..: Přímé spojení Praha – Milovice možná již v roce 2009 :..

Ilustrační obrázek Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.

První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.

Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
23.04.2008 (20:15)  
Investovat miliardy do výstavby infrastruktury má smysl pokud:
a) stávající infrastruktura nemá dostatečnou kapacitu
b) oproti stávajícímu stavu by došlo k výraznému zkrácení jízdních dob
Pátý koridor tak, jak byl navrhován, by pro spojení Prahy a Liberce nebyl výrazně rychlejší, než souběžná R10, která má ještě kapacitní rezervy.
Pokud by měl mít pátý koridor smysl, musel by být na TR 200 km/h a hlavně by muselo být přemístěno mladoboleslavské hl.n. někam do civilizace. Někdy v budoucnu na to snad dojde, ale teď autobusy dokáží lidi odvozit rychle a v MB až do města, takže nevidím důvod vynakládat miliardy na spojení, které nezrychlí dopravu a není kapacitně nutné.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
23.04.2008 (20:07)  
Milovice - rozhodně ano
Milovice-ta_malá_obec-MB - jedině pokud bude doba Pha-MB pod hoďku, jinak to nemá smysl...

Toť můj názor
23.04.2008 (19:27)  
Korydory:všechny koryta jsou k ničemu pokud nejsou stavěný do Vmax.200km/h.Třeba 4 koryto je vyloženě fraška.Ono totiž to zvýšení mírný rychlosti až se ty pražce a koleje ojedou tak to spadne na původní hodnotu.
Takže souhlas Liberec je odříznut.Spojení tragický,ale to nevyřeší oprava 070.Pokud 5 korydor tak nová trať na Vmax. 200km/h.Ten jejich projekt je mizernej.
Ideesak:však nová dálnice českým rájem se plánuje už dlouho a já myslim že to bude postavena dříve než nová trať Hradec-Liberec tam by stačilo na 160,taky to chce ČB-Jihlava-Brno,pak to budeš duplovat stejně jako ostatní tratě,otázka je kudy to vést?.Jo je potřeba stejně jako, ale nová trať na Liberec.A libe libe Liberec!
Jinak Milovice ju.
23.04.2008 (18:44)  
tgw: Díky, jenom doufám že to jedenokolejka nebude...
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (18:31)  
IDeeSák
tgw - A co třeba trasování přes Jablonec, Železný brod, Nová Paka, Dvůr Králové případně Hořice. Napojení by bylo buď mezi Smiřicemi a Lochenicemi, nebo v Hořicích

Má odpovědˇ
A kudy by tratˇ vedla z Jablonce nad Nisou? Tunelem na druhou stranu kopce na Železný Brod?
To by neklaplo i když to zní zajímavě.
Ten tunel by byl dosti dlouhý .Tudíž drahý.Do toho by nikdo nešel.
Tolik lidí zde v okolí nebydlí.Na investici tohoto formátu.
Domnívám se ,že je to nereálné.

Já se domnívám,že by to bylo možné přes Turnov a kolem
trati na Jičín.Je to i kratší.A i méně finančně náročnější.
V skoro současné stopě na Jičín ovšem s patřičnými poloměry oblouků. dále viz studie severní osa přes ty Lochenice.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (18:13)  
Pendožabák
Poslední variantou ,kterou jsem četl byla,že psali o jednokolejné variantě a také metru.Domnívám se, že tratˇ by měla být přes Praha Bubny a kolem Ruzině na Kladno.Výhledově s odbočkou na letiště Ruzinˇ.Pak jsem sledoval, jak se pánové pod tímto článkem bavili, kde by měl vlak končit.Mluvili o Masarykově nádraží ,padali i jiné úvahy.To je asi vše co vím.
Kdy se má stavět bohužel nevím.
23.04.2008 (17:58)  
tgw - A co třeba trasování přes Jablonec, ŽB, NP, DK případně Hořice. Napojení by bylo buď mezi Smiřicemi a Lochenicemi, nebo v Hořicích. Trasa pomůže Podkrkonoší napojení na rychlou dopravu do zbytku republiky. Trasování přes Turnov by vyšlo stejně finančně náročné jako přes Jablonec (v obou případech kompletní novostavba), u východní trasy je možné využít část stávajících úseků bez výraznějších přeložek.

Trasovat koridor přes Český ráj by se setkalo se stejným odporem jako dálnice. Proto je i politicky průchodnější vést trasu na pomezí Ráje a Krkonoš. Dalším argumentem je počet obsluhovaných obyvatel - západní trasa má v podstatě pouze 3 větší města - Turnov, Jičín a Hořice - celkem cca 40 tis. obyvatel. Východní trasa se díky Jablonci dostane na více než dvojnásobek - cca 87 tis.
23.04.2008 (17:44)  
Zřízení sždc teda fakt mělo význam místo aby nalili peníze do 5 koridoru nebo do opravy tratě na Beroun tak podporují kdejaké blbosti. To je horší než kdyby to měli pod palcem staré ČD. Mohl bych se Vás zeptat - všech kdy by se měla konečně začít stavět trať na Kladno přes Ruzyň?
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (17:36)  
R 1463 ÚPA Musím také souhlasit s tímto pánem.
Domnívám se ,že by šla vytvořit konkurence schopná tratˇ

On totiž každý počítá čas Liberec- Praha Černý Most.Ale už nevidí,že než se z Černého Mostu dostanete do centra je to skutečne 25 minut + přestup a zakoupení jízdenky ,hledání drobných na metro,či kupování lístku ve stánku.
Výsledný čas je proto spíše 30 minut.A lidi jezdí spíše převážně do centra.

Tedy konečný čas není 1 hodina a 5 minut ,ale 1:30-35 minut hod.
Nehledě na to ,když se stane nehoda, ráno,večer,věčné opravy na dálnici tento čas spíše prodlužují.
A to mi nevykládajte ,že by se za tu dobu při opravené trati dle studie 5 koridor nedostal vlak na Praha Hlavní nádraží či Praha Vysočany do tohoto času.

Četl jsem studii 5 koridor a vím,že ano.Možná i o něco rychleji.

Proto zde s tímto pánem musím souhlasit,že je to škoda.
Vlakem je to skutečne pohodlnější.

A i zde musím souhlasit s tímto pánem.

5 koridor by nejen udelal zeleznici na relaci Pha-LB konkurenceschopnou se silnici, ale navic by zrychlil vlaky do Jizerek( Tanvald, Harrachov) ale i do Krkonos( Jilemnitz, Vrchlab z turnova do paky a pres martinice
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (17:18)  
IDeeSák

Více než Liberec-Praha (existuje již rychlé alternativní spojení) bych preferoval výstavbu tratě směr Hradec Králové, kde dálnice dosud není.

030, 086 jednoznačně pouze dálková doprava, tomu přizpůsobit investice
041 velký význam v regionální dopravě - drobná modernizace by neuškodila

WEB souhlas

Zde si dle mého trochu odporuje první a třetí věta 041.

Směr Liberec -Hradec Králové je totiž nejkratší přes 041.
Spočítej me to.
Liberec-Turnov 38 km.
041 Turnov-Hradec Králové 82 km.
030 Turnov-Hradec králové 101 km.


A následná otázka dále.Proč si myslíte ,že do budoucna nebude vést dálnice Hradec Králové -Turnov?
Dle mého se o ni hovoří docela dlouho a Liberečtí radní budou zřejmě chtít,aby jednou zde dálnice také vedla.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko