..: Jadranem letos do Chorvatska levněji :..

Ilustrační obrázekČesko – Stejně jako v předešlých letech i letos budou moci cestující již zanedlouho využít sezónního rychlíku Jadran, který spojí Českou republiku s turisticky oblíbeným a vyhledávaným Chorvatskem. K pobřeží Jaderského moře vlak letos poprvé vyrazí 20. června. Jak je již tradicí, ve vlaku bude kromě lehátkových, lůžkových a oddílových vozů druhé třídy řazen i speciální vagon pro přepravu automobilů. Jadran bude z důvodu stavebních prací ve stanici Kolín veden odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem. Z Prahy bude odjíždět vždy v 7:47. Z Kolína bude pokračovat dále po své trase, tj. přes Kutnou Horu a Havlíčkův Brod do Brna, kam by měl dle jízdního řádu přijíždět v 11:34. Dle mluvčího drah Ondřeje Kubaly je však tento sezónní vlak do chorvatské Dalmácie v prvních dnech vyprodán. Jeho provoz pak bude ukončen 5. září.

Vysoký nominální kurs české koruny vůči euru zapříčinil oproti minulým letům zlevnění jízdného, neboť mezinárodní jízdné je počítáno právě v evropské měně. Dráhy pro tuto destinaci doporučují zakoupit evropskou mezinárodní jízdenku City Star, která je určena jak pro jednotlivce, tak pro skupiny do pěti osob s platností jeden měsíc. Podmínkou pro uplatnění slev je však strávení minimálně jedné noci ze soboty na neděli na území Chorvatska. Cenovou kalkulaci jízdného si můžete porovnat a prohlédnout v připojené tabulce.

Jízdenka Praha – Split zpáteční

Počet osobCity StarCity Star + Rail Plus*3místné kupé - lůžko4místné kupé - lehátko6místné kupé - lehátko
Jedna osoba3899 Kč3078 Kč1038 Kč798 Kč536 Kč
Dvě osoby6258 Kč4921 Kč2076 Kč1596 Kč1072 Kč
Tři osoby8616 Kč6768 Kč3114 Kč2394 Kč1608 Kč
Čtyři osoby10 975 Kč8611 Kč4152 Kč3192 Kč2144 Kč

*) minimálně jeden z cestujících musí být držitelem In-Karty

  • Přeprava osobního automobilu: 2916 Kč
  • Přeprava motocyklu: 2044 Kč
  • Přeprava kola: 258 Kč

Ilustrační obrázek Sezónní spoj do Splitu poprvé vyrazil z Čech již v roce 2003. Tehdy jezdil jen jednou týdně. Před dvěma lety dráhy od vypravování Jadranu na čas ustoupily. Jeho provoz byl obnoven v loňském roce s několika změnami, z nichž jmenujme tu, že jezdí v době své platnosti denně. Celá cesta trvá zhruba 24 hodin. Vlak Jadran se těší velkému zájmu turistů. Za minulé léto přepravil řádově na 12 tisíc pazažérů a 850 dopravních prostředků. V posledních dnech se však často s Chorvatskem spojují jistá omezení pro cestu. Chorvatská strana zavedla povinnost při cestě nezletilých dětí bez rodičů (zákonných zástupců) doložit jejich notářsky ověřený a přeložený souhlas. Dále mělo chorvatské ministerstvo zemědělství v minulém týdnu zakázat dovoz mléčných a masných výrobků do země, což vyvolalo značnou vlnu nelibosti, jak mezi Čechy, tak i samotnými Chorvaty nejen z řad hoteliérů.


Zdroje: ČD, České Noviny/ČTK


Vítek_V | 3.6.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá) Chorvatsko


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
04.06.2008 (9:23)  
sAd:
S tou strukturou vlakových spojení ve Slovinsku máte pravdu, nesouhlasím ale s tím, že je to méně pohodlné než u nás. I když možná desira a pendolina nespasí vše, přeci jenom tvoří podstatnou část zdejšěího vozového parku a jízda s nimi se nedá s jízdou v českých B a 810 srovnávat.
Zrovna tak si nemyslím, že by byl vlak na slovinské poměry drahý. ICS Maribor >> Lublaň stával 2600 SITů (a novináři měli slevu ;-), dnes stojí podobně - 13 €, což je v porovnání s cenami autobusů a veřejné dopravy v zemi obecně v pohodě.


Josef Petrák

Před nějakými šesti sedmi lety jsem jel nočním vlakem Pardubice >> Spišská Nová Ves a v jídelním voze se kolem jedné ranní několik členů naší výpravy porvalo, takže v té době určitě noční jídelák býval. Ale je pravda, že od té doby jsem na něj v nočních spojích nenarazil.
04.06.2008 (9:19)  
JLV na "R" Jadran? Nevím jestli to tady už někdo psal, ale chorvati zakázali dovoz potravin z EU, takže na hranicích by z jídelňáku vyházeli všechno jídlo, zabavili i pivo, ožrali by se jako hovada a vykřikovali "Slobodna hrvatska"

jinak je lepší jet místo Jadranem třeba na kole, nebo v 30 let staré Škodě 120, je to nehorázný courák bez klimatizace, prostě cesta vlakem s ČD, minulý rok taky ČD tvrdily: vyprodáno, jeli jsme o pár dní později, také vyprodaným spojem a ono to bylo poloprázdné, ve voze jeli samí železniční dobrodruzi... :-)
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
04.06.2008 (8:47)  
to pekar: prijde mi nepochopitelne, ze do luzkovych vozu CD na teto relaci neni mozne zakoupit cely oddil pouze 2 lidmi. Jak jsem jiz psal, vetsina lidi jezdi na dovolenou s partnerem a kdyz uz pojedu vlakem, chci si doprat soukromi ve dvou a ne byt kazdy v jinem kupe... Nevim, proc tako lze cestovat napr. v Rumunsku, Bulharsku, Nemecku, Italii atd, ale ne Jadranem, coz je sezonni spoj...
04.06.2008 (7:40)  
Jídelní vůz nebude, ani minulý rok nebyl. Ale menší občerstvení má u sebe průvodčí v lůžkových a lehátkových vagonech (piva, bagety, tvrdší alk.). Pivo Gambáč - cca. 32 Kč, bagety cca. 50 Kč, alk. od 50 Kč nahoru (1 kotel).
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
04.06.2008 (6:39)  
No moje jediná zkušenost je z Leoše Janáčka, kdy mě stál mrňavej pytlík chipsů asi 30 Kč :D
04.06.2008 (4:46)  
JV by mne na Jadranu tolik netrapil.v podani JLV si pravidelnou konzumaci rodina nemhla dovolit, pokud me pamet nesali, snidane zacinala na 2 kg kč, obed 5 kg atp., a to byl nejakej rok03 nebo 04, kdy jeste nebylo tak draze
03.06.2008 (23:37)  
vonatszeretet) Třeba ten Hradec Králové má opodstatnění už jen proto, že je tam centrála firmy Urblík, a myslím, že i servis pro jejich WR/WRm ;) Ale o jídeláku na nočních spojích, to si asi necháme ještě dlouho zdát ...
03.06.2008 (23:34)  
4 Precla: Ano, na Jadranu jídelní vůz opravdu není a nebude. To je takový paradox ČD, z Prahy do Hradce Králové (116km) na některých spojích JV býval, podobně Karlovy Vary - Praha (236km), mohl bych pokračovat... Naproti tomu na dálkových nočních spojích kde by byl snad nejvíc potřeba nebývají JV nikdy. (přitom jak známo v noci, kdo nemůže spát, má hlad a žízeň :D)
03.06.2008 (23:24)  
Precla, co vidíš v řazení? Není tam, co? Tak asi fakt nejede :) evidentně ČD už nemají nazbyt WRmz, jak kdysi v historii bývalo.
registrovaný uživatel Precla 
03.06.2008 (23:19)  
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví, jak je to s jídelním vozem? To opravdu na tom vlaku není? Minulý rok jsem tento vlak používal pro cesty z Tišnova do Brna a nevšiml sem si žádného jídelního vozu.. docela mě to zaráží, protože se jedná o docela dlouhou štreku do toho Chorvatska :-D
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko