..: České dráhy mají souhlas s pronájmem nádraží :..

Ilustrační obrázek Brno - Poslední překážkou k podpisu nájemní smlouvy na pozemky pod brněnským vlakovým nádražím, souhlas dozorčí rady ČD, padl. Ta smlouvu koncem května schválila i s připomínkami města. ČD smlouvu radě předložily již jednou, a však bez zapracovaných připomínek města. Ta takovou podobu odmítla a požadovala právě souhlas magistrátu. Ten odmítal předkupní právo investora na pozemky pod nádražím a žádal zpracování projektu městské rychlodráhy. Nájemcem bude firma Brno New Station Development, která je proveditelem projektu renovace a přestavby současného Hlavního nádraží v jihomoravské metropoli. Ihned po podpisu smlouvy by měla být vypracována dokumentace a zahájena realizace tohoto projektu.

Zdroj: Europoint Brno; foto: Jan Sychra


Adys Poslat mail autorovi | 24.6.2008 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


Registrierter Benutzer vojtik 
25.06.2008 (17:46)  
A jak narovnat ty oblouky u nástupišť? Vzít buldozer a vybourat pruh země?

není důvod přístavby dalších nástupišť

To je jako v komentáři myšleno vážně?!
Korrespondent oder ŽP Mitglied Zlámalík  mail  
25.06.2008 (12:47)  
ICN: nemáš prosím někde zdroj na ty studie SUDOPu? Když už jsou víceméně out? Díky předem.
25.06.2008 (12:02)  
Několik fakt:
- projekt přestavba železničního uzlu Brno (Europoint Brno) se stavebně rozeběhl loni v říjnu v první etapě první stavby, na další stavby je pravomocné územní rozhodnutí, od letošního roku bude připravována dokumentace pro stavební řízení. Jedná se o modernizaci průjezdu uzlem v jiné stopě než je historická osobní (H.Heršpice-současné hl.n.-Židenice) se stavbou nového osobního nádraží a několika přestupních uzlů.
Partnery projektu jsou Min. dopravy ČR, město Brno, Jihomoravský kraj, SŽDC (investor do železničních staveb), ČD, St.fond dopravní infrastruktury. Není to tedy pouze projekt drah nebo města.
- Vlastníkem budovy a přilehlých pozemků pod současným nádražím jsou ČD, a.s., které v rámci projektu Živá nádraží chtějí (po výběru Brno New Station Development)prostor oživit, tato společnost hodlá z nádraží v delším horizontu vytvořit obchodní a společenské centrum.
- Idea rychlodráhy je v současné době posuzována Správou železniční dopravní cesty, počkejme si na to, zda je reálná.
- Článek na webu uvedeném jako zdroj je převzat z Brněnského deníku, který kolem projektu oživení nádraží rozpoutal na přelomu roku hysterii a teď ji věcně ukončil. (snad)

A už jen komentář k předřečníkům
- Určitě je hezké diskutovat na tím, co je a není potřeba, zda je, či není nová poloha v centru (ne historickém jádru) města a podobně, ale k čemu to vede ? :-)

a obecně jsem rád, že se na zelpage.cz objevila zmínka, protože toto téma web nějak neviděl...
Registrierter Benutzer Mato 
25.06.2008 (5:57)  
sAd: pokud vím, tak 2 koleje vedle pošty jsou zcela nepoužívané, stojí tam zrezivelé vagony a občas přijede Poštovní Nex. Myslím že i tyto koleje by se dali po drobné rekonstrukci využít k odbavení vlaků začínajících v Brně případně v Brně končících.
Rovněž není nutné objíždění končících souprav, ale jejich odtažení dispečerskou na odstavné a tam ať už si objíždějí jak chtělí a tím kapacita vzroste.
25.06.2008 (0:04)  
moje nazory jsou povetsinou staticke, jsem proti odsunu nadrazi z centra....Jsem proti odstraneni hlavni vyhody zeleznice...Rychle az do centra!!
Registrierter Benutzer ICN 
24.06.2008 (23:03)  
SUDOP PRAHA a. s. vypracoval 4 varianty rekonstrukce nádraží Brno hl. n. ve stávající poloze (myšleno bez odsunu ze stávajícího koridoru) bez nároků na další zábor pozemků. Kapacitní problémy byly řešeny technologickými opatřeními (žádné operace se soupravami, max. úvrať bez přepřahu), oblouky u nástupišť byly narovnány. Není důvod přístavby dalších nástupišť a to ani ve střednědobém výhledu, byť byl uvažován 15 min. takt příměstských vlaků. Skutečný důvod odsunu nádraží leží mimo železnici a tím důvodem je business s pozemky a stavební lobby. Nebuďme naivní!
Registrierter Benutzer sAd 
24.06.2008 (21:33)  
Bartisko: A kterým směrem by se tak podle Vás mělo rozšiřovat? Kam byste umístil další koleje? A jak chcete to nádraží rekonstruovat za současného provozu?

R 1463 ÚPA: Ale bude. Jedná se jenom o prodej pozemků. Nějakých 130 milionů na rekonstrukci stávající budovy je možná tak akorát na výmenu dlažby...
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
24.06.2008 (20:01)  
R 1463 ÚPA: Já bych nádraží neposunoval. Četl a viděl jsem, že kdyby se rekonstruovalo stávající nádraží, tak by naprosto vyhovovalo současnému i budoucímu provozu bez potíží. Jenom by se trochu víc plošně rozlezlo, ale to je snad jasné každému...
24.06.2008 (17:09)  
To já nevím, protože ČD měli v plánu stávající nádraží opravit, postavit nové a mezi nimi udělat rychlodráhu. jak daleko je projekt teď to nevím
24.06.2008 (15:21)  
to znamena, ze odsun nebude??:-)

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko