..: Jadranem letos do Chorvatska levněji :..

Ilustrační obrázekČesko – Stejně jako v předešlých letech i letos budou moci cestující již zanedlouho využít sezónního rychlíku Jadran, který spojí Českou republiku s turisticky oblíbeným a vyhledávaným Chorvatskem. K pobřeží Jaderského moře vlak letos poprvé vyrazí 20. června. Jak je již tradicí, ve vlaku bude kromě lehátkových, lůžkových a oddílových vozů druhé třídy řazen i speciální vagon pro přepravu automobilů. Jadran bude z důvodu stavebních prací ve stanici Kolín veden odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem. Z Prahy bude odjíždět vždy v 7:47. Z Kolína bude pokračovat dále po své trase, tj. přes Kutnou Horu a Havlíčkův Brod do Brna, kam by měl dle jízdního řádu přijíždět v 11:34. Dle mluvčího drah Ondřeje Kubaly je však tento sezónní vlak do chorvatské Dalmácie v prvních dnech vyprodán. Jeho provoz pak bude ukončen 5. září.

Vysoký nominální kurs české koruny vůči euru zapříčinil oproti minulým letům zlevnění jízdného, neboť mezinárodní jízdné je počítáno právě v evropské měně. Dráhy pro tuto destinaci doporučují zakoupit evropskou mezinárodní jízdenku City Star, která je určena jak pro jednotlivce, tak pro skupiny do pěti osob s platností jeden měsíc. Podmínkou pro uplatnění slev je však strávení minimálně jedné noci ze soboty na neděli na území Chorvatska. Cenovou kalkulaci jízdného si můžete porovnat a prohlédnout v připojené tabulce.

Jízdenka Praha – Split zpáteční

Počet osobCity StarCity Star + Rail Plus*3místné kupé - lůžko4místné kupé - lehátko6místné kupé - lehátko
Jedna osoba3899 Kč3078 Kč1038 Kč798 Kč536 Kč
Dvě osoby6258 Kč4921 Kč2076 Kč1596 Kč1072 Kč
Tři osoby8616 Kč6768 Kč3114 Kč2394 Kč1608 Kč
Čtyři osoby10 975 Kč8611 Kč4152 Kč3192 Kč2144 Kč

*) minimálně jeden z cestujících musí být držitelem In-Karty

  • Přeprava osobního automobilu: 2916 Kč
  • Přeprava motocyklu: 2044 Kč
  • Přeprava kola: 258 Kč

Ilustrační obrázek Sezónní spoj do Splitu poprvé vyrazil z Čech již v roce 2003. Tehdy jezdil jen jednou týdně. Před dvěma lety dráhy od vypravování Jadranu na čas ustoupily. Jeho provoz byl obnoven v loňském roce s několika změnami, z nichž jmenujme tu, že jezdí v době své platnosti denně. Celá cesta trvá zhruba 24 hodin. Vlak Jadran se těší velkému zájmu turistů. Za minulé léto přepravil řádově na 12 tisíc pazažérů a 850 dopravních prostředků. V posledních dnech se však často s Chorvatskem spojují jistá omezení pro cestu. Chorvatská strana zavedla povinnost při cestě nezletilých dětí bez rodičů (zákonných zástupců) doložit jejich notářsky ověřený a přeložený souhlas. Dále mělo chorvatské ministerstvo zemědělství v minulém týdnu zakázat dovoz mléčných a masných výrobků do země, což vyvolalo značnou vlnu nelibosti, jak mezi Čechy, tak i samotnými Chorvaty nejen z řad hoteliérů.


Zdroje: ČD, České Noviny/ČTK


Vítek_V | 3.6.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá) Chorvatsko


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
03.06.2008 (18:33)  
Desiro na ICčku, tak to musí mít slovinské dráhy tedy vysokou úroveň (ironie).
03.06.2008 (18:17)  
Martin Janko: Já ale nemluvil o ICS, tam samozřejmě jezdí pendolina - do Kopru jen v létě o víkendu, ráno z Lublaně a večer zpět. Ten IC o kterém jsem mluvil navazoval denně v 18 hodin v Lublani na Plečnika, tudíž to je úplně jiný spoj. Desiro (krátké dvouvozové) na něj ovšem postačovalo.
registrovaný uživatel Tom  mail  
03.06.2008 (16:21)  
FFMartin: Dá se to udělat,ale musel by sis objednat oddíl pro muže, protože většinou spolucestujícímu muži přítomnost ženy v oddíle nevadí,ale naopak to nejde, pokud teda neobsazujete celý oddíl.
Jinač já celkem nerad jezdím lůžkem, protože to kupé je dost těsné, a v tom horku to je dost na nic.
registrovaný uživatel pekař 
03.06.2008 (16:09)  
FFMartin: co ti na tom přijde nepochopitelného?
03.06.2008 (16:04)  
Twix: Každýmu o těch vozech zas nemusíš říkat - pak tam nebude volno až pojedu! =O)
Vždyť ten rychlík je pomalejší, než když jsem jezdil před 2 letama přes Rakušáky - ÉCéčkem na Jížní nádraží, přejít na horní patro Jížního nádraží - sednout na ÍCéčko Croatia (a vychutnat si Semmering), večer přesednout v Zábřehu na R z Maďarska a ráno být ve Splitu. Jedinou nevýhodou je, že pro mnoho lidí to není cenově dostupný a stále se musí přenášet batožina z vlaku do vlaku...
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
03.06.2008 (15:58)  
ad Tom: tedy nejde koupit luzko pouze pro dve osoby opacneho pohlavi? Musi byt zabran cely oddil? Tedy, opravdu kocourkov... :-(
registrovaný uživatel Tom  mail  
03.06.2008 (15:44)  
Ale je pravda, že je prostě vyprodaný...Chtěl jsem sehnat lehátko první den co to šlo ( 2 měsíce předem ) a smůla nic volného.Lůžko bylo,ale to bych byl zase ve vzdálenem kupé od přítelkyně.Tak bohužel pojedu v B, ktere má končit v Bratislavě ( vůz 373 ) ale dali mi tam místenku až do Spilu.Snad to není nějaká chyba,pokladní to ověřovala na můj popud i Praze na UMP.Tak doufám, že teda v Bratislavě končit nebude a pojede až do Splitu. a cenově mě to z Třince do Splitu a zpět vychází stejně jak busem,ale busem bych to nevydržel.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
03.06.2008 (15:10)  
9174,- Kč mě nepříjde zas tak málo (počítám teda mě & přítelkini & auto), To bych počítal zam přiměřené, kdybych měl lůžko v WLABmee (příp. WLABmz, ale to bych chtěl už asi moc).
Každopádně ale zajímavá nabídka.
A to že to supluje rychlík na českém území, to si myslím, že není dobře.
03.06.2008 (14:52)  
JP: což za 15 litrů mi WLAB ani Bc tedy neprijde:D:(
03.06.2008 (14:49)  
Kdyžto tak vezmu, tak za dopravu a auto vyplázne tříčlenná rodina 15 tisíc. Za ty prachy by to už mělo být trochu na úrovni a ne že to pojede jako courák-vymeták. I ta hodina, či dvě by pomohly zvláště na našem území. Kdo není přímo z Prahy tak časný odjezd a pozdní příjezd není moc dobrý. I kdybych rodinu přesvědčil o velké zábavě takovéto jízdy, tak vstávání ve 4 ráno a příjezd před půlnocí není průchodné.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko