..: Investice do železnice překročí v příštích letech 30 miliard :..

Ilustrační obrázekČeská republika - Do výstavby a modernizace železniční infrastruktury půjdou v nadcházejících letech rekordní částky; pro příští rok tato suma poprvé přesáhne 30 miliard korun. Na nedávné tiskové konferenci to řekla zástupkyně státní investorské organizace SŽDC Anna Kodysová. Nejvíce peněz spolknou nové železniční koridory. Významnou měrou přispějí k budování českých kolejišť i fondy Evropské unie.

Mezi roky 2007 a 2013 z nich v rámci operačního programu Doprava "přiteče" zhruba 70 miliard korun. Jak připomněla Kodysová, je to poprvé, co se evropský příspěvek rozdělí v podstatě rovným dílem mezi silnice a železnice. EU zaplatí zhruba 60 až 80 % nákladů na výstavbu koridorů.

Česká republika bude mít zmodernizované 4 hlavní železniční koridory. I. koridor, který vede z Děčína do Břeclavi a II. z Polska napříč Moravou, jsou již téměř hotové. Zbývá pouze dodělat úpravy v některých železničních uzlech.

Naopak výstavba III. a IV. koridoru je nyní v plném proudu. Jde o trasy z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Všechny 4 základní koridory, z nichž 3 jsou součástí celoevropské páteřní sítě, by měly být hotovy v roce 2016.

Ilustrační obrázek Stát letos investuje do modernizace tratí až 27 miliard korun. Na Moravě bude investováno 8,4 miliardy korun z celkové částky. V porovnání s loňským rokem je to jen na Moravě samotné dvojnásobná částka. Podle náměstka Stavební správy Olomouc Oldřicha Daňhela patří mezi nejdůležitější letošní akce dokončení koridoru mezi Červenkou a Zábřehem. "Další velkou stavbou v hodnotě 4 miliard korun, která probíhá od loňska, je úsek mezi Bystřicí nad Olší a slovenskými hranicemi, kde se přestavuje i tunel. Loni byla zahájena také přestavba železničních uzlů Břeclav a Brno," doplňuje Daňhel. Dále se také budou elektrifikovat tratě Šatov - Znojmo a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroje: iDNES a České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 4.7.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
04.07.2008 (21:18)  
Doufejme ,že začnou s tratí 231 co nejdřívea né až někdy 2012 , protože už taky něco pamatuje,že ano.
Registrierter Benutzer waszyn 
04.07.2008 (20:51)  
Frantisek: Ty "zbytecne" prelozky zkracuji trasu a i bez zvyseni rychlosti maji znacny vliv na zlepseni JD, viz MuN-Zabreh.
Jak se prosim Te propaguji dalnice?
Zeleznice na tak malem prostoru jako je CR opravdu neni schopna prevzit prepravu zbozi, proste a jednoduse, cenove, casove, nijak.
Na zeleznici by se mel presunout tranzit, proto se mj.delaji ty koridory. Ale delaji se tak super, ze diky skvelym zabzar se zeleznicni tranzit tak ztezuje, ze se nevyplati ani tranzitovat:)
Jinak obecne modernizace se nedelaji pro prospech uzivatelu zeleznice, ale pro prospech vetsiny. Je logicke ze v okoli tech par velkych mest, ktere u nas mame je to primestska zeleznice, a jinde to jsou zejmena okresni silnice.
04.07.2008 (20:40)  
petr112: bude nová dvoukolejka Přerov - Brno údajně 150-200km, ale to není jistý
Registrierter Benutzer pekař 
04.07.2008 (20:32)  
Ono je fajn, že se investuje do infrastruktury, jenže tu máme poměrně vyspělou. Narozdíl od vozového parku, který je snad po Albánii nejhorší v Evropě...
Registrierter Benutzer M 
04.07.2008 (20:19)  
Ja myslel, ze verjene penize se maji uzivat ve prospech (optimalne nakombinovany) vsech a ono, kdyz to jde o zeleznice, tak to ma byt ku prospechu hlavne uzivatelum zeleznice (jeste ze ne zeleznicarum:-)

JInak podle mne trochu protimluv - na jedne strane kritika toho, ze se delaji tunely, aby se mohlo jet chvili 160 a na strane druhe kritika toho, ze se nedelaji VRT na zelene louce (aby se chvili mohlo jet 250)...
04.07.2008 (19:02)  
Jakub Košmider: To je jednoduché, protože s ní zatím nepočítají. Namísto toho budou dělat drahé přeložky s tunely a mosty na "koridorech" (ale ne tam, kde se jimi zlepší obsluha, nýbrž tam, kde si vymyslí, že by mohla jet souprava kousíček i 160 km/h) a dál vesele propagovat dálnice s tím, že železnice není schopna převzít zátěž z dálkové silniční dopravy. Ale buďmě rádi, že se aspoň našly peníze. Teď jen aby nešly do blbin typu "PHS všude" a podobně, ale byly využity co nejvíce ve prospěch uživatelů železnice. Uvidíme. Není to poslední rozpočet :).
04.07.2008 (18:07)  
Nic nepíšou o vysokorychlostní železnici .... proč?
Registrierter Benutzer kubam 
04.07.2008 (17:58)  
JnR: určitě s tebou souhlasím, z nákladů na stavbu Šatov - Znojmo je elektrizace relativně málá část a určitě je dobře, že se udělá;-)...prostě máš "recht":-)
04.07.2008 (17:28)  
Za posypání tratí štěrkem docela dost. Výstavba nové tratě není nikde. Ale to je život.
Registrierter Benutzer IC540  mail  
04.07.2008 (17:04)  
K projektu vlakotram.Uskuteční-li se,tak nejdříve z Orlové po kolejích OKD do Ostravy.Co se týče odbočných větví do Hav.Karv.či Bohumína také z využitím kolejí OKD je to spíše zatím ve hvězdách.V Havířově by cest.uvítali novou zast.mezi nemocnicí a obch.zonou,neměla by o cest.nouzi.Na ni by mohla zajíždet pak i vlakotram.Snad se aspon něco z toho uskuteční.Víte-li něco víc o vlakotram,napište.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko