Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.
První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.
Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.
zdroj: Deník
V Milovicích bylo jednání, které se uskutečnilo v pondělí 27. 2. 2012 v prostorách milovické radnice. Zde se na třicet hostů sešlo na pracovním jednání. Už ze samotné skladby pozvaných osob bylo zřejmé, že diskuse se týkala výhradně železnice: dorazili vysocí představitelé Ministerstva dopravy ČR, Českých drah, společností SŽDC, Sudop, Škoda Auto, stejně jako zástupci Středočeského a Libereckého kraje a obcí a měst na ose Milovice – Mladá Boleslav.
Účastníci téměř dvouhodinového jednání se shodli na tom, že nové železniční spojení z Milovic na Mladou Boleslav, přes Všejany, je racionální varianta, která má řadu výhradně pozitivních dopadů pro obyvatele i firmy ve spádové oblasti. Milovice, podobně jako Lysá, by se navíc staly součástí spojení Praha – Liberec.
Projednaná „milovická“ varianta, počítající s jednokolejnou tratí, má velkou výhodu v podobě priority Středočeského kraje a vlastnických vztahů – většina pozemků je ve vlastnictví našeho města, okolních obcí nebo Kraje. A ten v principech Zásad územního rozvoje s touto tratí se zastávkou na Božím Daru počítá.
kup si auto a pak mudruj. já najezdím hodně a pokud chceš sjet trasu praha - olomouc za čas pendolina, musíš jet buďto v neděli ráno a nebo kašlat na limity. celá trasa vede po dálnici. co se týče R35, tak délka praha-brno-olomouc a praha-hk-olomouc je stejná. takže dostavba R 35 zrychlení nepřinese. co se týče dálnice brno - ostrava, tak v současné době je plnohodnotná dálnice do lipníku přes olomouc. dostavbou D1 v úseku mořice(nezamyslice)-kroměříž-přerov-lipník se opět nic neurychlí, trasa bude stejně dlouhá. a úsek lipník-ostrava až zas tak razantní zkrácení jízdní doby oproti čtyřproudovce přes nový jičín nepřinese. mimochodem těm, co oslavují busy bych připomenul, že to množství spojů na trase brno-ostrava, které se vyrojilo během oprav koridoru, už zase pomalu mizí.
i to, co se postavilo a opravilo má smysl!!!!
a proč chcete hned tak vysoký rychlosti? většina lidí ve skutečnosti tak nespěchá. co znamená dvacet minut v lidským životě? nemusí do Liberce jezdit hned pendolina. vždyť jen představa jet v Bmee rychlostí třeba 90 km a jen s dvěma zastávkami je také příjemná. a peněz by se ušetřilo mega moc.
Je fakt a to se zde musím tohoto pána zastat,že pokud porovnáme náklady na vytvoření 10 km trati a 10 km dálnice je to podstaný rozdíl.A pokud porovnám životnost této trati je to podstanější rozdíl.Jak dlouho vydrží povrch silnice.Několik let a už se to záplatuje či pokládá nový.Proto mě zaráží,že bulí když mají investovat do železnice kolik to stojí peněz.
Nicméně silnice vede až před barák.
Ale pánové z ministerstev by si také ale mohli uvědomit, jak už jsem psal,že ropa nebude věčně.
Ropa také bude stále dražší.Možná i více jak elektrika.
Domnívám se ,že to není scifi ,ale bude to brzy realita.
Cena ropy se prozatím moc nezvedá díky klesajícímu dolaru.
Dolar nebude klesat stále.A až se USA ekonomika oklepe, tak začne stoupat a s ní i rapidně cena nafty.
Domnívám se,že doprava by měla býti v budoucnu převážně nezávislá na ropě.Jinak se za dopravu nedoplatíme.
Proto jsem například pro elektrickou dopravu na železnici.
Možná by se našli i jiné pohony či jiné zroje.Ty ovšem nejsou tak rozšířené.Napadá mě prozatím stlačený zemní plyn.Na který někde jezdí autobusy.
O vodíku je prozatím zbytečné psát.
Uvazovana investice je 26 mld CZK, coz neni tak moc, kdyby nekdo schopny vyjednal dotaci ze strukturalnich fondu EU ve vysi 80% nakladu....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.