na Podvesné ve výšce 10 metrů - Hrůza. Také bych radši tu polopodzemní trať ale jak říkáte, s vodou je to těžké.
Registrierter Benutzer CART 
11.07.2008 (10:48)  
PENDOŽABÁK - já tedy nevím, školy nemám, ale nemělo by být nádraží dimenzované podle počtu obsluhovaných vlaků, namísto podle pověsti města? Na co proboha pět hran ve stanici, která není ani odbočná? Tudíž i v případě zdojkolejnění a zavedení nějakého taktu rychlíků do Prahy/Brna tam budou v jeden okamžik maximálně tři vlaky s momentální potřebou nástupu/výstupu cestujících?
Mně je to v zásadě jedno, jestli ty peníze jsou, tak je lepší postavit nádraží, než aby si to konšelé rozdali na prémiích... Ale pokud by se za víceméně stejné peníze dala postavit trať do Polanky, a vozit tudy třeba některé rychlíky na Slovensko, tak bych jako prioritu bral jí...
11.07.2008 (10:30)  
Vážení, když se tak hezky vyjadřujete, předpokládám, že každý z vás viděl projektovou dokumentaci SUDOPu Brno, včetně stanovisek některých institucí.
Já jsem tu možnost měl, k té studii bych měl několik výhrad, ale nepovažuji za nutné je šířit na tomhle fóru, protože to není korektní.
Strávil jsem několik hodin s architektem, který se tímto projektem zabývá, takže jsem například viděl vizualizaci estakády, která by měla řešit křížení trolejového vedení dráhy trolejbusové a dráhy železniční na Podvesné.
Ta estakáda by zasahovala asi tak do výše 10 metrů nad zemí, takže by byla vedena nad zástavbou baťovských domků ve čtvti Podvesná. Něco podbného se do takové zástavby nehodí, protože by rozdělovala město na dvě části. Ta vizualizace je důležitý prvek, protože pak vidíte co by to znamenalo (představte si, že magistrála by byla vedena v Praze u Národního muzea ve výši 10 metrů nad zemí ...).
Moje vize, že by se trať "zakopala" pod zem za stávajícím zlínským nádražím a na povrch by vyústila až za zastávkou na Podvesné, čímž by se vyřešil problém hnusných protihlukových stěn má slabé místo v místních vodních tocích. U zastávky Dlouhá totiž teče tzv. Kudlovský potok, za zastávkou Podvesná je Jaroslavický potok. Pod stávajízí železniční tratí pak vedou "přepadové svody" městské kanalizace. To znamená, když jsou ty přívalové deště a městská kanalizace kapacitně nestačí vodu odvádět, tak jsou tam přepady, které ústí na několika místech přímo do řeky Dřevnice. Čili i tohleto by se muselo nějakým způsobem vyřešit.

V současné době již není prosazován "šílený" nadjezd v Otrokovicích, který by řešil problém křížení trakčního vedení, tam bylo vypočteno stoupání cca 30 promile, takže nákladní vaky by při rozjezdu z Otrokovic musely mít 3 elektrické lokomotivy.
Výrazně negativní stanoviska k zahloubení trati v Otrokovicích na křížení se silnicí číslo 55, resp. na křižovatce silnic 55, 49 a železniční trati (místní část Kvítkovice) má město Otrokovice. Důvodem jsou především technické problémy s inženýrskými sítěmi.

Já v zásadě nemohu souhlasit se stanoviskem, že podle "vyhlášky xyz" není možné úrovňové křížení trakčních vedení dvou různých trakčních proudových soustav. "Vyhláška xyz" je totiž produktem lidského činitele, nejde o některý přírodní nebo fyzikální zákon, který nemůžeme změnit.
Ta osoba, zaštítěná vrcholově institucí v níž pracuje, totiž nechápe, že existuje možnost přepínatelné troleje, které tohle řeší. Ale o tom jsem již psal.

Rozšíření počtu nástupišť a vlaků spočívá v tom, že vlaky vedené v současné době do Luhačovic by měly končit ve Zlíně a dále by byla frekvence přepravena autobusem - nic nového, tyhle úvahy měl jíž před nějakými 15 lety majitel autobusové firmy Housacar, který nabízel spolupráci s ČD, a to i jinde ... konkrétně návaznost autobusových spojů ze Vsetína na vlaky ve Vizovicích (jak přes Liptál a Jasennou, tak přes Valašskou Polanku a Pozděchov), leč nabídka byla ze strany ČD, přesněji řečeno některých složek ČD přijata negativně. Nicméně tehdy někteří odpovědní zaměstnanci ČD mající zájem o prosperitu firmy dokázali ve spolupráci s panem Housou obnovit zastávku na nádraží ve Vizovicích, takže tam skutečně autobusy po nějakou dobu končily. Neochota jiných jiných pracovníků ČD upravit jízdní řády tak, aby byly zajištěny pravidelné návaznosti vlak-bus (čili taktová doprava) tyhle smysluplné projekty zhatila.
11.07.2008 (10:17)  
CART: Tož berem tě za slovo na podvesné si to možná i zahrabem (ještě nevíme jestli pod zem nebo do vzduchu) a tak mám noční můru jestli temu budem moset říkat metro nebo nadzemka...

Ten kdo tu má takové kecy že by mělo krajské město vyžít s jednokolejkou kde jezdní RegioNovy aj Kufry (nic proti - mám je rád) a s jednoduchými perónky, to je opravdu hrůza.

Rozsah rekonstrukce tak jak je popsán hore je podle mě dobrý a konečně to tu trochu začne vypadat jako v krajském městě (i když elektrifikace přinese asi také předislokování pražských žabotlamů k nám).

Dále financování - podívejte se na síť ČD/SŽDC a řekněte mě kde se nešmělilo nebo se neodbývalo. Podle mě je uplná hrůza stavba koridoru z Plzně do Chebu - trať na 120, pomalé vyhybky, hrozné oblouky a k tomu tesání do skal, malé stanice s ostrovními nástupišti... Hrůza - tady se vyhazují peníze. Pokud na Dráhu příde někdo normální tak až tento koridor (i ten na č. Budějice) bude muset přestavět. Tak jak to bude vypadat, tak to má vypadat před rekonstrukcí a ne po ní.

Tož až si to všechno přeberete možná přijdete na to že rekonstrukce celé tratě 331 neni až tak špatné a mě osobně by udělalo dobře i prodloužení na Valašskou Polanku (ale na to asi zase jako vždy nebudou peníze).

Doufám že ste mě aspoň trochu pochopili a přeju pěkné dny.
(mimochodem nejsu ze Zlína)
Registrierter Benutzer CART 
11.07.2008 (9:25)  
Pět hran... Takhle halu jako v Lipsku, neplánujete?? :)))
Nebo to celé zahrabat pod zem a říkat tomu metro??
11.07.2008 (9:09)  
Předpokládal bych, že se zde potkávají především příznivci železnice. Když se někde nějaká trať ruší, tak brečíte jak malé děcka a vymýšlíte si argumenty proč tu kterou trať zachovat. Ale když se někde chystá modernizace s trojnásobným rozšířením provozu se Vám taky nelíbí. Vlaky na trase Zlín - Otrokovice dnes nemají nouzi o cestující, bohužel vzhledem k propustnosti jednokolejné tratě s místem pro křížení v Malenovicích nedovoluje vé špičku větší počet spojů.
Navíc plánovaný nárust rychlíkové dopravy (zatím je snad přislíbené vedení pravidelných spojů 4x Zlín - Brno, a navýšení Zlín - Praha na 2x) by měl přivést na železnici spoustu cestujících, kteří zatím využívají autobusy. I když je Zlín jen malé krajské město, přesto má velký počet cestujících (průmysl, administrativa, školy), který je škoda nechat jenom na silnici.

to: mah - on je rozdíl porovnávat tranzitní nákaldní dopravu a cílovou nákladní dopravu
Registrierter Benutzer mah 
11.07.2008 (9:07)  
folcek: ted jsi to vystihnul "jak vypadá není výstavní nádraží krajského města." proste honba ega
karosa: ve zline jsem byl nekolikrat za posledni rok, pravda nejezdim tam kazdy den, o intenzivni nakladni doprave mam asi jine predstavy (napr.trat 90,130,131..)
Registrierter Benutzer karosa  mail  
11.07.2008 (7:26)  
mah: je vidět. že tvůj železniční obzor končí asi jen i vyhledavače na internetu. Jinak bys věděl,že nádraží se dělí na osobní a nákladní zvlášť jen ve velkých stanicích, menší stanice fungují pro oba druhy dopravy zároveň. A že ve Zlíně je dost silná nákladní doprava, o tom nepochybuj a zajeď se tam případně podívat. Potom nebudeš psát takové nesmysly o zastávce.
Registrierter Benutzer Folcek 
11.07.2008 (7:07)  
Pokud jste ve Zlíně nebyl, tak tady nekafrejte. Zlín potřebuje rekonstrukci jako sůl, to jak vypadá není výstavní nádraží krajského města. I kdyby mělo mět 5 nástupišt, hlavně že se zrekonstruuje...
Registrierter Benutzer mah 
11.07.2008 (6:39)  
James: muj vyhledavac psojeni je IDOS, jak je dobry nebo spatny necham na posouzeni.
jina gratuluji zlinakum, ze budou mit prvni osobni nadrazi v CR, kde se bude odbavovat nakladni doprava. Jen pro info - kontejnery se budou nakladat z te planovane lavky??
hele - me je celkem u pr. co bude ve zline, jen me vadi, ze se tolik penez utopi zpusobem zcela zbytecny a na jine potrebne investice se jaksi nedostava (napr. trat na Liberec, trat Plzen-Most...).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko