..: Jídelní vozy Urblík končí :..

Ilustrační obrázekČeská republika - Před několika dny zmizely jídelní vozy provozované firmou Urblík z pravidelných ryhlíkových spojů mezi Prahou a Vsetínem, Hradcem Králové, Zlínem či Luhačovicemi. Tento krok zdůvodnil majitel firmy Petr Urblík únavou z podnikání. Nevyloučil ovšem brzký návrat jídelních vozů na vybraných spojích, protože některé z posádek jídelních vozů projevily zájem nadále službu provozovat již bez zastřešení jeho firmou. Mohl by ovšem nastat problém ze strany Českých drah, které preferují smlouvu s partnerem, který bude schopen provozovat kompletní oběhy vozů. V případě odmítnutí by České dráhy musely najít nového provozovatele a návrat jídelních vozů by byl možný až od nového jízdního řádu. Druhý provozovatel jídelních vozů, firma JLV, prozatím zájem neprojevila.

Zdroj: iDnes.cz


sAd | 3.7.2008 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ waszyn 
07.07.2008 (15:51)  
sAD: tu cestovní sílu jsi vzal prosím Tě kde?
Jinak já bych adminy poprosil ať nic nemažou.
V celé diskusi se řeší:
1) kvalita, tedy spíše nekvalita jídelních vozů
2) různé ceny v JV na různých relacích, porovnání tohoto s leteckou dopravou či sítěmi restaurací.
Btw.z celé této diskuse mi paradoxně nejvíce off topic přijdou Tvé příspěvky o špenátu v Pařížské a kupní a cestovní síle.
Ono schopnost opsat článek z idnesu ještě nutně neznamená schopnost porozumnět a orientovat se v problematice o níž článek pojednává. Cením si, že jsi zde umístil článek, který se rozvinul v poměrně zajímavou diskusi, nicméně Tvé příspěvky ji už dále nijak neobohatily a dle mého názoru se jeví zbytečnými narozdíl od většiny ostatních.
registrovaný užívateľ sAd 
07.07.2008 (15:05)  
waszyn: Cestovní síla je několikanásobně vyšší mezi ČR a UK než mezi ČR a BLR. Tudíž je jednodušší získat zákazníky, je vyšší obsazenost spojů a díky tomu můžou být ceny nižší.

M: Vás adresuju proto, že uvádíte příklady s Paříží a Marseille. Opět, cestovní síla do Paříže je mnohem vyšší.

Btw. Což takhle se odprostit od diskuze, která absolutně není k tématu? Na to máte různá fora, irc a další. Jinak požádám moderátory o mazání těchto příspěvků mimo téma. Děkuji.
07.07.2008 (14:05)  
Novak: Díky za hezký příspěvek, to je asi tak jediná věc na světě, proč bych se chtěl vrátit do 80 let :o)))))) Přesně tak jsou to jen výmluvy stewardu, zelenina se dá opravdu koupit všude v evropě, mimochodem kvalitnější než v Česku...
registrovaný užívateľ M 
07.07.2008 (12:48)  
sAd - a mne to jako adresujes z duvodu jakeho? Ja od nakladu ceny neodvozuju...
Nicmene dekuji za dalsi brilantni argument. Jeden tvrdi, ze letenky do Beloruska jsou 2x drazsi nez do Londyna, protoze letiste v Minsku si rika o 6x vyssi poplatek nez Heathrow. Druhy ty nestejne drahe letenky vysvetluje kupni (nebo nedej boze cestovni) silou obyvatelstva. Jeden lepsi nez druhy. A nejlepsi na tom je, ze Belorusove maji na svych uctech v sobotu 4x vic penez nez v nedeli (protoze rozdilnou cenu v nedeli a sobotu prece lze odvodit dle kupni sily)...
registrovaný užívateľ waszyn 
07.07.2008 (12:04)  
SaD: Takze v Belorusku je 4x vetsi kupni nebo cestovni sila nez v UK? S tim si dovolim naprosto otevrene nesouhlasit.
George_Couser: Diky za tu fotku toho kulinarskeho zazraku. Kdo nevidel na vlastni oci, tak podle ni se da celkem verohodne dokazat o cem jsme se tady celou dobu bavili. Pokud nekdo z vas je schopen toto pozrit, tak gratuluji. To uz mi prijde bezpecnejsi a asi i chutnejsi klobasa na hlavaku:))
07.07.2008 (11:57)  
Cena je dána poptávkou a nabídkou, s morálkou opravdu nijak nesouvisí...
registrovaný užívateľ sAd 
07.07.2008 (11:42)  
M: A kupní, případně cestovní síla vám něco říká? Zřejmě ne.
registrovaný užívateľ Novak 
07.07.2008 (11:39)  
V 80tych letech jsem par roku na jidelnim voze jezdil.(jako "ficka", neboli pomocna sila)s vozy, ktere dnes pouziva Urblik. O nejake klimatizaci nebo mikrovlnkach se nam ani nesnilo. Byli jsme vdecni za fungujici lednice a tepla voda na nadobi uz byl skoro zazrak. Jenze tenkrat to lidi delali tak nejak z lasky k te praci a v neposledni rade taky k penezum. Vydelavalo se slusne. Prace to byla tezka, ale pro mnohe i atraktivni.

Opekane brambory se delali uz tehdy,ale i ryze.Delali se minutky a kdyz si nekdo objednal rizek nebo rostenou, kuchar opravdu sel a z kyty opravdu ukrojil kus masa, naklepal a usmazil. V Budapesti si treba na trhu koupil cerstvou zeleninu na oblohu, v Berline treba vedouci sehnal kytky do vazicek. Kdyz zrovna nebyla prace, vzala "baba" kosik s pivem, limonadama nebo kafem a sla prodavat po vlaku. A ceny byly jiz tehdy rozdilne. Vozy byly podle trati rozdeleny do cenovych skupin. I,II a III. Takze zadna novinka.
Jen jsem tim chtel rict, ze kazda prace se da delat ruznymi zpusoby. Vymluvy na skladovaci podminky, 4 denni obehy, nekvalitni suroviny atd. neberu.
registrovaný užívateľ M 
07.07.2008 (9:32)  
Nicmene jeste takto: Heathrow stoji 3000, Minsk stoji 8000. Protoze neco z toho bude to palivo (treba 2000), tak Minsk je 6x drazsi nez Heathrow (ktery je pro hodne spolecnosti drahy a proto letaji na okolni letiste). Ale jo, "vysvetlils" to tim, ze letiste si uctuji vyssi poplatky (a ty aerolinky neuctuji cestujicim v podobne letistnich tax, ale plati je z letenek). Krome toho, v SSSR (Rusko, Belorusko, jedno jest)) s sebou prinasi rizika a ty je treba zanest do letenky. Jasny...

Praha-Pariz za mesic zpatecni (BEZ!! tax) stoji 2000. Praha-Marseille stoji 6000. Chces mi rict, ze podnikani v Marseille s sebou prinasi rizikovou premii kvuli imigrantum? Nebo jak jinak vysvetlit ruzne ceny za stejnou zemi (ano, Marseille je o ca. 10% dal nez Pariz, ale ne 3x)? Ze by letiste v Marseille nestalo o turisty a proto nadhodilo tak extremni poplatky (taxy do Marseille jsou o 1000 korun vyssi a k tomu jeste 4000 v cene letenky)?

Jinak Student Agency jezdi zhruba 200 kilometru Praha-Brno za rekneme 200 korun. Listek Praha-Drazdany (pouze nejakych 150 kilometru, rozhodne ne 200) u stejne spolecnosti ale stoji 500. Jak je to mozne? Krome naproste amoralnosti SA to lze vysvetlit snad jen dietami pro ridice nebo poplatkem za stani na nadrazi v Drazdanech. Jinak nevim...
Praha-Berlin 350 km a cena 850 Kc, Praha-Bratislava 330 km a cena 280 Kc. Vychazi mi z toho jedine, Student Agency ma dvoji ceny a je to krajne neeticke. Jak je mozne, ze stejnou trasu na Slovensko jezdi 3x levneji nez do Nemecka? (Z prikladu JLV totiz "vime", ze kdyz jsou na ruznych smerech stejne naklady, tak by tam mely byt i stejne ceny...)

Moznosti jsou opravdu jen dve - bud stanovni ceny nema s moralkou co delat a neni vazana na "smer" nebo se amoralni chova JLV, SA i CSA...
registrovaný užívateľ M 
07.07.2008 (8:47)  
Poplatky za letiste jsou dobrej joke. Jednak aspon část z nich plati primo cestujici, dvak neco z letenky asi bude muset být i palivo. Takze mi z toho vychází že letiště v minsku si žádá mnohonásobně víc než heathrow. jako jo, po te tvé story se zvánin cestujících na kafe jsi opět pobavil.
Ale jo, rekneme že minsk vyjde 10x dráž než heathrow.Furt ale nechapu proč je sobota 4x drazsi než neděle...
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko