..: AGV v Česku :..

Ilustrační obrázek Velim - Na zkušebním železničním okruhu VÚŽ Velim nedaleko Prahy se testuje prototyp rychlovlaku AGV, jež je nástupcem francouzských souprav TGV. V běžném provozu bude jezdit až 360 km/h, výjimečně však může vyvinout rychlost i přes 500 km/h. Výrobcem těchto rychlovlaků je společnost Alstom. Vlak budoucnosti s nezvyklými aerodynamickými tvary bude po okruhu jezdit do září, a to s maximální rychlostí omezenou na 200 km/h.

Jednotka se skládá ze 7 vozů, sedačkami pro cestující jsou však vybaveny zatím pouze dva. Zbytek obsadila pojízdná "laboratoř". Předmětem měření je například hluk, proudění vzduchu, napětí v různých komponentech, účinnost a zahřívání brzd nebo chování vlaku v obloucích.

Cena jedné soupravy se pohybuje zhruba kolem 726 milionů korun. První AGV by se měly objevit v komerčním provozu počátkem roku 2011.

Vysokorychlostní tratě budované pro rychlostí nad 300 km/h nyní zažívají nebývalý rozvoj. Podle nejnovějších studií mohou rychlovlaky konkurovat letecké dopravě, a to především na krátkých a středně dlouhých trasách. Vrchním limitem pro jejich časovou i energetickou výhodnost je vzdálenost mezi výchozí a koncovou stanicí do 1000 km.

K velmocím v tomto odvětví železniční dopravy patří především západní státy jako Francie, Německo nebo Španělsko. V budoucnu by mohla jedna větev evropské sítě VRT železnic vést také přes Česko. Více informací o jejich rozšíření do Česka vám přineseme v připravovaném článku.

zdroj: ČT24 a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 25.6.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Středočeský Francie


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sAd 
25.06.2008 (19:33)  
To je okruh v Cerhenicích něčím tak vyjímečný, že se na něm testuje snad všechno? Nebo to je jenom kvůli případné homologaci na tratích SŽDC?
25.06.2008 (19:18)  
Chlapi, je potřeba citovat, přebírat nadpisy? Mně to nedá, připadá mi to jako laciné gesto pro žel. čtenáře. Je potřeba tahat čtenáře na to, že "u Velimi jezdí vlak i přes 360km/h"? Ano, chápu, složení věty to přímo neříká, avšak víme, proč má věta v nadpise takový slovosled... .
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko