..: V České Kubici začíná rekonstrukce železniční stanice :..

Ilustrační obrázek Česká Kubice - V železniční stanici Česká Kubice na Domažlicku začíná rekonstrukce za cca 170 milionů korun. Stanice získá nové koleje, nástupiště, výhybky a hlavně zabezpečení. "Zvýší se bezpečnost, vstup do ČR bude důstojnější, což zajistí nárůst turistů ze západu," říká Václav Šťastný, ředitel Stavební správy Plzeň. Stavba, která skončí příští rok v květnu, je financována z 85 % z evropského operačního programu Doprava.

Stavby budov, kolejí a nástupišť, zahájené v červnu a dokončené už v srpnu, tvoří polovinu nákladů; druhou pak zabezpečení trati, které bude odpovídat evropským standardům. 22km úsek z Domažlic do německého Furth im Wald bude digitalizován a od června 2009 bude stanice Česká Kubice dálkově řízena z Domažlic. Zabezpečovací zařízení Deutsche Bahn i ČD budou kompatibilní. Obsluha ve Furthu i v Domažlicích bude mít přehled o všech vlacích.

Nástupiště bude přizpůsobené pro imobilní občany, vznikne nový akustický i vizuální informační systém, nové bude i osvětlení. Trať je totiž zařazena do evropského železničního systému a musí vyhovovat evropským normám.

Ilustrační obrázek

Stavba začne 15.6., od tohoto dne bude mezi Domažlicemi a Furthem zavedena jedenáctidenní nepřetržitá výluka; poté do 1.8. nárazová. Na dotčeném úseku vyjede NAD. Nejnákladnější z celé stavby bude tunel do Německa, ale ještě není známa jeho poloha. Ministerstvo dopravy, kraj a SŽDC chtějí na stavbu odbočného koridoru peníze EU. Stanice Česká Kubice bude po jeho dokončení využívána pro regionální dopravu.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 29.5.2008 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.08.2009 (19:01)  
Patřím ke střední generaci a pocházím z Chodska. Nádraží Česká Kubice (kdysi - státní hranice), jsem chtěl, ale nemohl využívat (za "socialismu"). Pro ne-pamětníky: do této stanice sice šlo koupit si jízdenku, ale nešlo tam cestovat. Byla tam pouze celnice vesměs pro nákladní dopravu, a dvakrát denně, tudy projel jediný mezinárodní rychlík Mnichov-Praha (a zpět). Právě tímto rychlíkem jsem týden co týden jezdil do Plzně (do školy) ale nástupní a výstupní stanicí musely být Domažlice. Zbytek cesty zajišťoval autobus. Myslím, že za "socialismu" by nádraží v České Kubici bylo atraktivní a zajímavé pro spoustu místních lidí, ale dnes ... Pravda, otevřely se hranice a Český les je nádherná turistická lokalita, ovšem myslím, že současný zahraniční (i domácí) turista, přijede do těchto krásných končin raději autobusem či autem, než vlakem. Stanice Česká Kubice je totiž trochu vzdálená od silnice (Domažlice > Furth-im-Wald) a i od samotné vsi, která jí dala jméno. Přesto (nebo právě proto), že jsem příznivcem železnic, myslím, že účelnější (a účelovější) by bylo zmodernizování nádraží v Domažlicích a vybudování dvoukolejky Domažlice > Furth-im-Wald. Na této trase by mohly být zastávky (moderní, ale jednoduché a praktické pro regionální dopravu): Domažlice-Město, Havlovice, Babylon, Česká Kubice a Klopflesberg-Seuchau (v případě "zkracovacího" tunelu, možná Dieberg). Pokud namítnete, že to by bylo "o jiných penězích", budu souhlasit. Ale myslím, že toto (nebo obdobné) řešení, by bylo nadlouho trvalým a dostačujícím řešením (vlaků může jezdit více, nebo méně, podle potřeby, nikoliv podle stávající kapacity propustnosti tratě). Ale postupnou modernizací stávajícího, se bude muset neustále pokračovat (pokud se zvýší nárok na přepravu, bude se muset něco přestavět, vybudovat a pod.). A v závěru to vše bude stát dvakrát tolik, než ta dvoukolejka ... (vše by se mělo dělat z výhledem na budoucnost, a ne s výhledem na současnost s tím, že dnes stačí toto a toto a ještě ušetříme).
Registered user lwq  mail  
05.08.2008 (11:12)  
2 ICE_International : naproste, presne tak - bohuzel ...

... by me zajimal promer mezi pruvodcimi co umi aspon anglicky a zbytkem ... a jejich rozlozeni dle vhodne logiky uplatneni ... s pruvodcimi vybavenymi anglickym jazykem sem se setkal jen v pendolinu ...
01.06.2008 (17:41)  
Tak nedustojny vstup do CR pro me zacina jiz v Nürnbergu / Schwandorfu, kdy clovek nastoupi do vozu CD - koberec je spinavy, oddil neuklizeny (100leta spina, bila barva je jiz silne seda) a v zimnim obdobi bohuzel obcas nefunguje topeni. Pote aktivni pruvodci neznala cizich jazyku kontroluje cizince a asi jeste nevidela jizdni doklad Interrail Global, protoze tvrdi, ze je v CR neplatny. Na cely vlak krici cesky, ze zavola policii, pokud nezaplati ten cizinec jizdne. Ale ani to neumi, protoze zadna policie neprichazi :-). Lepsi obrazek o zeleznicich v Cechach nova budova a nastupiste v Ceske Kubici nevytvori :-)
29.05.2008 (22:48)  
Stupidní, několik let poté, co tam bylo zrušeno pravidelné zastavování mezistátních vlaků – pokud si dobře pamatuji jistý ICN se k tomu hrdě hlásí a považuje to za geniální řešení ... kterým ušetřil asi tak dvě minuty na jízdní době. Sudé rychlíky jedoucí do Německa tam stejně zastavují kvůli křižování s lichými rychlíky jedoucími z Německa ... takže se neušetřilo nic a maximálně se naštvali cestující ...
Velice by mne zajímalo, kolik imobilních občanů jezdí do ČR a zda by nestačilo do Čubice zakoupit zdvihací plošinu. Nástupiště u koleje 2b je již od dob železné opony panelové.
29.05.2008 (22:12)  
waszyn, ÚPA : Souhlasím s vámi. Už vidím ty nedočkavé řady turistů, kterak se rvou o lístek do Kubice, aby se podívali na nové nástupiště...
Registered user suri 
29.05.2008 (15:28)  
Zdeněk J: Klatovy si to nádraží zasloužily tím, že to původní nádraží bylo totálně rozbombardováno na konci války 20. dubna 1945 (výbuch muničního vlaku, který v té době stál na nádraží). Pak jako nádraží fungovaly dřevěné boudy až do roku 1959, kdy bylo otevřeno stávající nádraží. Budova je sice moderní a i celkem povedená, leč po padesátiletém provozu bez nějaké větší rekkonstrukce již značně sešlá. Má se ale na ní pamatovat v rámci projektu živá nádraží
29.05.2008 (15:16)  
Na Domažlice také dojde, ale asi až při elektrifikaci úseku Plzeň-Domažlice (podle OPD se počítá s modernizací úseku Plzeň-Č.Kubice od roku 2014). Anebo napadá mne: při racionalizaci, která proběhne dříve. Edit: tak možná ani to ne, neb na rok 2009 plánovaná racionalizace trati Klatovy-Domažlice se vůbec nedotýká žst. Domažlice. Tak tedy asi až při té koridorové modernizaci.
29.05.2008 (14:33)  
To Junkrs: ano, to si myslím taky. Domažlice jsou železničním uzlem a turistickým centrem, v Kubici nestaví ani rychlíky. Proto raději zmodernizovat nádraží v Domažlicích než v Kubici.
A propos, čím si zasloužily takové Klatovy své vpravdě luxusní nádraží, výrazně větší než ve srovnatelných městech v regionu (Domažlice a tak) ? Pozor - netvrdím že je to špatně, jen by mě to zajímalo.
Registered user junkrs 
29.05.2008 (14:29)  
Nebylo by lepší a hlavně i pro cestující potřebnější zrekonstruovat třeba Domažlice?!
Registered user Racek 
29.05.2008 (14:03)  
Frantisek: je potřeba přečíst si celou originální zprávu na čt24. Adys totiž zapoměl překopírovat předchozí odstavec o nové trati Plzeň - Německo (Donau - Moldau Bahn AKA Odbočná větev III. koridoru), ten tunel patří samozřejmě tam. Za 170 mega se nový tunel dá možná vyprojektovat, ale určitě ne postavit (a v žádném případě ne do letošního srpna) ;-)
Ta částka docela odpovídá tomu, co se tam má udělat - dálkové zabzař + uvedení stanice do stavu odpovídajícího dnešní době.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko