..: Nová zastávka v Březové nad Svitavou :..

Ilustrační obrázek Březová nad Svitavou - Obyvatelé Březové se mohou těšit na novou železniční zastávku přímo v centru města vedle hasičské zbrojnice. Současná železniční stanice by tak sloužila už jen pro křižování vlaků. Návrh na vybudování nové zastávky v Březové nad Svitavou vzešel od SŽDC a podniku Elektrifikace železnic. „Myšlenka je to zajímavá pro obě strany. Pro město by to znamenalo přiblížení železniční dopravy cestujícím. Současná stanice je pro obyvatele z centra města příliš vzdálená,“ říká zastupitelka Březové Jana Poláčková.

S vybudováním nové zastávky se počítalo už před 15 lety při modernizaci koridoru z České Třebové do Brna. Z realizace ale sešlo, protože město nemělo dostatek prostředků na spolufinancování výstavby. Nádraží Březová nad Svitavou stojí na konci města, prakticky už v Moravské Chrastové, a bez auta se k němu vydá jen málokdo.

Podobně je na tom také zastávka Dlouhá, která leží úplně mimo město. V poslední době ji začali využívat obyvatelé z nového sídliště na Špitálském poli. Zatímco zastávka Dlouhá zůstane jak je, současné nádraží v Březové nad Svitavou by přestalo sloužit cestujícím. Zachována by zůstala pouze budova, ze které by výpravčí dohlížel na trať a několik kolejí pro křižování vlaků.

zdroj: Svitavský deník


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2008 (9:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel V. 
15.05.2008 (20:48)  
Miroslav Zikmund: tu větu ,, nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci" nám dneska celkem vtipně osvětlila úča ze zeměpisu :-)
registrovaný uživatel M 
14.05.2008 (21:15)  
Potom ale nechapu tu poznamku o malomestacich. Oc jste lepsi, resp. rikate sam o sobe, ze jste malomestak?
Jinak ja psal o vlastnim majetku (porad...), ne o majetku sverenem, zamestnavatele apod.
14.05.2008 (21:12)  
M : pochopitelně jsem miliardu nikdy na hromádce neviděl, ale v přepočtu jsou to cca 4 x 471 nebo nějakých cca 18 Bmz, takže v celku nic moc.
Víte ono musíte být trošku odvážný. Já jsem jezdil do zásobovacího skladu ve Vrútkách s úřednë posvěcenou objednávkou na krabici matiček v řádu tisíce korun a ve skutečnosti jsem tam nakupoval trakční motory a další náhradní díly pro lokomotivy v řádu milionů korun...
registrovaný uživatel M 
14.05.2008 (17:58)  
Jo, jenze kdyby ti malomestaci (mimochodem, vy jste nekdy miliardu videl, ze o nich tak pekne pisete? A nemyslim cizi, myslim svuj aspon milion v "hotovosti", ktery muzete utratit dle libosti) rozhodovali o vlastnim majetku, tak by rozhodovali s maximalni obezretnosti. A protoze o vlastnim nerozhoduji, tak proto rozhoduji nikoliv dokonale. Aneb popsali jsme uspesne to, co dela ze soukromeho vlastnictvi lepsi formu nez je ta verejna...

Tomase Batu jsem osobne neznal, ale vim jiste, ze tohle plati bez ohledu na to, jestli clovek ma zakladku nebo pet titulu za jmenem. Samozrejme plati, ze nekdo je lepsi obchodnik (zednik, ucitel, atlet) nez jiny, ale porad plati to, ze pokud rozhoduje o svych penezich, tak rozhoduje pecliveji, nez kdyz rozhoduje o cizich (alespon to tak plati pro 99% lidi)
14.05.2008 (17:46)  
M : problém není v tom, zda se jedná o tržní nebo netržní hospodářství, ale je to o tom, že o základních věcech rozhodují maloměšťáci, kteří se shodou okolností dostali ke korytu a když mají rozhodnout o tom, zda se vydá 8 nebo 9 miliard tak neví, protože tu miliardu nikdy neviděli...

Tomáš Baťa (starší) byl vyučený švec, žádnou ekonomickou sorbonu, tím spíše titul docenta nebo přescenta nebo "tisíc" čestných doktorátů neměl, přesto se držel velmi výrazné ekonomické poučky nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Když si něco koupil, tedy investoval do "svého" podniku, tak si kupoval věc bytelnou, která vydržela. Stejnou zásadu zastával i jeho nevlastní bratr Jan Antonín - ten ovšem onen čestný doktorát dostal, ale ne za žvásty o neviditelné ruce trhu a podobných učebnicových blábolech, ale za konkrétní činnost. Patrně by ho dostal i Tomáš, kdyby tragicky nezahynul...
Když se "mladý" Tomáš Baťa (syn) podíval v roce 1990 do Zlína cca po 50 letech, tak viděl jak ty stroje, které zakoupil jeho táta nebo strýc ve třicátých letech ještě fachají...
A stejné je to s koridory. Na 260 se z ekonomických důvodů ve 4 stanicích nepostavily podchody nebo nadchody a ostrovní nástupiště, protože by to bylo moc drahé .... podobně se v "zájmu daňového poplatníka" (aby to nebylo drahé) používají výhybky na rychlost 50 km/h, protože jsou levnější než na 100 km/h, ale že ty levnější výhybky pak znamenají zpoždění vlaků vzniklé jízdou odbočkou (on je znatelný časový rozdíl když se pojede do odbočky 100 nebo 50), tudíž nespokojeného daňového poplatníka, který za svoje peníze (+peníze z dotace) dostaává nekvalitní služby = zpoždění, to už nikoho z těch otitulovaných a odoktorovaných maloměšťáků (a novinářů, kteří si rádi přihřejí polívčičku na zpožděných vlacích) nezajímá.
registrovaný uživatel M 
14.05.2008 (16:15)  
Tohle ale prece neni trzni hospodarstvi, protoze nerozhoduje vlastnik (neni to fyzicky mozne) - stat, ale jeho zastupci (kteri ale nejsou vlastniky) - urednici nebo politici. Podstatou toho trzniho systemu je to soukrome vlastnictvi a v tomto pripade tahle zakladni podminka neni splnena. Tim nerikam, ze ma byt vsechno soukrome, jen to, ze na tomhle pripade nelze ilustrovat selhani trzniho systemu (na jinych urcite ano - ale i pres tato selhani, zatim lidstvo na lepsi system neprislo:-(
14.05.2008 (10:15)  
V každém případě jsou ty promrhané peníze dokladem toho, že ani tržní hospodářství není s to zajistit efektivní nakládání se zdroji. Nezáleží na režimu, ale na lidech... Někdy bohužel bohužel.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
13.05.2008 (13:58)  
babilon: A co třeba výluky?
13.05.2008 (13:57)  
babilon - asi mělo být předjíždění
13.05.2008 (13:45)  
Křižování vlaků na dvoukolejné trati? :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko