..: Cestujícím již slouží v UŽST Břeclav nová nástupiště :..

Ilustrační obrázek Břeclav - V pondělí 16.6. skončila první etapa rekonstrukce uzlové železniční stanice Břeclav. „Poslední vlak ze starého perónu vyjel v 11:55 na Valtice. Kolem poledne byly odstraněny dřevěné přechody a po 12. hodině už vyjel první vlak z nového nástupiště,“ upřesňuje přednosta stanice Libor Semorád. Cestujícím tak začly sloužit 2 nová nástupiště, podchod i výtahy. „Přístup na ně je novým podchodem a jezdí i výtahy pro handicapované cestující i kočárky a kola,“ popisuje Semorád a dodává, že pro lidi, kteří využívají břeclavské nádraží, už největší omezení končí.

Ve skutečnosti se první fáze oprav o 15 dní protáhla. „Břeclavští na to reagovali dobře. Říkali, hlavně, když to bude dobré. Stěžovali si hlavně přespolní a cizinci,“ tlumočí přednosta nálady cestujících.

V další etapě čeká oprava 3. a 4. nástupiště, ale také nákladní část nádraží. To už ale nebude mít dopad na cestující. “Cestujícím se uleví, pro výpravčí naopak začne nejobtížnější část prací, protože bude k dispozici pro veškerou dopravu jen málo kolejí,” upozorňuje přednosta. Stavební práce, spojené přímo s rekonstrukcí osobního nádraží, mají skončit 26.11. 2008. O pár dnů později má být Břeclav začleněna do IDS JMK.

Rozsáhlá rekonstrukce stanice potrvá až do roku 2010 a bude stát 2,7 miliardy korun. Po dokončení rekonstrukce budou moci vlaky projíždět uzlem rychlostí až 130 km/h. Příští rok projde rekonstrukcí pětikolejný most přes řeku Dyji. Toho chce využít Jihomoravský kraj společně s břeclavskou radnicí. „Chceme, aby se s opravou nádraží spojila stavba nového podchodu pod mostem. Současný podchod je příliš úzký. Lidé si tam těžce vyhýbají,“ uvádí břeclavská místostarostka Dagmar Adámková.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Šari a Rail2005

zdroj: Břeclavský deník a VLAKY.NET


Adys Poslat mail autorovi | 17.6.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pjetro 
17.06.2008 (20:38)  
No pořád lepší než to co se děje v Kolíně. Počítal jsem s trošku silnějším zásahem, trošku mě překvapuje, že zůstanou staré vlaštovky, to ve mě budí trošku rozpaky. Dokonce ani starý pragotron ještě nezmizel:) Neví někdo, jestli ty vlaštovky nejsou třeba pod záštitou památkářů?:) Na druhou stranu chápu, že někde se šetřit musí. To logo SŽDC na té inf. tabuli je pěkný detail.
17.06.2008 (20:12)  
Ovšem rozdíl o proti Praze hl.n., je značný. Samozřejmě, že asi i finančně. :-P
registrovaný uživatel comar 
17.06.2008 (20:07)  
funTomas: ono je to celkem jedno, protoze trat od Prerova a od Vidne ma levostrany provoz a trat od Brna a Bratislavy pravostrany. Takze pres nejakou tu vyhybku do odbocky se bude nejspis muset jet vzdycky.
registrovaný uživatel funTomas  mail  
17.06.2008 (19:52)  
tak treba nakladaky tam jiste vsechny nestavi ;-) je tedy otazkou ale, jestli dosahnou 130km/h. Mozna nejake nexy, nevim..?
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
17.06.2008 (19:50)  
comar: no, přesně tak...
registrovaný uživatel comar 
17.06.2008 (19:44)  
Stavet budou stejne asi vsechny vlaky, vcetne EC/SC. To ale nevidim jako problem, protoze nastupujich a vystupujicich cestujicich je v Breclavi vzdycky hodne.

To ale neznamena, ze nove prujezdne koleje jsou vyhozene penize! Breclavske prednadrazi je hodne dlouhe a ty jizdy 30km/h popr. 40km/h jsou fakt nekonecne. Kazdy kdo tam parkrat jel, vi, ze kompletni rekonstrukce kolejiste byla nevyhnutelna, at uz tam vlaky prozizdi nebo ne.
17.06.2008 (18:34)  
Pekne to vyzerá bol som tam pred mesiacom a ešte takto tam nevyzeralo :-)
17.06.2008 (18:28)  
jen jestli to alespon nejake vlaku budou projizdet..což, to je debata do nekonecna:-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko