Úvaly - Dnes dopoledne kolem 11. hodiny se opět zastavila doprava na páteřním koridoru z Prahy do České Třebové. Tentokrát ji ochromila stržená trolej na všech třech traťových kolejích ve stanici Úvaly na trati 011. K nehodě došlo při průjezdu vlaku EC 107, který dle vyjádření mluvčího ČD Ondřeje Kubaly strhl troleje v celé stanici. Dálkové vlaky jezdïly až do 15:35 odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem a Nymburk, kde nabíraly značná zpoždění. Vlaky z Německa dále na východ a opačně jely kvůli úvrati ve stanici Praha-Libeň v druhé půli své trasy v opačném řazení. Osobní vlaky mezi Prahou a Úvaly převzala náhradní autobusová doprava; celá dopravní situace se normalizovala až během večera.
Zdroj: ČT24. Aktualizace: JTB
"Typický cestující jede často na přípoj, který jede za 55 minut", protože tak je prostě postaven jízdní řád. Například cestující jedoucí z Poříčan vlakem 9310 do Lovosic má přestupní čas na Masarykově nádraží 52 minuty [12.00 - 12.52], protože další vlak v taktu příjede ve 13.00.
Tohle je taky řešení, ale to asi není práce navíc pro výpravčí, posunovače, dispečery a strojvedoucí, že? Já si myslím, že mnohem víc než u přečíslování. A jak sám připouštíš, jde to.
Nevím, co děláte, zdali jste zaměstnaci ČD či nikoli, ale zřejmě jste si nikdy z lahodného koláče práce vypravčního, posunovače, dispečera a strojvedoucího neukousli ani ždibíček, takže nemáte příliš ponětí o tom, jak je to náročná práce. Zejména při nějakých mimořádnostech.
Z pohledu cestujícího je to k naštvání, to já naprosto chápu. Ale na druhou stranu, kolik cestujících chodí na vlak tak minutu před odjezdem. Já k nim sice patřím taky, no a když nastane taková situace, holt nezbývá nic jiného než řící si, "jsi blbý, máš chodit o něco dříve".
Jen bych se chtěl vážených diskutujících zeptat. Kde je objektivní hranice toho zpoždění, při kterém by se mělo přečíslovat. V tomhle případě to byly údajně dvě minuty, příště to mohou být tři, jindy pět, sedm nebo deset, či dokonce patnáct.
No a co budete říkat jako cestující, když se "moudrý" dispečer rozhodne nechat 50 minut zpožděný vlak stát deset minut, aby se posunul do taktu, přičemž vám původně jel přípoj za 55 minut (nemusí to být vlak, ale třebas autobus), při padesáti minutách zpoždění byste jej stihli, ale díky posunu o deset minut vám ujede a vy tam budete čučet skoro dvě hodiny... a nebo taky nepojede nic (autobus). Tak zase bude spílat tomu dispečerovi, který nařídil přečíslování vlaku...
Jen o tom socialismu. Když se u téměř dokonalých švýcarských železnic něco pokazí, tak tam jedí vlaky v taktu se skoro hodinovým zpožděním a nikdo je nepřečísluje a nepočká na celý takt. Spíše tu či onde vlak vypraví "včas" náhradní soupravou a zpožděný vlak zase ukončí a cestující naženou do dalšího ...
Jinak k chaosu na Jihozápadě jsem zjistil, že korunu tomu nasadil sebevrah na 183 mezi Dobřany a Chlumčany, takže se nejezdilo na 180, 183 a 190. Proto ten úžasně červený babitron, jaký zde nebývá tak často k vidění.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.