Praha — V polovině června 2010 uvedly České dráhy do svého e–shopu několik nabídek na zahraniční relace, zejména Slovensko a Německo. Dále výrazně rozšířily nabídku relačních jízdenek eLiška vázaných na zákaznickou In–kartu/Rail+. Také byly zavedeny tzv. SporoTikety, které lze pořídit bez zákaznické karty. Asi nejžádanější byly jízdenky na přestupní spoje. V současnosti lze zakoupit jízdní doklady na relace s max. jedním přestupem. Od 1. září nabídka zahrnuje také všechny osobní vlaky Českých drah, zatímco dosud se daly pořídit jízdenky jen na vlaky dálkové (rychlíky, expresy, InterCity a EuroCity) a spěšné. Kromě nich se v nabídce brzy objeví i další produkty z vnitrostátního tarifu ČD.
Samoobslužně si budete moci pořídit také síťové jízdenky ČD Net v denní i týdenní variantě, SoNe pro cestování regionálními a SoNe+ pro cestování všemi spoji během víkendu, jízdenky pro přepravu zvířat či zavazadel. Pro zakoupení všech jízdenek (vyjma eLišek a SporoTiketů) navíc platí nabídka 3% výkonového bonusu, který se přičitá na konci měsíce zpět na In–kartu a také 3% sleva z ceny, která je přiznána již při uskutečnění transkace. Lístky lze zakoupit nejpozději 30 minut před odjezdem vlaku z nástupní stanice. U SporoTiketů stále platí předprodej nejpozději 3 dny před cestou. Všechny doklady jsou nepřenosné. Do budoucna se počítá s rozvojem sítě automatů UNIPAJ a jejich nabídky.
E–shop: nyní součástí portálu cd.cz!
Menší technickou změnou, kterou mohou zákazníci Českých drah na internetu zaregistrovat, je integrace e–shopu do portálu České dráhy. Ten nyní místo domény třetího řádu najdete na adrese www.cd.cz/eshop. Nově je potřeba vytvořit přihlašovací údaje na www.cd.cz a pomocí registračního formuláře váš stávající účet sloučit. Nově příchozí zákazníci registrují účet na centrálním místě a nemusí tuto slučovací proceduru řešit. Lze očekávat, že po výměně webové adresy dojde v budoucnu také k „převlečení“ obchodu do vizuální identity Českých drah, stejně jako tomu bylo již dříve např. u portálu moje.inkarta.cz. Jednotná registrace pod sebou kromě e–shopu integruje také elektronický přístup do služby ČD Kurýr nebo automatické zasílání informací o mimořádnostech.
Anketa — Pro zajímavost jsme připravili čtenářskou anketu. Otázka je jednoduchá: co vám nyní chybí v e–shopu Českých drah? Anketu uzavřeme 8. října a výsledky zašleme také přímo na ČD. Pokud své přání mezi možnostmi nenajdete, popište jej stručně do komentářů.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Mně se podařilo asi po šestém mailu dosáhnout toho, že se problém přesunul z primární podpory (helpdesku) na sekundární podporu (k vývojářům), kde už mi byli schopni poradit. Nutno říct, že sekundární podpora byla velmi ochotná a vcelku rychlá a patří ji můj velký dík.
A k tomu, co by bylo dobré upravit na současném eshopu - možnost zaslání hesla ze starého účtu. Náhodou jsem to zkusil (když už jsem nevěděl jak dál) a jako jedinou možnost jsem dostal zaslání nového heslo k účtu na cd.cz.
Podrobnější vlastnosti jízdenky najdete na stránce Českých drah.
Jízdenku/y vám doporučeně zašlu na vaši adresu výměnou za 280,-kč na můj bankovní účet.
Jízdenek nemám nekonečně, tak neprošvihněte šanci a kontaktujte mě.
E-mail. Potencys2@gmail.com
Zkusil jsem tedy napsat na podporu eshopu a uz dva dny s nimi vedu emailovou diskuzi, ktera vypada zhruba tak:
1) Popisu problem
2) Dostane se mi odpovedi copy+paste
3) Popisu znovu problem, protoze odpoved z bodu 2 je uplne o necem jinem
4) Znovu dostanu temer tu samou odpoved.
Tento cyklus se jiz opakoval ctyrikrat, vzdycky doufam, ze dalsi odpoved mi poskytne rozhreseni, a ono stale nic.
Chapu, ze integrace eshopu do portalu je krok vpred. Chapu taky, ze pri presunu muze nastat ztrata dat. Nechapu ale, proc nikdo z CDT neni schopen provest (slovy CDT) jednoduchou operaci slouceni uctu, kdyz ji nedokazu provest ja. I kdyby to melo znamenat sahnout rucne do databaze. Doufam, ze dalsi maily me prestanou dovadet k silenstvi...
---
ad cenova politika: Pokud jizdenka na pokladne stoji 100Kc a je otevrena, proc jizdenka na konkretni spoj stoji jen o 3% mene? IMHO by mela byt aspon o 10% levnejsi, ne-li vic.
- prihlaseni na hlavni strance a pak hledani "kudy do eshopu" ... ponekud chaoticke a skoro bych rek, ze ukryte... ale co ja vim, treba je nekolik cest a ja tu nejprimejsi nevidim.
- vyhledani vlaku je na prvni pohled bez problemu, ovsem neprisel jsem na to, jak ze dvou soubezne vedenych vlaku vybrat ten spravny - nabizi mi to jen jeden. Konkretne mi eshop vzdy vnucuje potemkina s priplatkem, i kdyz ve stejne casove poloze jede i chacharcity.
- jizdenka na potemkina nejde koupit samostatne, prestoze nakup samostatne mistenky mozny je. Muze tedy dojit k paradoxni situaci, ze k mistence z eshopu si budu muset dokoupit jizdenku na pokladne... je to tedy stejne jako doposud.
- nezmenilo se bohuzel nic ani u vlaku, ktere zacinaji svoji cestu mimo uzemi naseho statu. Mistenku do nich pres eshop neporidim ani do vozu, ktere jsou na dany vlak pripojeny az na nasem uzemi a tedy odpada technologicka nutnost propojeni rezervacniho systemu s dopravci v cizine.
- preci jen jedna pozitivni zalezitost - pokud chci jet v jednu odpoledne, neni nutne zadavat i minuty - staci napsat 13 a odklepnout entr. Hura, trvalo to jen par let :-D
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.