..: MfD: Student Agency vzdává dálkové vlaky, teď chce do regionů :..

Ilustrační obrázekPraha - Vedení Student Agency podle všeho zcela změnilo svou strategii vstupu na český železniční trh. Zatímco vyhrožuje opuštěním konceptu dálkových vlaků HighJet mezi Prahou a Ostravou, naplánoval majitel společnosti Radim Jančura průnik do dopravy regionální. Společně s francouzskou společností Keolis hodlá podle informací dnešního vydání deníku MF DNES založit společný podnik, který by provozoval dotovanou dopravu pro krajské úřady. Může se tedy jednat o zřejmě nejvážnější pokus o narušení monopolu ČD v regionální dopravě, ale stejně tak dobře může jít jen o další z množících se pokusů strhnout na sebe pozornost.

Jančura tvrdí, že už jedná s krajskými úřady, které jsou ze zákona povinny objednávat dopravu v rámci ZDO. "Jednáme zhruba od začátku roku. Teď jsme v kontaktu se dvěma krajskými úřady, které se snažíme přesvědčit, aby vypsali na provozování železniční dopravy výběrové řízení," citoval deník Jančuru.

zdroj: MF DNES


Honza Beránek / JTB | 13.5.2008 (13:04)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registered user pekař 
14.05.2008 (13:43)  
Nechtěl by Jančura na lokálky do Hlučína a Chuchené? To, co ČD předvádějí s vozovým parkem na těchto vytížených tratích je směšné...
Registered user M 
14.05.2008 (12:23)  
waszyn - nic, Frantisek se jakoby vzivat do pozice nekterych tady, kterou myslim taky nechape (to s rozinkama Praha-Ostrava a otcem spasitelem na regionalni trati)
Registered user waszyn 
14.05.2008 (12:17)  
Frantisek:
co je na dalkove doprave tak lukrativniho?
Kdyz CD potrebuji dotace i na IC/EC ?
A naopak co nechteneho na te regionalni?
Kdyz se do vsech VR ktera jsou hlasi i soukromnici a nadavaji kdyz nevyhrajou?
14.05.2008 (10:52)  
Cestující: Dobře :D
14.05.2008 (10:29)  
Jinak si myslím, že rozlišovat mezi lukrativní dálkovou a nechtěnou regionální dopravou je trochu mimo - znám poloprázdné dálkové a plné regionální spoje. Vždy záleží na průniku nabídky a poptávky. Pokud budete provozovat vlak v nevhodný čas, bez návazností či dokonce s vyloženým nepřípojem, těžko můžete předpokládat, že vám s tím pojede dost lidí. Až potom nastupuje použité vozidlo, kvalita trati a z nich vyplývající jízdní doba a pohodlí. To vše dohromady by mělo být základem, na němž je třeba stavět. Ať se jedná o více či méně vytížené směry - to už lze odrazit v nabídnuté kapacitě vozidel, případně intervalu.
14.05.2008 (10:18)  
Není mi pořád jasné, kde kdo slyšel, že SA VYHROŽUJE. Pokud se dá soudit z jejích zde uvedených vyjádření, pouze se ROZHODUJE. Tato slova mají zcela odlišný význam.
Registered user NolthA  mail  
14.05.2008 (8:27)  
Je to hezké že tu někteří argumentují že ten či onen dopravce muže mít lepší novější vozidla, tak proč kraj při vypsání VR nemuže dát dotaci na vozidla která by spoluvlastnil ..... nikdo jim v tom nebrání a bylo by to pro cestujicí v jejich kraji přínosem .... ale to je asi jen krásná představa :-))))
Registered user M 
14.05.2008 (0:44)  
Previt jeden
PS: je to s I nebo Y?:-¨)
14.05.2008 (0:31)  
Jo na regionálních tratích se státními dotacemi by se to Jančurovi jezdilo, ale vyzobávat rozinky to ne. :o)
Registered user M 
13.05.2008 (23:59)  
Takze jednoduseji - v clanku by nemelo byt slovo "muze" (v kontextu, jakem je pouzito zde), protoze jde o spekulaci.
Pokud bude zrejme, ze to neni clanek, jaky zde obvykle je, ale novy format (nic proti nemu, byl by plusem), tak samozrejme ano
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko