..: Přímé spojení Praha – Milovice možná již v roce 2009 :..

Ilustrační obrázek Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.

První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.

Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
10.03.2012 (16:47)  
Věc: Informace o jednání ohledně prodloužení vlakového spojení na Mladou Boleslav
V Milovicích bylo jednání, které se uskutečnilo v pondělí 27. 2. 2012 v prostorách milovické radnice. Zde se na třicet hostů sešlo na pracovním jednání. Už ze samotné skladby pozvaných osob bylo zřejmé, že diskuse se týkala výhradně železnice: dorazili vysocí představitelé Ministerstva dopravy ČR, Českých drah, společností SŽDC, Sudop, Škoda Auto, stejně jako zástupci Středočeského a Libereckého kraje a obcí a měst na ose Milovice – Mladá Boleslav.
Účastníci téměř dvouhodinového jednání se shodli na tom, že nové železniční spojení z Milovic na Mladou Boleslav, přes Všejany, je racionální varianta, která má řadu výhradně pozitivních dopadů pro obyvatele i firmy ve spádové oblasti. Milovice, podobně jako Lysá, by se navíc staly součástí spojení Praha – Liberec.
Projednaná „milovická“ varianta, počítající s jednokolejnou tratí, má velkou výhodu v podobě priority Středočeského kraje a vlastnických vztahů – většina pozemků je ve vlastnictví našeho města, okolních obcí nebo Kraje. A ten v principech Zásad územního rozvoje s touto tratí se zastávkou na Božím Daru počítá.
10.03.2012 (16:14)  
Tak se asi blízká na lepší časy milovická radnice jedná s ČD o jednokolejné napojení Milovice - Vlkava pozemky už jsou připravené!!!!
21.05.2008 (11:10)  
Aktuální informace z 16.5.2008 odkaz zdroj internet Český rozhlas /audio,text,fotogalerie http://www.rozhlas.cz/strednicechy/aktualne/_zprava/455589
26.04.2008 (17:33)  
Skoro u každého projektu se v současné době jako modelové vozidlo pro pravidelný provoz uvádí jednotka ř.471, jenže nikdo tolik vozidel nemá, aby reálně pokryl všechny projekty. Takže podobné informace berte vždy s velkou rezervou.
registrovaný uživatel hanaak 
26.04.2008 (13:00)  
ad. DJTiësto:
kup si auto a pak mudruj. já najezdím hodně a pokud chceš sjet trasu praha - olomouc za čas pendolina, musíš jet buďto v neděli ráno a nebo kašlat na limity. celá trasa vede po dálnici. co se týče R35, tak délka praha-brno-olomouc a praha-hk-olomouc je stejná. takže dostavba R 35 zrychlení nepřinese. co se týče dálnice brno - ostrava, tak v současné době je plnohodnotná dálnice do lipníku přes olomouc. dostavbou D1 v úseku mořice(nezamyslice)-kroměříž-přerov-lipník se opět nic neurychlí, trasa bude stejně dlouhá. a úsek lipník-ostrava až zas tak razantní zkrácení jízdní doby oproti čtyřproudovce přes nový jičín nepřinese. mimochodem těm, co oslavují busy bych připomenul, že to množství spojů na trase brno-ostrava, které se vyrojilo během oprav koridoru, už zase pomalu mizí.
i to, co se postavilo a opravilo má smysl!!!!
registrovaný uživatel skip78 
26.04.2008 (11:54)  
spočítal už někdo, kolik by stálo postavit z Prahy do Liberce úplně novou trať ? vždyť to je někdy tak, že opravovat starou věc vyjde dráž, než pořídit novou. Koukněte se někdy do mapy a najdete nejkratší cestu úplně jinudy než tu rozebíráte. z Čerňáku přes Starou Boleslav, Benátky, Mladou Boleslav, Mnichovo Hradiště, Český Dub a dírou do Liberce. joj, představte si to vykupování pozemků, hehe, to by bylo na sto let!!!
a proč chcete hned tak vysoký rychlosti? většina lidí ve skutečnosti tak nespěchá. co znamená dvacet minut v lidským životě? nemusí do Liberce jezdit hned pendolina. vždyť jen představa jet v Bmee rychlostí třeba 90 km a jen s dvěma zastávkami je také příjemná. a peněz by se ušetřilo mega moc.
24.04.2008 (19:40)  
ono na vodik se muze jezdit uz 20 let minimalne, jen je to blokovano ze strany ropnych magnatu&lobby..kteri podsoupnou par milionu za to, ze se zpomali vyvoj..tj bohuzel realita
registrovaný uživatel tgw 
24.04.2008 (19:13)  
R 1463 ÚPA

Je fakt a to se zde musím tohoto pána zastat,že pokud porovnáme náklady na vytvoření 10 km trati a 10 km dálnice je to podstaný rozdíl.A pokud porovnám životnost této trati je to podstanější rozdíl.Jak dlouho vydrží povrch silnice.Několik let a už se to záplatuje či pokládá nový.Proto mě zaráží,že bulí když mají investovat do železnice kolik to stojí peněz.


Nicméně silnice vede až před barák.

Ale pánové z ministerstev by si také ale mohli uvědomit, jak už jsem psal,že ropa nebude věčně.
Ropa také bude stále dražší.Možná i více jak elektrika.
Domnívám se ,že to není scifi ,ale bude to brzy realita.
Cena ropy se prozatím moc nezvedá díky klesajícímu dolaru.
Dolar nebude klesat stále.A až se USA ekonomika oklepe, tak začne stoupat a s ní i rapidně cena nafty.

Domnívám se,že doprava by měla býti v budoucnu převážně nezávislá na ropě.Jinak se za dopravu nedoplatíme.
Proto jsem například pro elektrickou dopravu na železnici.

Možná by se našli i jiné pohony či jiné zroje.Ty ovšem nejsou tak rozšířené.Napadá mě prozatím stlačený zemní plyn.Na který někde jezdí autobusy.
O vodíku je prozatím zbytečné psát.
24.04.2008 (18:11)  
waszyn: narazite na skoro dumpingove ceny pri prazdnych vlacich? ne, to opravdu ne..Jednak by byla cesta rychlejsi, a druhak i kratsi, diky planovanym tunelum v useku Turnov-Liberec...Jak se pise v tom sborniku, hlavne v tomto useku by byla nejsilnejsi stranka trati...Jel jste nekdo gumokolem za mokra mezi Turnovem a LB? nebo za snezeni....?Rozhodne jsem ortodoxnim zastancem 5koridoru...Prinos pro: 1) primestskou dopravu 2) prinos pro trat Praha-Hk, Praha-Trutnov, Praha-Nachod 3) pretazeni substratu bus-vlak na relaci PHA-LB, 4)priblizeni zapadnich Krkonos a Jizerskych hor vlakem5) velky potencial cestujicich z Liberecka, Jablonecka, Vratislavice, Janov atd atd...+ Žitava, Hradek n N....6)vytvoreni dulezite osy pro nakladni dopravu a odlehceni pretizenym 072 a 090 ===se velke plus...
Uvazovana investice je 26 mld CZK, coz neni tak moc, kdyby nekdo schopny vyjednal dotaci ze strukturalnich fondu EU ve vysi 80% nakladu....
registrovaný uživatel waszyn 
24.04.2008 (16:56)  
Úpa: předpokládám správně, že by busy na trase Pha-LB byly poraženy stejným způsobem jako na trase Pha-Brno? Myslím, že právě to Brno je dostatečně odstrašující příklad pro úvahy typu koridoru do Liberce.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko