Brno - Poslední překážkou k podpisu nájemní smlouvy na pozemky pod brněnským vlakovým nádražím, souhlas dozorčí rady ČD, padl. Ta smlouvu koncem května schválila i s připomínkami města. ČD smlouvu radě předložily již jednou, a však bez zapracovaných připomínek města. Ta takovou podobu odmítla a požadovala právě souhlas magistrátu. Ten odmítal předkupní právo investora na pozemky pod nádražím a žádal zpracování projektu městské rychlodráhy. Nájemcem bude firma Brno New Station Development, která je proveditelem projektu renovace a přestavby současného Hlavního nádraží v jihomoravské metropoli. Ihned po podpisu smlouvy by měla být vypracována dokumentace a zahájena realizace tohoto projektu.
Zdroj: Europoint Brno; foto: Jan Sychra
není důvod přístavby dalších nástupišť
To je jako v komentáři myšleno vážně?!
- projekt přestavba železničního uzlu Brno (Europoint Brno) se stavebně rozeběhl loni v říjnu v první etapě první stavby, na další stavby je pravomocné územní rozhodnutí, od letošního roku bude připravována dokumentace pro stavební řízení. Jedná se o modernizaci průjezdu uzlem v jiné stopě než je historická osobní (H.Heršpice-současné hl.n.-Židenice) se stavbou nového osobního nádraží a několika přestupních uzlů.
Partnery projektu jsou Min. dopravy ČR, město Brno, Jihomoravský kraj, SŽDC (investor do železničních staveb), ČD, St.fond dopravní infrastruktury. Není to tedy pouze projekt drah nebo města.
- Vlastníkem budovy a přilehlých pozemků pod současným nádražím jsou ČD, a.s., které v rámci projektu Živá nádraží chtějí (po výběru Brno New Station Development)prostor oživit, tato společnost hodlá z nádraží v delším horizontu vytvořit obchodní a společenské centrum.
- Idea rychlodráhy je v současné době posuzována Správou železniční dopravní cesty, počkejme si na to, zda je reálná.
- Článek na webu uvedeném jako zdroj je převzat z Brněnského deníku, který kolem projektu oživení nádraží rozpoutal na přelomu roku hysterii a teď ji věcně ukončil. (snad)
A už jen komentář k předřečníkům
- Určitě je hezké diskutovat na tím, co je a není potřeba, zda je, či není nová poloha v centru (ne historickém jádru) města a podobně, ale k čemu to vede ? :-)
a obecně jsem rád, že se na zelpage.cz objevila zmínka, protože toto téma web nějak neviděl...
Rovněž není nutné objíždění končících souprav, ale jejich odtažení dispečerskou na odstavné a tam ať už si objíždějí jak chtělí a tím kapacita vzroste.
R 1463 ÚPA: Ale bude. Jedná se jenom o prodej pozemků. Nějakých 130 milionů na rekonstrukci stávající budovy je možná tak akorát na výmenu dlažby...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.