..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 41      Zpráv na stránku:   
26.05.2008 (17:43)  
> tak to trochu rozvirime i tady ...

Uz je to zpet (informace DI o dosavadnich zjistenich k nehode v Moravanech). Nekdo z k-reportu na DI napsal a odpovedel mu primo tiskovy mluvci pan Neusar, byla to snad nejaka technicka zavada (ze zmizel ten clanek z jejich webu).
26.05.2008 (13:51)  
Podobná situace se stala v Polance(klas.réleovka). Posunka T669.1 sunula na vlečku 34 Saav, 2340t a strojved. použil při rozjezdu písek. Po návratu z vlečky zastavil v místě rozjezdu a ne pultě výpravčího se ztratilo obsazení koleje. Ihned po příjezdu se provedlo očistění místa několikerým projetím přibrzděnou posunkou. Na událost se napsala služební hlášenka. V odpovědí bylo napsáno, že strojved. může pískovat ale ne tak, aby znečistil kolej(!!??!!). V té době vozy s kotoučovou brzdou nebyly. U nás jezdí os. vlaky řazené 2Bt 21-19 se špalkovou brzdou a 2Bt 20-08 s kotoučovou brzdou. Je to jeden z důvodů aby došlo ke spolehlivému vybavení KO. Zatím se žádný os. nevypařil. Pokud je celá souprava řazená s kotoučovými brzdami, je možné, že to je vysvětlení.
26.05.2008 (12:51)  
Jiří Kareš: Není to třetí generace, ale 3. kategorie (to znamená kontrola volnosti vlakové cesty, závislot výhybek a návěstidel atp... Obávám se, že chybějící bloková podmínka není problém AŽD, ale zadávacích kritérií a podmínek SŽDC. V pražském metru ESA11 s blokovou podmínkou běžně pracuje.
26.05.2008 (10:25)  
Ad Martin z Brna:kde jste prosím v předpisech našel,že písek nesmí být již u první nápravy? Vždyť to je technický nesmysl-aby mělo pískování vůbec smysl tak musí být pískováno právě to dvojkolí,které má největší sklon ke skluzu,a to je jednoznačně první dvojkolí ve směru jízdy. Dále:pokud strojvedoucí pískuje záměrně na místech,kde je to předpisem zakázané tak povinnost hlásit má. Pokud pískuje lokomotiva,u níž došlo k poruše pískovacího zařízení bez vlivu a vědomí strojvedoucího,tak NENÍ CO HLÁSIT.
26.05.2008 (5:35)  
Martin z Brna: Zprávu proti ESA 11 nikdo neobjednával a už na místě MÚ došlo k hádce s DI na tohle téma.
registrovaný uživatel JK ml. 
26.05.2008 (0:28)  
MZ: Viditelnost neviditelnost. I kdyby to pře osobákem ubrzdil byla by to mimořádná událost za kterou prostě nemohl!!!
Lidi jestli jste četli ten canc o zákazu pískování, proberte svoje nadřízené, ať už někdo konečně hne zadkem, zvedne telefon , zavolá do AŽD, že není možné aby zabezpečovacímu zařízení 3.(nebo kolikáté) generace zmizel vlak z "dohledu" a to se nad tím ani nepozastavilo a staví si vlakové cesty vesele dál....To je totiž ta pravá vina. Ne fíra, ne písek. Teď zmizel vlak protože písek, příště protože kupa listí a sliz z něj,olej,mour,cement, co já vím co dá všechno rozsypat na dráze po obou kolejnicích jedné koleje a následně to rozjet nedaleko zastavujícím vlakem s kotouč. brzdami.A co místo písku na lokomotivách používat železné, lépe však měděné piliny ? :-) Doufám že kromě cancu o zákazu a omezení pískování se tvrdě pracuje i na úpravě softwaru....
26.05.2008 (0:15)  
Martine z Brna: Žádná zpráva proti ESA11 zatím neexistuje, jen to je jedna z možností do definitivního uzavření případu. Asi si to chce neplést pojmy - evidentně došlo k selhání staničního zabzař (jehož součástí jsou i detekční prvky obsazenosti koleje - v tomto případě kolejové obvody). Jak a proč šetří DI a zde se to celkem intenzivně ventiluje také.
25.05.2008 (23:40)  
Tak dnes večer (z důveryhodného zdroje) jsem se dozvěděl jaká je skutečnost. Chyba bude na lokomotivě prvního vlaku, kde lokomotiva pískovala, ale dle předpisů nesmí být písek již u první nápravy, ale až na druhou. A za druhý, fíra měl za povinnost oznámit, že došlo k pískování.
Takže jsem zvědavý s čím a jak přijde DI a DÚ.
Podle všeho, to totiž zatím vypadá, že dosavadní zprávu proti ESA 11 si někdo objednal. hádejte proč asi.
25.05.2008 (21:14)  
cargonaut : zajímavé, já jsem den po nehodě odcházel na vlak ve 4.50 v Praze (čili v době vzniku nehodové události), což je o několik minut východní zeměpisné délky západněji a rozednívá se později. Přestože bylo zataženo viditelnost nebyla ničím omezena a slušne bylo vidět i pod halou na hlavním nádraží.
O snížené viditelnosti, tj. viditelnosti kdy není možné rozeznat osoby a předměty na vzdálenost 100 metrů a používají se noční návěsti se nikde nepíše.
Uvědomte si, že strojvedoucí při nehodové události zahynul, nemůže se nijak bránit, takže se bude vycházet z toho, že včas nebrzdil, resp. že začal brzdit pozdě.
25.05.2008 (11:14)  
To je pěkné ZZ,zvláště,když se připravuje dálkové řízení traťe,kdo to potom bude hlídat !!
  1 2 3 4 5 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko