..: Kozí dráhu SŽDC opraví, přesto pochybuje o jejím smyslu :..

Ilustrační obrázekPraha - Trať 132 zřejmě jen tak nezanikne. Nebo zanikne dříve či později. Vyberte si, která interpretace je vám sympatičtější. Obě totiž vystihují zvláštní budoucnost, která patrně čeká na kdysi živou trať mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova. Ta je letos poprvé bez pravidelné osobní dopravy a od minulého týdne navíc i zcela mimo provoz; nad její budoucností se vznáší otazník. Trať se sice do provozního stavu ještě načas vrátí, protože je to povinností SŽDC, ta ale sama doporučuje drážnímu správnímu úřadu zvážit její zrušení.

"Trať byla vyloučena z důvodu špatného stavu mostnic na mostech a také železničního svršku a spodku," vysvětlila ŽelPage vynucenou výluku tratě Anna Kodysová ze SŽDC. Podle jejích slov by se trať měla vrátit do provozuschopného stavu, otázkou je jen kolik peněz se do oprav investuje. Je pravděpodobné, že dojde k opravení tratě tak, aby byla sjízdná alespoň sníženou rychlostí. A zanedlouho ji drážní správní úřad zruší zcela.

Zdánlivě nelogický postup vyplývá z české legislativy. "Správa železniční dopravní cesty v pozici vlastníka dráhy nemůže rozhodnout o zrušení trati. Toto rozhodnutí přísluší podle zákona o dráhách výlučně Drážnímu správnímu orgánu," vysvětluje Kodysová. Lze očekávat, že v brzké budoucnosti se o zrušení tratě skutečně jednat začne. Ve většině délky tratě totiž schází nákladní doprava, která se omezuje jen na její počáteční úseky. A od prosince 2007 už po trati nejezdí ani ještě nedávno velmi využívané osobní vlaky, které se rozhodlo po několika letech bezkoncepčních změn vedení Ústeckého kraje zcela zrušit.

I u SŽDC připouští, že za stávajícího stavu existuje pro trať v podstatě jen jedna buduoucnost. "Udržovat traťový úsek v provozuschopném stavu pouze pro občasný nebo nárazový provoz je – pokud situaci hodnotíme pouze ekonomicky – velmi neefektivní," dodala Kodysová.

zdroj: ŽelPage

Aktualizace: Omlouváme se za nepřesnou citaci. O zrušení dráhy rozhoduje drážní správní úřad. Tím je podle § 56 odst. a) zákona č.266/1994 Sb., o dráhách ve znění pozdějších předpisů Ministerstvo dopravy, které rozhoduje o zrušení celostátní nebo regionální dráhy po dohodě s Ministerstvem obrany, nikoliv Drážní úřad, který není účastníkem řízení.


Honza Beránek / JTB | 11.6.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
11.06.2008 (22:44)  
Tahle tra`t je typický příklad jak zničit lokálku. Viděl jsem na jednom webu čísla o počtu cestujících a ta dávají za pravdu Nickovi. Tuším, že před oním pokaženým JŘ po trati jezdilo denně 800lidí, další rok přišel pokles na polovinu...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
11.06.2008 (22:41)  
Ahtisaari: Nejsem odtamtud, proto mi nezbývá, než věřit místním. Podle nich tu v minulosti měla být dostatečná frekvence, která těmito vlaky i jezdila. Pak se bohužel postavil JŘ tak nešikovně (záměrně?), že díky nepřípojům lidi z železnice utekli. Při vzniku podniků kolem této trati se projektanti zajímali o napojení na železnici, ale bylo jim dopředu řečeno, že se trať bude rušit a oni se tedy podle toho zařídili (kamiony). I přes petice místních, prokazovanou nesmyslnost vedení přivaděče po tělese dráhy, se stále právě o této variantě uvažuje. Bude ještě zajímavé, jak to nakonec dopadne.
11.06.2008 (22:27)  
ad Ahtisaari: Právě to nejhorší je, že SŽDC říká, že to sice opraví za nějaký ten milion, ale stejně to chce zrušit, takže ví, že ty miliony budou zbytečné (tedy, že budou na těch 10 šotojízd přes toto léto).
Dále je problém toho, že třeba za 20 let někoho napadne tady udělat nějakou montovnu a trať by se mohla hodit. Nejde o to, mít ji provozní, ale mít pozemky, na které by se pak dal položit jen železniční svršek. Jenže, pokud postavím obchvat, tak už ty pozemky mít nebudu.
Další průšvih je to, že v Děčíně nikdo nemyslí (asi jako v Plzni) a plánuje si budovat něco na způsob magistrály v Praze.
11.06.2008 (22:25)  
K tomu šotoušství v nás - právě proto jsem v tomto článku zcela záměrně vynechal teorie o spiknutí zlé gumokolní lobby, politických stran a asi i počasí. Pořád platí, že poslední verze projektovaného přivaděče neměla trať ohrožovat. A ten přivaděč při stávající dopravní politice (stále minimální poplatky za používání silnic kamiony, minimální snaha je vyhánět ze silnic) poměrně potřebný je. Kdo nevěří, ať se někdy projede i autem z Děčína do Chlumce. Nebo ať bydlí v Jílovém, provoz je skutečně silný.

Prostor pro tyto hypotézy o spiknutí je na diskusních fórech, kde už ostatně žijí vlastním životem. Spíš mne zaráží, že jim bez nějakých důkazů podlehlo i jindy seiozní Aktuálně. Každopádně až čas nám ukáže, co je pravda a co ne. Jisté je jen jedno - trať 132 má poměrně velký přepravní potenciál, stačilo by do ní trochu investovat. A ještě před několika lety hojně využívaná i cestujícími. Pak přišlo každoroční přeorávání jízdního řádu, posledních pár let jezdily vlaky souběžně s (taktéž poloprázdnými) autobusy. To potom klesají počty cestujících lehce.
11.06.2008 (22:04)  
Asi to dost schytám, ale: Co byste chtěli?
Vím - místními uživateli preferovaný optimální recept na KAŽDOU trať (hlavně na ty s romantickým názvem) zní: Za peníze státu opravit do nejvyššího možného standardu pokud možno včetně okolních nemovitostí a krajiny a nechat na této dráze provozovat co nejvíc subjektů co nejpestřejší směsici nejmodernějších + historických vozidel v osobní i nákladní dopravě, za pokud možno dumpingové cey tak, aby se přetáhla klientela od jiných druhů dopravy. A to všechno tak zhruba do roka.

Nemám pravdu?

A nebojte se, nejsem z ČD, SŽDC ani od kohokoli jinak závislého, nejsem zastánce přivaděčů, dálnic, gumokolů, taky mi chybí koncepce dopravy v Lib. kraji a taky se radši podívám na vláček. Jen mi v tom místním nadávání na jakékoli jiné než šotoušsky optimální řešení přijde nehodné úrovně tohoto webu.

Takže znova: Pokud někdo zvedl mediální kampaň proti chátrání dráhy a teď SŽDC řekne, že ji aspoň provizorně opraví, je to důvod k další kampani? Proti čemu či pro co?


Díkes za jakýkoli realistický pohled:-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
11.06.2008 (21:56)  
Hmm, a co třeba ji zkusit někomu prodat.
registrovaný uživatel kuchi 
11.06.2008 (19:46)  
typicky české řešení. Vlk se nažere a koza zůstane celá.
11.06.2008 (19:31)  
pokud je to opravdu tak jak to čtu, tak je to další z krásných případů lidské a taky české blbosti a vyhazování peněz tam, kde není třeba.. rekonstrukce trati jen "napůl" je myslím úplně zbytečná.. vlaky tam budou jezdit sníženou rychlostí.. je to celé kravina.. zrušit nebo opravit pořádně
registrovaný uživatel happy 
11.06.2008 (18:32)  
A nejen kvůli přivaděči :(
registrovaný uživatel Dzouza 
11.06.2008 (18:25)  
Stejně to dělají jen kvůli tomu přivaděči...:-(
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko