..: Nizozemsko uvažuje o revoluci v dálkové železniční dopravě :..

Ilustrační obrázek Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.

zdroj: LOK-Report


ANKU | 2.6.2008 (12:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Nizozemsko


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
02.06.2008 (14:46)  
No, ono JŘ na trati Pardubice - Kolín - Praha už je hodně blízko tomuto:)
registrovaný uživatel Web 
02.06.2008 (14:41)  
Pánové bacha, MZ vám teď vysvětlí, že takhle prostě jezdit nelze, protože by se posunovačům pletly vlaky...
02.06.2008 (14:41)  
M & Qvído:
Interval 12-30 min vám připadá hustý? Tak si představte, že čekáte společensky zmožení v mrazivé Lublani o půl páté ráno na zastávce autobusu MHD, kde je napsáno "interval 90 minut". A takhle jsou v LJ "vyřešeny" všechny jízdní řády! :-) aneb Jak jsem se naučil jezdit taxíkem.

Ale k věci: Jeden jízdní řád je pro cestující, druhý pro dráhy, to je zřejmé. V článku se píše o tom prvním. Nizozemsku (nikoli Nizozemí!) závidím, to je skutečný sen.
02.06.2008 (14:37)  
M: no, existují i šotouši zaměření na MHD, které to možná zajímá a nemyslím, že ty oběhy je těžké sehnat. Svého času jsem jich měl na stole v práci tlustý šanon...:)
registrovaný uživatel Kóřa 
02.06.2008 (14:35)  
Ale má to i klady. Pokud nastane MU tak si cestující počkají 5 minut na další spoj a jejich celkové zpoždění nebude několik hodin :-)
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (14:34)  
JTB - ja vim, ze ta cisla maji (nebo nevim, ale predpokaldam, ze to maji stejne jako v Brne), ale o tom nepisu. Pisu o tom, ze ti to k nicemu neni.
02.06.2008 (14:33)  
V podstatě se tady hádáte o úplných volovinách, metro samozřejmě má svůj JŘ, kde je dáno kdy a kde má která ze souprav být, mají dány obraty a dokonce i čísla vlaků a to i v případě, že se jezdí po 2 minutách. Stejným způsobem to bude v Nizozemí. JŘ a všechny pomůcky samozřejmě budou pro každý vlak s časy odjezdů, akorát lidem se ukáže na informační tabuli něco ve smyslu, že IC do Eindhovenu odjíždí za 2 minuty z nástupiště 2 a na dalším řádku opět IC do Eindhovenu za 7 minut atd.
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (14:31)  
pekar - tak to asi jo - uz jenom aby firove a pruvodci vedeli, do ceho maji vlezt:-))
02.06.2008 (14:30)  
M: chyba, pokud víš kde hledat, tak tušíš. Soupravy jsou viditelně označeny číslem oběhu (že ti je bez denního plánu k ničemu, to je věc druhá:))
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (14:30)  
Qvido - a zajistit ti ten dobry kamarad i to, aby to podle toho JR prijelo?:-)
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko