Kroměříž - Navrhovaný projekt rekonstrukce železniční stanice Kroměříž dostává reálnější rozměry: podle aktuálních informací SŽDC práce na kompletní opravě a modernizaci nádraží začnou v červnu letošního roku a potrvají do poloviny roku 2009. Rekonstrukce si vyžádá přibližně 430 milionů korun a kromě nutných oprav bude zahrnovat i stavbu moderního oboustranného nástupního ostrůvku s délkou 260 metrů a přístřešky pro cestující.
Na něm budou stát 2 osvětlené přístřešky s elektronickými informačními tabulemi a lavičkami. K nástupišti povede od středu nádražní budovy 5 metrů široký pěší přechod přes koleje.
Druhá, 90-metrová nástupní hrana pak vznikne na místě dnešního skladiště, napravo od nádražní budovy. Sloužit bude cestujícím spojů jedoucích směrem na Zborovice. U obou nástupišť se počítá s osazením nového elektronického informačního systému. Vybudovány budou z betonových desek, usazených půl metru nad temenem kolejí. Nová podoba nádraží zajistí bezbariérový přístup pro všechny cestující. Podle Anny Kodysové ze SŽDC bude navíc kolejiště upraveno tak, aby jeho nové rozvržení minimalizovalo vjíždění posunujících drážních vozidel na přejezd přes frekventovanou Hulínskou ulici.
V rámci rekonstrukce bude prakticky vyměněno celé kolejiště, a to včetně železničního spodku, systému odvodnění a instalované kabeláže. Nádraží tím získá 16 dálkově ovládaných a elektricky vyhřívaných výhybek. V areálu stanice bude zbudována jedna nová osvětlovací věž a ostatní budou opraveny. Mezi další výrazné změny bude patřit i nový zabezpečovací systém a dva nové úrovňové přejezdy, chráněné závorami. „Cestující budou především víc než rok procházet staveništěm. Hned zkraje stavebních prací ale budou muset cestující v úseku Kroměříž - Zborovice přibližně týden jezdit náhradní autobusovou dopravou,“ upozorňuje Kodysová.
Na financování projektu rekonstrukce se přibližně stejnou částí podílí Státní fond dopravní infrastruktury a strukturální fondy Evropské unie. Oprava silničního přejezdu přes Hulínskou ulici se motoristů nijak nedotkne, jelikož právě v tuto dobu bude komunikace uzavřena kvůli opravě blízkého silničního mostu a práce na obou místech budou probíhat souběžně.
zdroj: Mladá fronta DNES


1 2 | Zpráv na stránku: |
Jako klasické soupravy tam jezdí jen všechny dva R Brno - Ostrava a zpět a některé Sp z/do Brna.
Jako devítihlavá saň jezdí 3911 jen v pátek, v ostatní "kladívka" jezdí jako sedmihlavá 3xM + 4x010 [viz řazení].
Nebyly by nejake fotky tohoto velevlaku?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
