..: Rozšíření IDS JMK a zrušení provozu na trati Vranovice - Pohořelice :..

Ilustrační obrázekKyjov - V sobotu 28.6.2008 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Nově jsou do něj začleněny oblasti Kyjovsko a Vyškovsko. Lidé tak budou moci využít více spojů a levnější jízdenky, se kterými mohou cestovat i městskou hromadnou dopravou v samotném Brně. Prodlužují se i vlakové linky S6 a R6 na trase Brno hl.n. - Nesovice - Kyjov zastávka. Osobní vlaky na trati 300 Vyškov na Moravě - Nezamyslice budou nově označeny jako linka S71 a rychlíky nebo spěšné vlaky budou označeny jako linka R7.

Kvůli rozšíření IDS vznikly nové přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích tak, aby cestující mohli bezpečněji přestupovat z vlaků do autobusů a opačně. Ceny staveb těchto přestupních uzlů se dohromady vyšplhaly na zhruba 54 miliony korun.

Integrovaný dopravní systém se v kraji zavádí postupně již od roku 2004 a od soboty je do něj zapojeno 420 obcí. V prosinci se dále připojí i Hodonínsko, Veselsko a část Břeclavska, díky čemuž má být zavedeno nové přímé spojení Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc. „Pak už nám zůstane jen zbývající část Břeclavska a Znojemsko. Kdy bude IDS spuštěný i tam, se zatím neví. V každém případě by v integrovaném systému měl být celý kraj v roce 2010,“ uvádí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která má celý projekt integrace na starosti.

Vlaky na trati Vranovice - Pohořelice již nebudou jezdit

Ilustrační obrázekVranovice - Od 14. prosince letošního roku však skončí provoz osobních vlaků na trati 253 mezi stanicemi Vranovice a Pohořelice na Brněnsku. Jihomoravští krajští zastupitelé jednomyslně schválili další etapu rozšiřování Integrovaného dopravního systému, který však s tímto počítá. „Jde o největší územní rozšíření a týká se 119 měst a obcí na Hodonínsku, Břeclavsku a Hustopečsku. Na trati Vranovice - Pohořelice nelze udržet osobní vlakovou dopravu, takže vlaky od prosince nahradí autobusy,“ říká krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má dopravu v kraji na starosti. Vlaky na této trati tak vidíme pravděpodobně naposled.

  • IDS JMK vydal nové jízdní řády všech linek, s platností od 28.6.2008 - k dispozici zde

Zdroj: IDS JMK a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 30.6.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
02.07.2008 (8:47)  
Autobus má sloužit jako napaječ dráhy, připojit místa - a 810 je jako co? Velkokapacitni rychly zpusob prepravy obyvatel, ktere budou napajet autobusy? Hahaha, hehehe, hihihi...

Jinak souhlas s tim, ze moderni systemy integruji vlak a bus - zpravidla tak, ze bus dela svoz na paterni linku, ktera je vlakova. No a presne tohle dela i IDS JMK. Jen to staci chtit videt...

No a jestli nekdo chce srovnavat spojeni Kamenice-Jind.Hradec se spojenim Pohorelice-Brno, tak neni co dodat asi... Snad jen to, ze pres Pohorelice jezdi busy Znojmo-Brno. Pres Kamenici jezdi co?

Takze, abych tak rekl, na logicky argument se porad ceka
registrovaný uživatel tenzor 
02.07.2008 (8:15)  
Zatímco silnice je všude, železnice jen někde a proto tam, kde již existuje, by měl být minimálně zájem státu na jejím zachování a optimalizaci.

Za každou cenu? I v případě, že se železnice nevyplatí ekonomicky a občas ani z ekologického hlediska? Mám dojem, že zastupitelé jsou voleni mimo mnohé jiné proto, aby zajistili občanům efektivní dopravní obslužnost, nikoli za to, aby prošustrovali peníze daňových poplatníků kvůli extrémně nepohodlné a pomalé dopravě v reliktu normalizační éry (a možná tak uspokojili pár šotoušů).

Autobus má sloužit jako napaječ dráhy, připojit místa, kam koleje nemůžou a nikoliv jako její konkurent a likvidátor.

Pokud se bavíme o IDS JMK, tam to tak rozhodně není, že by autobusy fungovaly jako konkurence. V případě dálkových spojů samozřejmě konkurence vždycky bude, nebo ji chcete zakázat? Jinak pokud vím tak ČD na trase Brno Praha neztratily všechny zákazníky, přestože se o to dlouhou dobu velmi snažily a přestože Student Agency nabízela dopravu v této relaci lepší v každém směru.
Opravdu nevidím důvod, proč by měl autobus jen spojovat železniční stanice, pokud je jeho provoz pro cestující i kraj výhodnější.

Konečně když je systém nastaven tak jak je a silniční doprava je dnes levnější, tak můžeme železnici zrušit celou.

Tak to určitě nemůžeme, protože by se to a/ minimálně na většině koridorových tratí nevyplatilo, b/ na spoustě regionálních tratí by nebyla obslužnost, zvláště o víkendech, c/ silnice by kapacotně nestačily, d/ ekologie

Možná by to chtělo místo emocionálně laděných výlevů nějaký argument. To že někde na nějaké lokálce jezdí vlaky a autobusy oučasně je sice hezké, ale pokud jsou vlaky slušně obsazené tak to o něčem svědčí (koneckonců jestli to jezdí za stejnou dobu jako autobusy, tak už tímhle se na tratích Pohořelice - Vranovice a Šakvice - Hustopeče pochlubit nemohou). Pokud by tam ale jezdili jen 3 skalní fandové místní lokálky a 2 režijkáři, pak by to bylo na pováženou a nejednalo by se o nic jiného než o vyhazování peněz.
01.07.2008 (23:39)  
Tady nejde o jednu lokálku, ale problém je hlubší. Zatímco silnice je všude, železnice jen někde a proto tam, kde již existuje, by měl být minimálně zájem státu na jejím zachování a optimalizaci. To se však neděje. Místo toho je jediné řešení neobjednání dopravy a tím ve většině případů odsouzení tratě k zániku. Autobus má sloužit jako napaječ dráhy, připojit místa, kam koleje nemůžou a nikoliv jako její konkurent a likvidátor. Moderní dopravní systémy dokážou integrovat oba druhy dopravy a provozovat např. v rámci jedné trasy proloženě vlak i autobus. Budu-li mít zájem o zachování dráhy, potom najdu řešení jak ji zachovat. Pokud dráhu nechci, najdu řešení jak se jí zbavit.
Konečně když je systém nastaven tak jak je a silniční doprava je dnes levnější, tak můžeme železnici zrušit celou. Např. Kamenice nad Lipou - Jindřichův Hradec spojuje ČD odepsaná úzkorozchodná železnice. Přesto, že Kamenici (srovnatelnou např. s Pohořelicemi) spojuje téměř stejně rychlá autobusová linka, jejíž jízdní doba se liší od jízdní doby vlaku o zanedbatelných + - pár minut, tak úzkorozchodné vlaky pořád jezdí a to nikoliv pro turisty, ale pro běžné cestující. To se týká i Nové Včelnice na trase. Všude je kvalitní silniční síť, ale prostě je zde zájem tuto dopravu zachovat. I když lokálka Vranovice - Pohořelice je trochu odlišný případ a jen "ocásek", význam bude vždy mít přesně jen takový, jaký mu přisoudíme.
01.07.2008 (13:57)  
IDS tuto trať chce zrušit,ale Hrušovany u Brna-Židlochovice znovu postavit a zadrátovat.počkáme si 20 let a trať do Pohořelic se dočká elektrifikace.
registrovaný uživatel M 
01.07.2008 (12:02)  
Plus bus ma moznost zajet az do Sakvic, zatimco vlak stavi 2 kilaky od dediny a bus jede primo kolem Mostarny
registrovaný uživatel Mato 
01.07.2008 (11:20)  
SD: konkrétně u té trati Hustopeče-Šakvice je to po ceste od nádraží k nádraží (v Hustopečích je hned vedle autobusák) o polovinu kratší než vlakem kdy se objíždí pomalu velký oblouk, takže kdyby se měla vzít čistě v potaz pouze tato trať tak autobus je jistě výhodnější
01.07.2008 (11:03)  
Ono záleží na tom jak jezdí ta sólo 810 a autobus co ji nahradí. Sólo 810 se prakticky rovná autobusu rozdíl v ceně se liší jen zastaralostí 810 vůči autobusu, poplatkem za dopravní cestu a hospodařením jednotlivých společností. Pokud by bus nahradil vlak přesně ve stejné trase byl bych pro zachování lokálky. Jiná situace je pokud se změní systém jako že autobus obslouží více zastávek a namísto čekání na konečné ještě obslouží obce kam trať nevede, tehdy je smysluplnější nahradit vlak autobusem. Nevím jak je na tom konkrétně lokálka do Pohořelic, spíše chci říct tolik, že nesouhlasím s těmi co tvrdí vlak za každou cenu a nebo zase pro změnu autobus za každou cenu...
registrovaný uživatel M 
01.07.2008 (10:59)  
vojtik - copak do Pohorelic, ale do zony v Modricich...
registrovaný uživatel waszyn 
01.07.2008 (10:31)  
Já si myslím, že krátká trať, po níž párkrát za den sólo 810 nám stačí v celé ČR jedna - muzejní, a milovníci těchto vozidel se zde mohou kochat na nostalgických jízdách. Ostatní daňové poplatníky bych této "vymoženosti" bez obav zbavil. V rámci IDS se jedná o nesmysl a bus zahraje mnohem víc muziky za stejně ne-li méně pěněz.
registrovaný uživatel vojtik 
01.07.2008 (10:11)  
Ač jsem šotouš a příčí se mi rušení osobní dopravy na jakékoli trati, tak zde musím s rušením bohužel i souhlasit....

Argumenty co zde padly pro rušení jsou poměrně silné a (mnohdy bohužel) pravdivé.
Ale i mne při příjezdu do Pohořelic napadlo proč vlastně nepostavit do těch fabrik vlečku? Je jich tam dost.

Aha, už vím, peníze.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko