..: O pražská nádraží je zájem; důležitá si již developeři rozebrali :..

Ilustrační obrázek Praha - Developerské firmy mají velký zájem o pražská nádraží a přilehlé pozemky. Podle ČD jsou u všech důležitých nádraží již uzavřeny smlouvy se strategickými partnery, kteří hodlají do rozvoje drážních pozemků investovat miliardy eur. Velké proměny čekají především smíchovské, žižkovské a Masarykovo nádraží.

"Praha je v podstatě rozebraná, zájem o pražské železniční reality je enormní," řekl na nedávné konferenci Czech Real 2008 ředitel odboru nemovitostních projektů ČD Karel Tabery. Většinu projektů řeší ČD pomocí společných podniků s partnery z řad developerských společností. Ty kromě financování nových staveb obnoví i nynější budovy drah.

Praha - Smíchov

Ilustrační obrázek

K nejzajímavějším akcím patří chystaná revitalizace smíchovského nádraží, kterou bude financovat Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Výkonný ředitel firmy Leoš Anderle uvádí, že Sekyra hodlá v následujících 10 až 15 letech do výstavby na Smíchově investovat až 15 miliard korun.

Novou čtvrť bude stavět Sekyra v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat kolem 12,5 miliardy Kč. Podle Taberyho je Žižkov výjimečný tím, že jde o jediný takzvaný brownfield mezi pražskými nádražími, tedy o nevyužívaný průmyslový a skladový areál, kde se železniční doprava pravděpodobně zcela zruší.

Praha - Masarykovo nádraží

Ilustrační obrázek

Naopak na významu nabude Masarykovo nádraží v centru Prahy, které čekají zásadní změny. Revitalizace se ujme ING Real Estate Development. Zkrátí se například nástupiště, takže se rozšíří prostor pro odbavení cestujících. Jako náhrada se pro běžný provoz zprovozní i první dnes nevyužívaná poštovní kolej. V první fázi se rekonstrukce dočká zchátralá výpravní budova. Zároveň na Masarykově nádraží vznikne lukrativní parcela, kterou hodlají ČD s investorem získat zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci.

"Není to ale jednoduché k řešení," upozorňuje Tabery. Zrušení byť nevyužívané koleje trvá ve správním řízení až 1,5 roku. V plánech revitalizace je i vybudování technického železničního muzea v prázdných budovách starého depa. Paradoxně však nebude napojené na koleje, takže exponáty se sem budou muset přenášet jeřábem.

Praha - Holešovice

Ilustrační obrázek

Další projekt obnovy nádraží a výstavby komerčních prostor se chystá v Holešovicích, ale přípravné práce komplikují nevyřešené majetkové vztahy. Koleje například leží na pozemcích města, město naopak využívá drážní pozemky a výpravní budova je na pozemcích třetích osob. Situaci má vyřešit společný podnik všech zúčastněných.

Samostatnou kapitolou je pražské hlavní nádraží, kde má vzniknout moderní dopravně-obchodní centrum. Rekonstrukce, která by měla skončit v roce 2011, se ujala společnost Grandi Stazioni. Podle Taberyho však práce nabírají zpoždění, protože se objevily nečekané závady. "Chystají se dodatky ke smlouvě, aby se zlepšilo smluvní postavení Českých drah," říká.

Kompletní přeměny se dočkají také některá mimopražská nádraží. Údajně velkolepý developerský projekt se chystá v Českých Budějovicích, obnova čeká například nádraží v Karlových Varech, Teplicích nebo Chomutově. Méně projektů je na Moravě, kde rekonstrukce v uplynulých 20 letech financoval stát.

ilustrační foto: Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 4.6.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
09.06.2008 (20:25)  
koyot: Parky zdrazily :( Uz jsou za 11 (nebo mozna 12, ted nevim) Kč...
registrovaný uživatel sames1 
07.06.2008 (20:10)  
Nick : Cestinu nevyuzivam jiz 2 roky nebudu se tedy tou pripominkou zabyvat.

Ja jsme zminoval situaci ne co je ale co bude. Projektanti propustnos dimenzuji pro plne funkcni trat (i kdyz pochybuji ze tam zapocitavaji i nahodne vyluky,vykolejeni ,strzeni ele.vedeni apd.)po dokonceni stavebnich praci. situaci grafikonu tez neznam. Nemelo by se tam nekde i ztrojkolejnovat. Myslim se sem cetl i takoeve clanecky. Vim ze to ted zlehcim ale metro muze jezdit skoro co tri minuty (zase zkusenost s Londynskym metrm) maximalka je 50-70km/h a maji lepsi brzdnou a akceleracni schopnost. Takze se mi u jednotek 471 nezda propustnost kolem 15 minut zase tak nerealna na trikolekne trati s cetnymi nadrazimi kdese muze mijet s rychliky jak ze predu tak ze zadu. krom toho 4 kolejna trat pokud by se vyplatila by situaci urcite vylepsila. V Londynske aglomeraci je uplne ze rychliky maji dve koleje a osobaky sve dve koleje. Bohuzel srovnavat 10 mil mesto a 1 mil. nelze tudis se to odrazi na kvalite.
Krom toho kdyz pospicam na vlak tak proz pobezim az na jeho konec ,,Na hlaváku je to od zadních perónů do spodní haly kolem 200 metrů (když člověk běží na poslední chvíli, je to snad kilometr).,, vlezu preci do prvnich dveri a prolezu ulickou. A nebo nechodim pozde ;)

PS: diky za info o Prazskych nadrech. Me se tu nerozciluj ..sepis petici ze chces aby na jende strane peronu stala tramvaj a na druhe vlak ..nebo aby ti postavily eskalator od metra primo do vlaku :D
05.06.2008 (21:13)  
sames1 : na Masaryčce je už několik měsíců nové zabzař ESA 11, do Libně, resp. na odbočku Balabenka bude jen standardní trojznaký autoblok.
05.06.2008 (19:17)  
Jakub Košmider: Tady je zase někdo chytré jako rádio, párky jsou fajn a rohlíky take, obsluha mila a dokonce pokud ma dobré den, tak vyfasnete ještě druhé párek do rohlíku zdarma. Može si dovolit dobrou cenu protože objem párků v rohlíku, které se spotřebují je snad někdy i větší než na václaváku! A pokud jste nikdy neokusil, tak radši nekomentujte.
05.06.2008 (13:33)  
Nikdy jsem na Smíchově párky nejedl, ale co to může bejt za kvalitu? Kde je nájem, pracovní síla (pokud je špatně zaplacena, nebude usměvavá atd) a hlavně co to budou za párky? Plné tuku, rozdcených kostí, zamleté kůže, masa 3% někde z polska. Rohlík gumový rozmražený, hořčice bez Lidlu rozředěna vodou, aby se dosáhlo nízké ceny ... Dobrou chut
registrovaný uživatel koyot 
05.06.2008 (12:54)  
No doufam, ze na druhym smichovskym nastupisti budou i nadale nejlevnijesi parky v rohliku (10kc) v cele Praze :D ...jsou fakt dobry za ty prachy :D
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
05.06.2008 (1:37)  
sames1: Není to o kapacitě zabezpečovacího zařízení, ale o kapacitě trati jako takové. V ranní špičce jede každou hodinu osobák z Kolína a interval půlí posily z Českého Brodu. Hodinový interval je i pro osobáky od Nymburka a jsou půlené posilami z Lysé. To jsou 4 vlaky na Masnu a 4 zpět každou hodinu. Mezi Libní a Masnou se stále kope, takže se občas jezdí jednokolejně. Vyjezdit na jednokolejce za hodinu 8 vlaků asi není žádný med. Dál je to úsek Libeň-Běchovice. Tam se také stále něco kope a jezdí se jednokolejně. K osobákům připočti BExy, Pendolína a mezinárodní EC. Jsi na hranici kapacity. Z Běchovic do Úval je sice trojkolejka, ale až ta se bude kopat, nějaký čas se bude jezdit jednokolejně. Kolik tam projede za hodinu vlaků se mi nechce počítat. Jak se to bude řešit, to nevím. Jedině zase odklony přes Lysou, ale ta je i s havlbrodskými rychlíky na hranici kapacity, takže další vlaky... no nedovedu si to dost dobře představit.

Na hlaváku je to od zadních perónů do spodní haly kolem 200 metrů (když člověk běží na poslední chvíli, je to snad kilometr). Na Masně je to od nejvzdálenějšího 1. perónu ke vstupu do metra kolem 100 m. Na hlaváku musím na tramvaje pěkně po svých na Jindřišskou, na Masně to mám téměř hrana-hrana.

Tolik abys byl trochu v obraze a nepovídal tu divné věci z neznalosti. Pravidla češtiny ti vysvětlovat nebudu, to jsi měl dávat větší pozor ve škole ;-)
registrovaný uživatel IC540  mail  
05.06.2008 (0:16)  
Kunčice budou vypadat dobře.Pokud však zatím někdo nepropadne z nadchodu k nastup.na koleje.Katastr.stav.Vítkovice mají svůj význam a snad i budoucnost.Tram. z Dubiny a Hrabůvky.Školy.Blízkost nového sport.centra.Fotbal.Hokej.Atletika.Něco se má stavět a snad i upravovat u nadr.tak by se hodil přechod nad kolejemi směr DIAMO pokud je teda v plánu tyto místa zkulturnit tak tím i přiblížit.Dojde li i na budovu nevím,ale snad ano.
registrovaný uživatel milos  mail  
05.06.2008 (0:09)  
vonat... : sorry, ale vsechny nevyhody masarycky, cos uvedl, me pripadaji spise jako vyhody! (jediny muze byt pokladny relativne daleko, ale jelikoz je to nadrazi prevazne pro primestskou dopravu, tak ma 90% cestujicich nejakou tu litacku. A i tak si to odkrokuj a uvidis, kam dojdes na hlavaku od kasy na stejne kroku. To samy metro - nez na hlavaku dojdes ze sedmyho do spodni haly, tak si na republice uz davno v krtkovi. a tramvaj stavici 50 metru od nastupiste? kde jinde se podari z tramvaje dostihnout motorak na kladno za 17 vterin? Vyzkouseno!
chlapce, mas proti tomu asi nejakou averzi, ale argumentujes slusne receno zcestne!

a pro nektere zucastnene - nejsem sice promovany jazykovedec a od pocatku pocitacovych veku pisu cestinou a ne češtinou, ale aspon na nektera i/y si davejte pozor, kolikrat z toho boli oci... dekuji
04.06.2008 (23:55)  
vonat: Cesta z Masaryčky na nástupiště metra je srovnatelná s cestou od vlaku k metru na hlavním nádraží a to i přes nevýhodu trasy B, které je ve větší hloubce - výhodou je, že se kus cesty vezete po schodech. Navíc z Masaryčky se dá dostat podstatně lépe na tramvaj i na druhou trasu metra (C). Takže zrušení Masaryčky cestujícím co se týče dostupnosti MHD rozhodně nepomůže.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko