..: Rekonstrukce železniční stanice Kroměříž :..

Ilustrační obrázekKroměříž - Navrhovaný projekt rekonstrukce železniční stanice Kroměříž dostává reálnější rozměry: podle aktuálních informací SŽDC práce na kompletní opravě a modernizaci nádraží začnou v červnu letošního roku a potrvají do poloviny roku 2009. Rekonstrukce si vyžádá přibližně 430 milionů korun a kromě nutných oprav bude zahrnovat i stavbu moderního oboustranného nástupního ostrůvku s délkou 260 metrů a přístřešky pro cestující. Na něm budou stát 2 osvětlené přístřešky s elektronickými informačními tabulemi a lavičkami. K nástupišti povede od středu nádražní budovy 5 metrů široký pěší přechod přes koleje.

Druhá, 90-metrová nástupní hrana pak vznikne na místě dnešního skladiště, napravo od nádražní budovy. Sloužit bude cestujícím spojů jedoucích směrem na Zborovice. U obou nástupišť se počítá s osazením nového elektronického informačního systému. Vybudovány budou z betonových desek, usazených půl metru nad temenem kolejí. Nová podoba nádraží zajistí bezbariérový přístup pro všechny cestující. Podle Anny Kodysové ze SŽDC bude navíc kolejiště upraveno tak, aby jeho nové rozvržení minimalizovalo vjíždění posunujících drážních vozidel na přejezd přes frekventovanou Hulínskou ulici.

V rámci rekonstrukce bude prakticky vyměněno celé kolejiště, a to včetně železničního spodku, systému odvodnění a instalované kabeláže. Nádraží tím získá 16 dálkově ovládaných a elektricky vyhřívaných výhybek. V areálu stanice bude zbudována jedna nová osvětlovací věž a ostatní budou opraveny. Mezi další výrazné změny bude patřit i nový zabezpečovací systém a dva nové úrovňové přejezdy, chráněné závorami. „Cestující budou především víc než rok procházet staveništěm. Hned zkraje stavebních prací ale budou muset cestující v úseku Kroměříž - Zborovice přibližně týden jezdit náhradní autobusovou dopravou,“ upozorňuje Kodysová.

Na financování projektu rekonstrukce se přibližně stejnou částí podílí Státní fond dopravní infrastruktury a strukturální fondy Evropské unie. Oprava silničního přejezdu přes Hulínskou ulici se motoristů nijak nedotkne, jelikož právě v tuto dobu bude komunikace uzavřena kvůli opravě blízkého silničního mostu a práce na obou místech budou probíhat souběžně.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 17.4.2008 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.10.2009 (16:03)  
Kvalitu vlaků už ale u nás nikdo nezlepší, že?
21.04.2008 (11:34)  
Ještě na podzim byl v kroměřížské knihovně plán rekonstruovaného nádraží, kde se počítalo s podchodem na ostrovní nástupiště a s podjezdem u sladoven (nyní zmínka jen o přejezdu, závory tam jsou už teď).
Jako klasické soupravy tam jezdí jen všechny dva R Brno - Ostrava a zpět a některé Sp z/do Brna.
20.04.2008 (22:03)  
Patrně nešla, kdysi jezdívaly bardotky/brejlovce se pěti/šestivozovou soupravou Ova - Kojetín.
Jako devítihlavá saň jezdí 3911 jen v pátek, v ostatní "kladívka" jezdí jako sedmihlavá 3xM + 4x010 [viz řazení].
20.04.2008 (21:24)  
Mě by víc než fotky něčeho tak otřesnýho zajímalo, zda by tam pro ty lidi nešla nasadit nějaká rozumnější souprava...?
Registered user tenzor 
18.04.2008 (18:12)  
Miroslaww: Navrhuji Os 3911 prejmenovat na Devitihlavy obrsukafon :)
Nebyly by nejake fotky tohoto velevlaku?
18.04.2008 (14:52)  
Přesně tak, v Kroměříži studuju druhým rokem a za sestrou tam jezdím šestým a tak vím, jaký frmol na Kroměřížském nádraží je a to nejen ve směru Hulín a ValMez ale také Kojetín... To že tam jezdí 810 + 010 + 010 + 810 + 010 + 010 + 010 + 010 + 810 (Os 3911) neznamená že je to konec světa... A navíc se při rekonstrukci počítá s předelektrizačními úpravami (některé zdroje uvádí i výstavbu bran TV při této rekonstrukci)
Registered user Tom  mail  
18.04.2008 (13:54)  
M@ra: To neznamená, že když přes stanici jezdí také 810 + 010, že to musí být zapadlá stanice...Doporučuji navštívit Kroměříž a sledovat dění a počet cestujících a spojů. A hned by jste určitězměnil názor, že to není plýtvání peněz.
Registered user Kosir 
18.04.2008 (9:12)  
to Twix: zborovické nástupiště, které bude mít délku 90m, bude využitelné i pro vlaky směr Hulín, proto ta navržená délka 90m.
18.04.2008 (8:21)  
Mara: Opravdu je to tak vysoká cena? Vem si že veškeré kolejiště včetně odvodnění i zabzař. se má v podstatě vyjmout a postavit znovu, k tomu dva přejezdy se závorami, nástupiště s přístřešky... kromě toho že zborovické nástupiště bude 90 m dlouhé mi nepřijde že se plýtvá. Je to investice kterou budeme oceňovat dlouho do budoucna a Kroměříž není žádná stanička na zapadlé lokálce.
Registered user Semík  mail  
17.04.2008 (21:30)  
No já nevím, ale 430Mega je celkem laciný. Např rekonstrukce křižovatky s parkovištěm v Luhačovicích stála 110Mega. A aj kdyby se to někomu zdálo moc, pořád je lepší to investovat do dráhy než do 200m silnice II třídy.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko