Česko – Stejně jako v předešlých letech i letos budou moci cestující již zanedlouho využít sezónního rychlíku Jadran, který spojí Českou republiku s turisticky oblíbeným a vyhledávaným Chorvatskem. K pobřeží Jaderského moře vlak letos poprvé vyrazí 20. června. Jak je již tradicí, ve vlaku bude kromě lehátkových, lůžkových a oddílových vozů druhé třídy řazen i speciální vagon pro přepravu automobilů. Jadran bude z důvodu stavebních prací ve stanici Kolín veden odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem. Z Prahy bude odjíždět vždy v 7:47. Z Kolína bude pokračovat dále po své trase, tj. přes Kutnou Horu a Havlíčkův Brod do Brna, kam by měl dle jízdního řádu přijíždět v 11:34. Dle mluvčího drah Ondřeje Kubaly je však tento sezónní vlak do chorvatské Dalmácie v prvních dnech vyprodán. Jeho provoz pak bude ukončen 5. září.
Vysoký nominální kurs české koruny vůči euru zapříčinil oproti minulým letům zlevnění jízdného, neboť mezinárodní jízdné je počítáno právě v evropské měně. Dráhy pro tuto destinaci doporučují zakoupit evropskou mezinárodní jízdenku City Star, která je určena jak pro jednotlivce, tak pro skupiny do pěti osob s platností jeden měsíc. Podmínkou pro uplatnění slev je však strávení minimálně jedné noci ze soboty na neděli na území Chorvatska. Cenovou kalkulaci jízdného si můžete porovnat a prohlédnout v připojené tabulce.
Jízdenka Praha – Split zpáteční
Počet osob | City Star | City Star + Rail Plus* | 3místné kupé - lůžko | 4místné kupé - lehátko | 6místné kupé - lehátko |
---|---|---|---|---|---|
Jedna osoba | 3899 Kč | 3078 Kč | 1038 Kč | 798 Kč | 536 Kč |
Dvě osoby | 6258 Kč | 4921 Kč | 2076 Kč | 1596 Kč | 1072 Kč |
Tři osoby | 8616 Kč | 6768 Kč | 3114 Kč | 2394 Kč | 1608 Kč |
Čtyři osoby | 10 975 Kč | 8611 Kč | 4152 Kč | 3192 Kč | 2144 Kč |
*) minimálně jeden z cestujících musí být držitelem In-Karty
- Přeprava osobního automobilu: 2916 Kč
- Přeprava motocyklu: 2044 Kč
- Přeprava kola: 258 Kč
Sezónní spoj do Splitu poprvé vyrazil z Čech již v roce 2003. Tehdy jezdil jen jednou týdně. Před dvěma lety dráhy od vypravování Jadranu na čas ustoupily. Jeho provoz byl obnoven v loňském roce s několika změnami, z nichž jmenujme tu, že jezdí v době své platnosti denně. Celá cesta trvá zhruba 24 hodin. Vlak Jadran se těší velkému zájmu turistů. Za minulé léto přepravil řádově na 12 tisíc pazažérů a 850 dopravních prostředků. V posledních dnech se však často s Chorvatskem spojují jistá omezení pro cestu. Chorvatská strana zavedla povinnost při cestě nezletilých dětí bez rodičů (zákonných zástupců) doložit jejich notářsky ověřený a přeložený souhlas. Dále mělo chorvatské ministerstvo zemědělství v minulém týdnu zakázat dovoz mléčných a masných výrobků do země, což vyvolalo značnou vlnu nelibosti, jak mezi Čechy, tak i samotnými Chorvaty nejen z řad hoteliérů.
Zdroje: ČD, České Noviny/ČTK
V tomhle se 100% shodneme. Chorvati jsou neuvěřitelní ve vymýšlení nejrůznějších způsobů, jak turisty co nejefektivněji odrbat, aniž by jim za to poskytli služby na úrovni. Naštěstí všechno má své meze a snad si i chorvatskofilní Češi uvědomí, že Černá Hora, Řecko, Slovinsko, a když člověk ví, kam jet, tak třeba i Rumunsko nabízejí za stejné nebo menší peníze rozmanitější přírodu, kvalitnější služby a zejména ochotnější obyvatele, kteří si turistů dokáží přiměřeně vážit.
Jinak ty ceny a tak, tak treba ty jejich dalnice. Jsou celkem fest drahy a i kdyz jsou novy, tak jsou tam uz koleje. Opet nepomer ceny a vykonu
pekar II. - a jezdi Nemci ve velkem v lete do Polska a na Slovensko k vode?
Podle mne by nam meli libat nohy, ze tam takovej vlak vypravujeme
Mates: ti průvodčí toho nakecají, těm bych moc nevěřil:)
Ale celkove doufam, ze si Cesi uvedomi, ze se na ne v Chorvatsku divaji jako na obtizny hmyz a prestanou tam jezdit. Potom si ale Chorvati uvedomi, ze si ty Cechy meli predchazet, protoze ta movitejsi klientela jim tam ani nepchne (pokud se nekomu v CRO libi, tak mne neberte za slovo, ale na mne udelali dojem takovy, ze hodne penez za zadnou muziku...)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.