Praha — V polovině června 2010 uvedly České dráhy do svého e–shopu několik nabídek na zahraniční relace, zejména Slovensko a Německo. Dále výrazně rozšířily nabídku relačních jízdenek eLiška vázaných na zákaznickou In–kartu/Rail+. Také byly zavedeny tzv. SporoTikety, které lze pořídit bez zákaznické karty. Asi nejžádanější byly jízdenky na přestupní spoje. V současnosti lze zakoupit jízdní doklady na relace s max. jedním přestupem. Od 1. září nabídka zahrnuje také všechny osobní vlaky Českých drah, zatímco dosud se daly pořídit jízdenky jen na vlaky dálkové (rychlíky, expresy, InterCity a EuroCity) a spěšné. Kromě nich se v nabídce brzy objeví i další produkty z vnitrostátního tarifu ČD.
Samoobslužně si budete moci pořídit také síťové jízdenky ČD Net v denní i týdenní variantě, SoNe pro cestování regionálními a SoNe+ pro cestování všemi spoji během víkendu, jízdenky pro přepravu zvířat či zavazadel. Pro zakoupení všech jízdenek (vyjma eLišek a SporoTiketů) navíc platí nabídka 3% výkonového bonusu, který se přičitá na konci měsíce zpět na In–kartu a také 3% sleva z ceny, která je přiznána již při uskutečnění transkace. Lístky lze zakoupit nejpozději 30 minut před odjezdem vlaku z nástupní stanice. U SporoTiketů stále platí předprodej nejpozději 3 dny před cestou. Všechny doklady jsou nepřenosné. Do budoucna se počítá s rozvojem sítě automatů UNIPAJ a jejich nabídky.
E–shop: nyní součástí portálu cd.cz!
Menší technickou změnou, kterou mohou zákazníci Českých drah na internetu zaregistrovat, je integrace e–shopu do portálu České dráhy. Ten nyní místo domény třetího řádu najdete na adrese www.cd.cz/eshop. Nově je potřeba vytvořit přihlašovací údaje na www.cd.cz a pomocí registračního formuláře váš stávající účet sloučit. Nově příchozí zákazníci registrují účet na centrálním místě a nemusí tuto slučovací proceduru řešit. Lze očekávat, že po výměně webové adresy dojde v budoucnu také k „převlečení“ obchodu do vizuální identity Českých drah, stejně jako tomu bylo již dříve např. u portálu moje.inkarta.cz. Jednotná registrace pod sebou kromě e–shopu integruje také elektronický přístup do služby ČD Kurýr nebo automatické zasílání informací o mimořádnostech.
Anketa — Pro zajímavost jsme připravili čtenářskou anketu. Otázka je jednoduchá: co vám nyní chybí v e–shopu Českých drah? Anketu uzavřeme 8. října a výsledky zašleme také přímo na ČD. Pokud své přání mezi možnostmi nenajdete, popište jej stručně do komentářů.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Spis me fascinuje, ze to sice je nazvany "slouceni", ale ve skutecnosti jsou dal registracni udaje pro eshop a zbytek webu vedeny samostatne - tresnickou na dortu je fakt, ze v prvnim prispevku zminovana buzerace ohledne formatu telefonniho cisla plati jen pro udaje webu, kdezto cislo na telefon zadane v eshopu nejen ze muze byt jine, ale ani formatova buzerace se nekona :-D
Kurnik, proc mi jen tohle sjednoceni uctu pripomina natirani vozidel CD do balkanskeho jednotneho nateru?
pravě to mi zaráží, proč současne s dobíjením přes eShop nezavedly převod z EP do EPIK na UNIPAJI,
stejně jako Sim chápu, že se jim nechce kvůli (asi možnému falšování) umožnit validaci doma, ale tohle je polovičaté řešení, když stejně člověk musí na pokladnu
Me nevadi fakt, ze je potreba projit nejakou procedurou. Me stve, ze u toho meni pravidla, aniz by o tom dopredu informovali ... a asi nema smysl si nalhavat, ze zapamatovatelnost hesla je jedna z jeho nejdulezitejsich vlastnosti... je mi totiz hodne platne, kdyz mi na to bude stacit pamatovat si jedno heslo, kdyz musi byt jine, nez doposud. Takze moje prskani pokladam za opravnene, prestoze spousta lidi s tim nebude mit jediny problem.
Anebo na to jít z druhé strany a nákup místenky umožnit jen u uzavřených jízdenek (za std cenu). Což je taková sporadická výhoda, spíš je to obměkčená nevýhoda (nevýhoda: zrušíme místenky, obměkčení: povolíme je na uzavřené jízdenky), ale také to vede k tomu, že uzavřená jízdenka má k sobě něco navíc :-))
Rezervaci jako takovou bude taky vyhodnejsi koupit si zvlast, protoze lepe nechat propadnout mistenku nez jizdenku.
Proste do te cenove strategie by se jim zavedenim internetovych otevrenych jizdenek docela blbe zasahovalo
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.