..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ happy 
28.05.2008 (18:50)  
ad AF:No hlavně,že ti nevadí jiné prázdnější vlaky...Já si myslím něco jiného naštěstí
registrovaný užívateľ Aleš Franc  mail  
28.05.2008 (18:08)  
happy: Kolik procent vlaků jedoucích na této trase je plných ? Jaké je procentuální využití sedačkové kapacity na všech spojích v průběhu celého dne ?
Kolik si myslíte , že cestuje každý den lidí z Berouna do Příbrami či Písku ? Někdo určitě. Ale určitě se nebude jednat o stovky lidí , které jsou zapotřebí k naplnění systému.
registrovaný užívateľ happy 
28.05.2008 (17:58)  
ad Franc: Melete hlouposti.Kapacita Desira bude pravděpodobně nedostatečná,protože některé vlaky jedou v řazení 842+050+050 a jsou plné.Navíc stěžejní bude spojení meziregionální tudíž Beroun-Příbram-Písek.
registrovaný užívateľ Aleš Franc  mail  
28.05.2008 (17:45)  
SzKT: Mezi ČD a televizí Nova je jeden zásadní rozdíl. A to sice ten , že televize Nova na rozdíl od ČD nedostane od daňových poplatníků ani korunu. Co investuje si musí na rozdíl od ČD vydělat.I když mi ta tel. stanice nepřipadá dobrá... vydělá si na sebe a tedy ať žije.

Co se týče těch Desir:
O tom,že je třeba nějak obnovovat vozový park o tom nebudu diskutovat , to je jasná věc.
Ale nevím , proč by někdo měl nakupovat Desira , aby vytvořil "vysoce konkurenční" systém rychlíků na trase Praha-Příbram-ČB. Ten , kdo toto vypustil do světa asi nezná globální dopravní prostředí tohoto kraje. Z Prahy do Příbrami nebude vlak nikdy konkurenceschopný s busem. Podobné to je i s ostatními většími městy na této trase. Tento systém bude obrovsky ztrátový , ale proč by ČD něco takového nevytvořily , když daňový poplatník jakkoliv vysokou ztrátu prostřednictvím ministerstva vesele zaplatí.
28.05.2008 (17:38)  
SzKT: Přesně tak
registrovaný užívateľ SzKT  mail  
28.05.2008 (8:31)  
train50: Vzhledem k tomu, že v Bruselu jim leží na stole tklivý elaborát o zoufalém stavu českých železnic, aby nám přiklepli peníze ze strukturálních fondů na obnovu vozového parku přímo dopravcům, lépe řečeno ČD (a nikoliv samosprávným celkům, jak je jinde v Evropě zvykem), tak bych to neviděl s těmi 12 mld. až tak špatně. Nevím přesně kolik chtějí dráhy na celou republiku, ale konkrétně ve Středních Čechách půjde o 800 mil. Kč jen na regionální vozidla ČD. A celý proces (říká se mu notifikační) jde zatím dobře, tak nechápu, proč by nám najednou měli zakazovat další miliardy. A i kdyby k tomu došlo, tak to stejně bude platit vláda a osobně budu jako daňový poplatník radši platit 12 mld. za Desira než 10 mld. za TV Nova- na rozdíl od Novy totiž z Desir budou mít něco i normální lidi a nejen americký investor.
28.05.2008 (8:07)  
Kofolytik) A podle jakých informací? Můžeš, prosím, být konkrétnější, jaký zdroj máš na mysli? Podle informací, které několikrát prošly médii, se s nimi počítá právě na BE, Praha - ČB a Praha - Plzeň.
registrovaný užívateľ Qaws 
28.05.2008 (1:44)  
Kofolytik: A kam se tedy s nimi počítá?
28.05.2008 (1:30)  
Poborskii: Informaci o nasazení vozů od DB na P-T-ČB máš odkud a ze kdy? Podle zdroje z MD se s nimi na tuto trasu nepočítá.
27.05.2008 (22:28)  
Tahleta Desira nemají v porovnání s trasou přes Tábor příliš velkou šanci fungovat jako konkurence, nanejvýš můžou být jako alternativa a to hlavně v případě konání nějaké rozsáhlé výluky s NAD. V letošním GVD je jízdní doba ČB-Tábor-Praha 2 hodiny 59 minut, pro příští GVD je navržena na 2 hodiny 40 minut v obou směrech (dojde k částečné krácení vaty určené pro stavební práce u Tábora a v úseku Benešov - Strančice), zatímco JD ČB-Příbram-Praha je zatím navržena na 3 hodiny 14 minut (opačně 3 hodiny 3 minuty) a jelikož vlaky budou projíždět stavbou 3. koridoru v úseku Beroun-Zdice, tak se zpoždění také nedají vyloučit, stejně jako při trase přes Tábor. Další zásadní rozdíl je v hodinovém taktu přes Tábor (17 párů spojů) a v dvouhodinovém taktu v přes Příbram (7 párů). No a nakonec porovnejte kapacitu souprav: cca sedmi až desetivozové klasické soupravy a dvouvozové Desiro. Ke všemu ČD slibovaly, že ty odkoupené vozy od DB by měly být ve velkém nasazeny právě na spoje Praha-Tábor-ČB a to by už mohlo být v průběhu příštího GVD.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko