Kyjev - Ukrajinská státní železniční správa ("Ukrzaliznyitsya") hodlá v letech 2010 až 2011 pořídit sedm vlakových souprav typu pendolino. Celý kontrakt, odhadovaný na 180 milionů eur, by měl být pokryt z úvěru. Podle dotazníku z webu investičních projektů umístěných na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy a komunikací na Ukrajině, se počítá se splacením celého projektu do deseti let.
Analýza návratnosti investice do jednotek s naklápěním zpracovala italská společnost MBProgetti a francouzská Systra. Z ní vyplývá, že použití jednotek s nuceným naklápěním povede k výraznému snížení cestovních dob z nynějších 10 - 11 hodin o 3 až 5 hodin, což zvýší konkurenceschopnost železnice. Což může například během fotbalového šampionátu EURO 2012 pořádaném Ukrajinou spolu s Polskem vést ke značnému snížení ekologické zátěže. Navíc se sníží potřeba investic do zastaralého vozového parku až na 4 miliardy GrN (zhruba 13,6 miliardy Korun).
Na realizaci studie spolupracoval Alstom (dodavatel vozidel), Vossloh (trať), Alcatel (komunikace), CSEE (signalizace) a Cegelec (zásobování energií). Pendolina jsou uvažována pro nasazení na trasu z Kyjeva do Lvova a z Kyjeva do Oděsy.
zdroj: Fin-forex.com
Takže přeju slovanským bratřím, aby se nenechali oblbnout, ale z nabídky klopidel si vybrali to NEJSPOLEHLIVĚJŠÍ (ona klopidla jsou díky "složitosti navíc", tj. klopení, samo sebou náchylnější na poruchy než běžná vozidla).
Zajímalo by mě, jaké mají zkušenosti Rusové s pendolinem Petrohrad - Finsko.
Varsava-Bialystok jezdim pravidelne kazdy rok a naposledy jsem to jel o vikendu. Ta silnice je otresna, i kdyz je pravda, ze se za poslednich pet let zlepsila, zejmena se omezily brutalni koleiny. Ceska D1 ma prusvih v tom, ze je panelova, potrebuje kompletni rekonstrukci. S danou polskou silnici to ale nelze srovnavat, nebot ta potrebuje kompletni nahradu (a krome toho vede po rovine, ne po kopcich jako D1). Uz se taky stavi alespon v useku Varsava-Wyszkow, ktery je nyni v tak otresnem stavu, ze hodinova zacpa pred kruhacem ve Wyszkowe je prakticky pravidlem.
Zrovna ta silnice do Bialystoku ma zpevnene krajnice hodne siroke, a je pravda, ze jsou hodne vyuzivane. (A je pravda, ze zpevnena krajnice je v Polsku jinak vzacnosti.) Rozhodne ale neni pravda, ze by se tam bezne jezdilo 130 a vice. Bezne se tam jezdi tak do stovky a mezi tim se mota nekolik rychlejsich, malokdo ale jede pres 120.
Predjizdeci manevry jsou ale prave na teto silnici dost adrenalinovym sportem. Kdo na to nema nervy, musi jezdit za kamionem. Tri auta, ale temer pokazde potkam i ctyri, vedle sebe jsou bezna zalezitost. Neda se rict, ze by Polaci byli zvykli uhybat. Na vetsine polskych silnic ani neni kam. Jde to prave na tehle silnici do Bialystoku, nekteri ridici radeji jezdi jen za bilou carou na krajnici. Nikdo neblika kvuli tomu, ze vsichni chapou, ze je to zbytecne, a magorovi je vyhodnejsi uhnout. A tech magoru se po polskych silnicich pohybuje tak 20 procent. Kdyz k tomu prictes ty, co svatecne vyjedou s nejakym mikroautem, tak cela silnicni doprava v Polsku je naprosty chaos. Tresnickou na dortu jsou pozdeji v lete prodejci vsech moznych plodu a daru lesa stojici na krajnici.
Ano, silnice se v Polsku zlepsuji. Od te doby, co to zhusta financuje EU. Ono si staci zajet na vesnici 20 km od Varsavy a zjistis, ze "silnicni" sit je na venkove stredoveka. Prakticky jen prasne cesty. Ceske silnice jsou spatne, treba v porovnani s Nemeckem. Ale v porovnani s polskymi jsou zlate. Zvlastni body zasluhuji Polaci za uzasne znaceni silnic ve mestech. Projet takovou Vratislav nebo Varsavu (tam uz je alespon vnitrni okruh, sice bidne znaceny, ale uz se to da alespon v jednom smeru projet) na prvni pokus se snad ani neda.
Celkove bych rekl, ze silnicni doprava i v Polsku se zklidnuje. Pred peti lety to bylo mnohem horsi. Zejmena prujezdy skrz vsi uz nejsou tak silene. Drive cela kolona proletla vesnici kilem, ted uz alespon zpomali na 70 a u radaru (kterych je ted v Polsku opravdu pozehnane) i na mene.
Mimochodem, zajimalo by me, proc behem poslednich dvou let zmizely z polskych silnic velke zlutocerne tabule s pocty mrtvych a zranenych na danem miste. Napocital jsem tentokrat uz jen dve.
:D ale ze by silnice byli lepsi nebo horsi jak kde. To same i zeleznice. Ale neni tohle clanek o Pendolinu na Ukrajine :)
: pekař
02.06.2008 sames: aha, zatímco na východě je úžasná silniční síť:))).... => no kamos jezdil s kamionem a rikal ze je to prej super do doby nez te neprepadnou a neokradnou hehe bavim se ale o silnich vyzssi tridy
Počítal jsem průměrnou rychlost vlakem v Polsku za ty troje prázdniny, kdy jsem ho projel křížem krážem a vyšlo mi tuším 67 km/h (včetně započítání regionálních a lokálek trati kde se jezdilo hodně pomalu), takže si nemyslím, že by byly polské vlaky pomalejší (akorát jezdí méně častěji, takže je občas problém, pokud si člověk nenaplánuje cestu a zůstane trčet v nějaké díře - ovšem podobně jako s ČD kdy poslední přípoj jede, ale na zpožděný vlak nečeká). Pokud jde o silnice, ty mají až na vyjímky taky v lepším stavu než my, hodně rekonstruovaných/postavených nových a to i okresek (viděli jste už někdy u nás že se postaví zbrusu nová okreska? Ne, jen se flikuje). Holt tam asi nestojí kilometr to samé jako u cenových rekordmanů v ČR.
Polaci maji obrovsky problem s kamiony a ty silnice jsou od nich pekne zniceny...A nevim, jestli to delaj lip nez u nas..Myslim, ze je to delano cestou lemploviny jak u nas, tak v Polsku...V Pl je par dobrych trati....Ovsem hlavni tahy s nocnimi rychliky pres cele Polsko, ktere jsou elektrifikovany, a kde je Vmax 50 km/h jsou zcela beznou veci..
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.