..: Výroba jednotek řady 575 pro LG pokračuje podle plánu :..

Ilustrační obrázekOstrava - Na základě kontraktu z 15. prosince 2006 mezi ČKD VAGONKA a.s. a Lietuvos geležilenkiai (LG) na výrobu dvou třívozových elektrických dvoupodlažních jednotek řady 575 byla na podzim loňského roku zahájena v Ostravě jejich výroba. První z dvojice objednaných vozidel se nyní nachází v pokročilém stádiu stavby, výroba druhého kusu započala v březnu. Do poloviny roku 2008 by se první z nich měla objevit na ŽZO v Cerhenicích a její předání zákazníkovi má proběhnout v září. Druhá jednotka má být dodána do Litvy na počátku roku 2009.

Jednotky řady 575 LG

Ilustrační obrázekElektrické dvoupodlažní jednotky řady 575 (označení celé jednotky vychází z českých zvyklostí, v Litvě však bude označena řadou 211 pro elektrický vůz, 444 pro vložený a 307 pro vůz řídící) konstrukčně vycházejí z jednotek řady 471 ČD "CityElefant", vyznačují se však řadou odlišností: především jsou určeny pro rozchod 1520 mm, zároveň se jedná o první jednotky tohoto typu v provedení pro střídavou trakční soustavu 25 kV 50 Hz. Oba stroje budou nasazeny na trati Vilnius - Kaunas a jejich maximální rychlost je stanovena na 160 km/h (u 471 ČD hodnota maximální provozní rychlosti činí 140 km/h). V souladu s potřebami dopravce byl dosazen zabezpečovač KLUB-U; k zvýšení bezpečnosti cestujících a jako ochrana před vandalismem bude sloužit vnější i vnitřní kamerový systém. Pohodlí při cestování může být dále zvýšeno dosazením automatů na jízdenky a teplé nebo studené nápoje. Na rozdíl od řady 471 ČD nebudou jednotky 575 vybaveny plošinou pro vozíčkáře, ale pouze nájezdovými rampami, což by ale, vzhledem k výšce nástupišť na dané trati, mělo být zcela dostačující.

Před nasazením do provozu čeká jednotky náročný schvalovací proces, během něhož budou probíhat nejprve testy na ŽZO v Cerhenicích a následně se na podzim první jednotka přesune ke zkouškám do Litvy. Po ukončení provozních zkoušek se předpokládá schválení typu litevským drážním úřadem a nasazení do zkušebního provozu s cestujícími. O možnosti dodání dalších kusů v příštích letech se v současnosti jedná.

zdroj: Asociace českého železničního průmyslu


Ninja Poslat mail autorovi | 11.5.2008 (13:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Litva


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.05.2008 (18:08)  
LG = Lietuvos Geležinkeliai (= množné číslo od složeniny geležin-keliai) Díky za pozornost :-)
registrovaný uživatel Petr-K 
12.05.2008 (15:40)  
No jak jsem byl loni v Litve, tak co elektricka to original. Kazda rekonstruovana jinak, nektera vubec. Tak nevim jestli se v CKD dockaji pokracovani kontraktu.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
12.05.2008 (14:11)  
Sorry 4x....:(ale mohli je objednt společně s 471, nemám pravdu? notak, neací moraváci, přidajte sa..stejně jak tzv. expresy Praha-Brno
11.05.2008 (21:43)  
Pánové, bez těch vulgarit, prosím.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
11.05.2008 (20:02)  
Nejspíš kvůli té vyšší rychlosti a nějakým úpravám.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
11.05.2008 (20:00)  
A proč vlastně označení 575 a ne 571, snad je více než 3-vozová?
registrovaný uživatel Natix  mail  
11.05.2008 (19:01)  
Dva kusy? Takovouto olbřímí zakázkou překonali Litevci i ČD! :D Nedávno jsem četl jeden prospekt Škody a jestli se nepletu, tak tam psali o mnohem větším počtu, snad kolem pěti nebo deseti kusů.

Barevné řešení se mi líbí, ale moc nechápu to uspořádání světel na čele.
11.05.2008 (17:58)  
Taky bych se rád svezl našimi tunely v nějaké 575 nebo 675 v horním patře, to musí být pohled... Ale design mně přijde slabší než na 471. Tu DM12 jsem tenkrát potkal náhodou a vůbec jsem nevěděl, oč jde, tak mně div oči z hlavy nevypadly.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
11.05.2008 (16:57)  
Ninja: DM12 mimo jiné absolvovala i převáděcí jízdu po trati 325 - Studénka - Veřovice, a pak myslím po 323 jely zpět do Ostravy... :o) . Třeba se 575 dočká aspoň předvedení na CRD v Ově letos v červnu.
registrovaný uživatel V. 
11.05.2008 (15:19)  
V cerhenicích mají rozchod 1,52M?? To nevím...

Ale ti litevčáci se budou mít že budou mít vlaky z čr, ty jsou nejlepší podle mě
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko