Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.
zdroj: LOK-Report
Jak jsem rekl - Hungaria (a s ni dlasich 20 "premiovych" vlaku) ma JR na minutu pres celou republiku. Ale ten papir jaksi nezajisti, ze to tak bude
V Nizozemsku to bude stejné. Grafikon bude udělaný, ale prostě ve výsledku bude 12 spojů do hodiny. A podle toho, jak se to bude hodit, tak vyjedu, třeba i jeden vypustím. Mnohem operativnější.
Jak říká M, u nás je to taky, avšak s tím rozdílem, že máme 5 vlaků za den.
Nicmene, porad tady jaksi nekteri pomiji to dulezite - ten jizdni rad muze byt treba i na milisekundy, to neni problem udelat. Problem je v tom, ze se to nedodrzuje...
Nevim jak v Praze, ale v Brne odpoledne 44/84 ma jizdni rad uplne zbytecny - proste az prijede, tak prijede a bez na to, jestli to ma ridic "urcene" na vteriny
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.