Česká republika - Do výstavby a modernizace železniční infrastruktury půjdou v nadcházejících letech rekordní částky; pro příští rok tato suma poprvé přesáhne 30 miliard korun. Na nedávné tiskové konferenci to řekla zástupkyně státní investorské organizace SŽDC Anna Kodysová. Nejvíce peněz spolknou nové železniční koridory. Významnou měrou přispějí k budování českých kolejišť i fondy Evropské unie.
Mezi roky 2007 a 2013 z nich v rámci operačního programu Doprava "přiteče" zhruba 70 miliard korun. Jak připomněla Kodysová, je to poprvé, co se evropský příspěvek rozdělí v podstatě rovným dílem mezi silnice a železnice. EU zaplatí zhruba 60 až 80 % nákladů na výstavbu koridorů.
Česká republika bude mít zmodernizované 4 hlavní železniční koridory. I. koridor, který vede z Děčína do Břeclavi a II. z Polska napříč Moravou, jsou již téměř hotové. Zbývá pouze dodělat úpravy v některých železničních uzlech.
Naopak výstavba III. a IV. koridoru je nyní v plném proudu. Jde o trasy z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Všechny 4 základní koridory, z nichž 3 jsou součástí celoevropské páteřní sítě, by měly být hotovy v roce 2016.
Stát letos investuje do modernizace tratí až 27 miliard korun. Na Moravě bude investováno 8,4 miliardy korun z celkové částky. V porovnání s loňským rokem je to jen na Moravě samotné dvojnásobná částka. Podle náměstka Stavební správy Olomouc Oldřicha Daňhela patří mezi nejdůležitější letošní akce dokončení koridoru mezi Červenkou a Zábřehem. "Další velkou stavbou v hodnotě 4 miliard korun, která probíhá od loňska, je úsek mezi Bystřicí nad Olší a slovenskými hranicemi, kde se přestavuje i tunel. Loni byla zahájena také přestavba železničních uzlů Břeclav a Brno," doplňuje Daňhel. Dále se také budou elektrifikovat tratě Šatov - Znojmo a Zábřeh na Moravě - Šumperk.
Zdroje: iDNES a České dráhy
| 4.7.2008 (7:00)
Jak se prosim Te propaguji dalnice?
Zeleznice na tak malem prostoru jako je CR opravdu neni schopna prevzit prepravu zbozi, proste a jednoduse, cenove, casove, nijak.
Na zeleznici by se mel presunout tranzit, proto se mj.delaji ty koridory. Ale delaji se tak super, ze diky skvelym zabzar se zeleznicni tranzit tak ztezuje, ze se nevyplati ani tranzitovat:)
Jinak obecne modernizace se nedelaji pro prospech uzivatelu zeleznice, ale pro prospech vetsiny. Je logicke ze v okoli tech par velkych mest, ktere u nas mame je to primestska zeleznice, a jinde to jsou zejmena okresni silnice.
JInak podle mne trochu protimluv - na jedne strane kritika toho, ze se delaji tunely, aby se mohlo jet chvili 160 a na strane druhe kritika toho, ze se nedelaji VRT na zelene louce (aby se chvili mohlo jet 250)...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










