..: Jadranem letos do Chorvatska levněji :..

Ilustrační obrázekČesko – Stejně jako v předešlých letech i letos budou moci cestující již zanedlouho využít sezónního rychlíku Jadran, který spojí Českou republiku s turisticky oblíbeným a vyhledávaným Chorvatskem. K pobřeží Jaderského moře vlak letos poprvé vyrazí 20. června. Jak je již tradicí, ve vlaku bude kromě lehátkových, lůžkových a oddílových vozů druhé třídy řazen i speciální vagon pro přepravu automobilů. Jadran bude z důvodu stavebních prací ve stanici Kolín veden odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem. Z Prahy bude odjíždět vždy v 7:47. Z Kolína bude pokračovat dále po své trase, tj. přes Kutnou Horu a Havlíčkův Brod do Brna, kam by měl dle jízdního řádu přijíždět v 11:34. Dle mluvčího drah Ondřeje Kubaly je však tento sezónní vlak do chorvatské Dalmácie v prvních dnech vyprodán. Jeho provoz pak bude ukončen 5. září.

Vysoký nominální kurs české koruny vůči euru zapříčinil oproti minulým letům zlevnění jízdného, neboť mezinárodní jízdné je počítáno právě v evropské měně. Dráhy pro tuto destinaci doporučují zakoupit evropskou mezinárodní jízdenku City Star, která je určena jak pro jednotlivce, tak pro skupiny do pěti osob s platností jeden měsíc. Podmínkou pro uplatnění slev je však strávení minimálně jedné noci ze soboty na neděli na území Chorvatska. Cenovou kalkulaci jízdného si můžete porovnat a prohlédnout v připojené tabulce.

Jízdenka Praha – Split zpáteční

Počet osobCity StarCity Star + Rail Plus*3místné kupé - lůžko4místné kupé - lehátko6místné kupé - lehátko
Jedna osoba3899 Kč3078 Kč1038 Kč798 Kč536 Kč
Dvě osoby6258 Kč4921 Kč2076 Kč1596 Kč1072 Kč
Tři osoby8616 Kč6768 Kč3114 Kč2394 Kč1608 Kč
Čtyři osoby10 975 Kč8611 Kč4152 Kč3192 Kč2144 Kč

*) minimálně jeden z cestujících musí být držitelem In-Karty

  • Přeprava osobního automobilu: 2916 Kč
  • Přeprava motocyklu: 2044 Kč
  • Přeprava kola: 258 Kč

Ilustrační obrázek Sezónní spoj do Splitu poprvé vyrazil z Čech již v roce 2003. Tehdy jezdil jen jednou týdně. Před dvěma lety dráhy od vypravování Jadranu na čas ustoupily. Jeho provoz byl obnoven v loňském roce s několika změnami, z nichž jmenujme tu, že jezdí v době své platnosti denně. Celá cesta trvá zhruba 24 hodin. Vlak Jadran se těší velkému zájmu turistů. Za minulé léto přepravil řádově na 12 tisíc pazažérů a 850 dopravních prostředků. V posledních dnech se však často s Chorvatskem spojují jistá omezení pro cestu. Chorvatská strana zavedla povinnost při cestě nezletilých dětí bez rodičů (zákonných zástupců) doložit jejich notářsky ověřený a přeložený souhlas. Dále mělo chorvatské ministerstvo zemědělství v minulém týdnu zakázat dovoz mléčných a masných výrobků do země, což vyvolalo značnou vlnu nelibosti, jak mezi Čechy, tak i samotnými Chorvaty nejen z řad hoteliérů.


Zdroje: ČD, České Noviny/ČTK


Vítek_V | 3.6.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá) Chorvatsko


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sAd 
03.06.2008 (23:15)  
Michal Janko: Nemáte zas tak pravdu s tím Pendolinem na ICS. Tahle jednotka jezdí hlavně mezi Mariborem a Ljubljanou. Do Koperu zajíždí pouze jedenkrát denně a to ještě pouze v létě (mám pocit, že na Google Maps v Koperu dokonce ICS stojí :). Vlastně do Koperu jezdí velké kulové, protože to je mimo hlavní trať do Itálie. Ale zato nákladů tam drandí hromady.

Dále cestování vlakem tam rozhodně není komfortnější než u nás. Těch pár Desir a Taurů, co mají to nespasí. Autobusy jsou rychlejší, levnější a pohodlnější.

Kategorií mají samozřejmě více (LP=Os, RG=regionální, MV=mezinárodní rychlík, IC, EC a ICS).

Btw. To ICS do Koperu s naklápěním jsem chtěl zažít na vlastní kůži. Sice to bylo drahé jako šlak, ale člověk si připadal jako na housenkové dráze :).
registrovaný uživatel NM 
03.06.2008 (21:56)  
Myslím si, že Jadranom je lepšie cestovať ako autobusom, hlavne v sobotu, kedy sa cestovanie neúmerne predlžuje. Ja som týmto vlakom šiel ešte v roku 2002 myslím, a bolo to v pohode. Škoda že nezostala cena 1710,-Sk na osobu spiatočný a ležadlo. Vtedy sa obsadzovalo len 5 lehátok to jedno zostalo na odloženie batožiny.
Tých 16 hod z BA sa myslím že dá v pohode vydržať.
03.06.2008 (21:29)  
M : =O) jj, a i senior. Když i paštiky, tak Junior taky!
registrovaný uživatel M 
03.06.2008 (21:28)  
MJ - a musi se vyjist i salam "junior"?:-))
03.06.2008 (21:04)  
Michal Janko: teď sem se dival na řádění vlaků a nikde tam jídelňák nevidím... http://www.zelpage.cz/razeni/08/vlaky/cd-1202
03.06.2008 (20:27)  
Pekař: Jak to můžeš vědět??? Nikde o tom nepíšou!
registrovaný uživatel pekař 
03.06.2008 (18:58)  
M: zákal dovozu potravin do Chorvatska již neexistuje.
03.06.2008 (18:56)  
M:
Jídelňák bude zařazen, cestující se však koupí jízdenky zaváží, že nejpozději do pohraniční přechodové stanice v Maďarsku vyjedí všechny masové a mléčné výrobky.
03.06.2008 (18:49)  
zigzaja:
Vysokou úroveň? Jak se to vezme.
Kultura cestování je tam i díky podstatně lepšímu vozovému parku lepší než u nás. Nesrovnatelně horší je však intenzita dopravy a rozsah železniční sítě.

A co se týče kategorií vlaků:
Slovinci mají prakticky pouze dvě vlastní kategorie: Os a IC. Velký rozdíl vzhledem k omezenosti sítě, potřebám dvoumilionového státu a nevysokým traťovým rychlostem v hornatém terénu však mezi těmito kategoriemi není.
Srovnejte sami:

Lublaň >> Koper (153 km):
Os (přestup) Os ... 2.36 h
IC ...................... 2.20 h

Zvláště citlivým povahám proto doporučuji Os v podání Desira, ve slovinském ICS v podání pendolina mnozí dostávají mořskou nemoc.
;-)
registrovaný uživatel M 
03.06.2008 (18:45)  
BTW - bude ten vlak mit letos jidelnak(y)? Protoze jestli ne a bude platit zakaz dovazet jidla, tak to docela hladovej vlak, ne?:-))
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko