..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 24      Zpráv na stránku:   
13.05.2008 (21:14)  
DJTiěsto: A kontext tejto poznámky?
Nebo je snad dostatečným důvodem fakt, že píšu komenty ve slovenštině?
13.05.2008 (19:44)  
Když "žlutý pán" kritizuje poměry ČD a.s., tak dost dobře nechápu, proč si neřekl o funkci generálního ředitele a nezačal řídit ČD a.s. jako by řídil svoji "žlutou firmu".
Nejlepším hajným nebo porybným je přece někdejší pytlák ...
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (16:38)  
Ach jo... Ty prepocty pres nekoho treti jdou jen pokud s tou kartou platis nekde "v pralese"... Pokud platis v Nemecku kartou ze Sporky, tak jedinej kurz, kterej te zajima je devizy prodej. Nezajima te, v cem ma ucet obchod, u jake banky je, jestli je karta visa nebo ecmc, nezajima te, jakej je visackej kurz, nezajima te nic. Jediny, co te zajima, je zustatek na uctu:-)

K obrazku - jo, neni na nem ale nic v rozsporu s tim, co jsem napsal, jen to neni text, ale obrazek. Ten nas pripad je nahore-dole-dole-nahore (a konci to tim, ze zakaznik zaplati 3125 CZK). Povsimni si zejmena toho, ze pri prodeji (a bezhotovostni platbe) v EUR je irelevantni, zda-li ma zakaznik ucet v CZK nebo EUR (neni dulezite ani to, v jake mene ma ucet obchodnik) - ve vsech pripadech platba probehne a ve vsech pripadech probiha v EUR.
Soucasne plati, ze prvni dve rozvetveni jsou dulezita jen pro prodavajiciho a kupujiciho nezajimaji.

A jeste jedna poznamka - ty kurzy, ktery si obchodnik na obrazku nadhodil (je to jeho plne pravo:) jsou ty logicke a vzdy znevyhodnuji tu sekundarni menu. V pripade Ceskych drah je tomu ale opacne - platba v sekundarni mene (mam na mysli Euro) je pro zakaznika vyhodnejsi, nez platba v te prirozenejsi mene (CZK) - a prave o tom to cele je:)
registrovaný uživatel sAd 
13.05.2008 (16:14)  
babilon: To ani tak nezáleží na kartě jako takové, ale na tom, od koho tu kartu máte, protože přepočty se vždy provádějí přes hlavní měnu kartové organizace. VISA má EUR a MasterCard USD (?).
registrovaný uživatel sAd 
13.05.2008 (16:12)  
M: Ukončil bych to tímto obrázkem, který říká vše -> http://blbiny.myistri.net/platby.png
13.05.2008 (15:45)  
Ano, je to mBank. U jiných bank je vůbec problém zjistit, které měny platí banka přímo a které musí konvertovat VISA.
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (15:20)  
Je to mBank? Jako ja se tam jednou snazil zjistit, podle ceho se provede odecet treba na Slovensku (treba Tunisko jsem se ani neodvazil zeptat:-), protoze oni maji na listku jen Euro... No a bylo mi receny, ze se to napred prepocte na eura a pak podle nakyho polskyho listku na SKK. Takze i tohle dodam do mozaiky. Hlavne jako takovou "insider" informaci, ze mBank sice ma vybery v zahranici zdarma, ale jeste nemusi znamenat, ze jsou levnejsi (vylozene fyzicky vybrat na Slovensku SKK jsem ale zatim nezkousel).
Nicmene tyhle "extremni" priklady se naseho pripadu netykaji, ten zadne podobne bariery nema (je to jen o te technologicke (ne)moznosti)
13.05.2008 (15:14)  
M: Já ještě dodám, že pokud nakupujete v měně, kterou vaše karta neumí zaplatit, tak tuto směnu provede kartová organizace v nepříliš příznivém kursu. Já mám třeba kartu, která umí platit pouze CZK a EUR, takže nákupy v dolarech se mi docela prodraží (VISA je převede na EUR a moje banka dál na koruny). A ještě to, že některé banky provádějí převody opravdu podle kursu střed.
13.05.2008 (15:13)  
xAnri05: Jestli k nehodovosti v VB myslíte Hatfiled z roku 2000/2001 nebo loňské vykolejení Virgin Pendolina, tak u nás je hodně vysoká nehodovost. Ty nehody před Hatfieldem byly dědictvím z dod BR. Celkově se ten model Britům vyplatil, mají za stejné peníze o hodně více spojů než by jim dal státní dopravce. Teď udělali ve frančízách pořádnej vítr, skončili GNER, FGW a další.
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (14:47)  
sAd - puvodne jsem reagoval na ten prvni, na ten druhy az ted to dlouhy
babilon - nojo, ale nejsou tak pekny:)
  1 2 3 4 5 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko