..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
27.05.2008 (21:28)  
Jenki(taktéž Pendožabák): vzhledem k tomu, že Škoda koupila PARS a vzhledem ke schopnostei Škodovky omotat si ČD/stát kolem prstu bych na Desiro nevsázel...
Jenže pokud chtějí ČD, potažmo stát, jezdit už od nového GVD, tak Škodovka nemá šanci, i kdyby se stavěla na hlavu.

ad jízdní doba ČB-Pha: Samozřejmě je delší, ale uvažované spojení není výhradně určeno jako alternativa 220, nýbrž především jako spojení větších sídel po trase, viz. "babilon". Chce to zkrátka sledovat také K-rep, kde se o tom už dobrý týden krafá.

Chikatetsujin:4. V případě větší zakázky by se jistě dala usmlouvat výhodnější cena za vozidlo ...
Třeba je to součástí větší zakázky, ovšem ne ČD, ale nějaké jiné společnosti. ČD se k tomu jen ve vhodný okamžik připojily... :-)
Registered user happy 
27.05.2008 (20:14)  
Nebo by Desirům slušel i starej polomáčenej unifik.spodek a střecha šedá,pás horních oken bílá a dveře a zbytek červené :)
27.05.2008 (19:53)  
train50 : a komu by jako ČD těch 12 mld vracely, jestliže to bude tržba ČD za prodaný majetek.
Registered user komerčák  mail  
27.05.2008 (17:07)  
Pokud se chce ulehčit určitým způsobem trati 220 tak snad to je pro nepospíchající cestující řešení. Kdo však bude ochoten platit o 29 km delší vzdálenost přes Příbram jen proto aby nemusel přestupovat, to je otázkou. Pokud se jedná o trať 120 cestujícími v úseku Kladno - Rakovník opuštěnou je zcela jistě nesmysl aby tam jezdily vlaky v hodinovém taktu. Nevydělají si ani na polatek za dopravní cestu....
Registered user happy 
27.05.2008 (16:57)  
ad Georgo: A víš,že bych ho bral :).Myslím,že stereotyp DB je dost okoukaný.
Registered user happy 
27.05.2008 (16:55)  
ad train 50: Nad čím se raduješ?? Krach čd by byl krachem celé dopravy na našich kolejích až na vyjímky.Jančura má s prominutím ho.no a ne Desira.Je zajímavé,že Conex,Jhmd,Viamont drží ústa a ti už v železniční dopravě něco dokázaly.12 mld by se vrátilo státu,ale stát by to obratem ruky opět do čd nacpal,ale s nemalými ztrátami,třeba jako úhradu za vlkm.
27.05.2008 (16:51)  
train50: počkaj s tými výrokmi do zajtra, budeš sa diviť...

happy: no predsa červená s krémovým pruhom! :)
27.05.2008 (16:37)  
ad waszyn:s tím prvním musím bohužel souhlasit, s tím ruhým stoprocentně ano.
Registered user waszyn 
27.05.2008 (16:33)  
V nasazení Desir na regionální R problém nevidím. Z Prahy až do Budějic tím stejně nikdo nepojede, tam existuje pohodlnější a levnější varianta z Knížecí za 2:15.
Představuje to určitě značný krok dopředu a zkvalitnění obslužnosti Příbramska i Písecka.
Po zkušenostech s kusovou velkovýrobou 471 bych Škodovku radši nechal vyrábět výzbroj do trolejbusů a i po dvoupatrových jednotkách se poohlídl na Zličíně.
Registered user Natix  mail  
27.05.2008 (16:30)  
Kolik má vůbec takové Desiro kapacitu? Aby vůbec na trasu Pha - ČB stačila, když budou jezdit jenom sólo.
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko