..: Po nehodě v Moravanech musí lokomotivy na revize :..

Ilustrační obrázekPraha - Oficiální příčina tragické nehody v Moravanech, při níž 19.5.2008 přišel o život strojvedoucí a 6 cestujících bylo lehce zraněno, vyvolala celoplošná preventivní opatření proti jejímu zopakování. V celé republice jsou hromadně kontrolována hnací vozidla, opatření už učinili i samotní strojvůdci.

Jako definitivní příčina srážky dvou vlaků, kdy 19.5.2008 ve 4:48 na první koleji ve stanici Moravany najel vlak Lv 72 461, tvořený lokomotivou ČD Cargo 163.004, rychlostí 62 km/h zezadu do osobního vlaku 5011, byla Drážní inspekcí určena porucha pískovače na hnacím vozidle osobního vlaku 5011. Jeho strojvedoucí použil pískovač při rozjezdu z Kostěnic, avšak kvůli poruše EP ventilu na pískovači tento zůstal v činnosti a podle nalezených stop intenzivně sypal písek až do Moravan. Ten na kolejnicích vytvořil v deštivém počasí kašovitou emulzi, která přilnula na kola a hlavy kolejnic způsobila přerušení vodivého kontaktu mezi vlakovými dvojkolími a kolejí a tím zdánlivé uvolnění kolejového obvodu, které následně zabezpečovací zařízení ESA 11 vyhodnotilo jako uvolnění oddílu a povolilo vjezd dalšímu vlaku.

České dráhy nyní podle svého mluvčího intenzivně kontrolují pískovače všech hnacích vozidel. Jde prý řádově o stovky lokomotiv a jiných vozidel. Cílem této kontroly je předejít opakování podobného selhání v budoucnu. Přijatá opatření se týkají také strojvůdců, kteří od nynějška nesmějí používat pískovače při brzdění, s výjimkou nouzových situací. Vyšetřování nehody Českými drahami, Drážní inspekcí i policií nadále pokračuje, první závěr zní, že podle železničářů se na českém území podobná nehoda ještě nestala. Zda bude přistoupeno k dodatečným úpravám zabezpečovacího zařízení ESA 11, které podle některých názorů také nese část viny na nehodě, v této chvíli zatím není známo.

Zdroj: iDnes


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.5.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel knemo 
29.05.2008 (18:00)  
Nevím, jestli EP ventil je společný pro všechny pískovače nebo má každá náprava vlastní. Nedokážu si ale představit, jak se 16 náprav za sebou obalí pískovou kaší. Jejména když se písek sype jen pod první 4. Nebo snad pískují i vagóny? Není zde náhodou úplně jiná příčina, která nesmí být zveřejněna???
29.05.2008 (17:45)  
Martin Kulich: Myslím, že to bude jenom dočasné opatření.
29.05.2008 (17:23)  
Rekl bych, ze zákaz pískování při brždění bude buď dalším porušovaným předpisem anebo důvodem zpoždění...
29.05.2008 (17:22)  
Oficiální závěrečnou verzi lidí, kteří se nepohybují v každodenním provozu, tímto známe. Názor zúčastněných lidí? Názor strojvedoucích ohledně poruch pískovačů, ohledně "ručních" oprav pískovačů, podúdržba lokomotiv, pracovní podmínky dotčených zaměstnanců? To už nikdo neřeší, důležitá jsou opatření "pro papír" pro média, pro klid; avšak do reálného řešení to zasahuje málo. Snad už se tato situace nebude opět dlouho opakovat.
registrovaný uživatel krls 
29.05.2008 (17:20)  
pjetro: strilim od boku, ale tohle bude asi pripad objektivni odpovednosti CD z provozu. pze zabezpecovaci zarizeni "za to nemuze" - diky "bahnu" nedokazalo spravne vyhodnotit situaci, ale protoze se pri jeho cinnosti s takovou situaci nepocita, neni to jeho chyba.
registrovaný uživatel vojtik 
29.05.2008 (17:18)  
A jak se to bude řešit když to fírovi při brždění "uklouzne"?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
29.05.2008 (17:17)  
Pjetro: To Vám chybí správně, ono to totiž v tuhle chvíli není vůbec jasné. Ani jeden z fírů to zřejmě nebude, výpravčí také ne. Nevěřím, že by se připustilo nalezení chyby v ESA 11, takže osobně tipuji buď vyšumění do ztracena a upravení procesů při prohlídkách lokomotiv, nebo pokutu a vyhazov mechanika, který se poslední podepsal pod kontrolu pískovačů na první loko.
29.05.2008 (17:12)  
Precla: Úplně všude není, ale u nově budovaných zařízeních má úplnou převahu.
registrovaný uživatel Pjetro 
29.05.2008 (17:10)  
Sice vyšetřování ještě neskončilo, ale chybí mi v článku aspoň náznak toho, kdo za to ponese odpovědnost.
registrovaný uživatel Precla 
29.05.2008 (17:06)  
To zabezpečovací zařízení ESA je jenom na koridorech, nebo všude?
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko