..: Doplněno: Do mezinárodního expresu narazila lokomotiva :..

Ilustrační obrázek Doplněno 20:00 - Bystřice u Benešova - Dnes kolem 7:15 ráno narazila na nádraží v Bystřici motorová lokomotiva 742.161-3 ČD Cargo do mezistátního expresu Ex 101 Jože Plečnik, směřujícího z Prahy přes České Budějovice a Rakousko do slovinské Lublaně. V jednom z vagonů se při nárazu lehce zranila jedna cestujících. „Zdravotníci ji na místě ošetřili pohmožděniny a drobné oděrky,“ upřesňuje mluvčí středočeské ZZS Tereza Janečková s tím, že pracovníky záchranné služby ani nikdo neinformoval, že se jednalo o zranění při železniční nehodě. Nikdo další z cestujících, dvou vlakových čet a ani obou strojvedoucích při nárazu zraněný nebyl. Předběžná škoda je vyčíslena na více než 450 tisíc korun.

Podle vyjádření Drážní inspekce došlo ke střetu v rychlosti přibližně 30 km/h, kdy pomocná lokomotiva řady 742 společnosti ČD Cargo čelně narazila při posunu do stroje 362.175-2 v čele mezistátního expresu. Ten byl v Bystřici u Benešova odstaven práve kvůli technické závadě na lokomotivě a náhradní hnací vozidlo, stažené z manipulačního vlaku, jej mělo odtáhnout do stanice Tábor. Předběžný odhad škod činí 250 tisíc Kč na motorové lokomotivě, 200 tisíc na stroji ČD a 400 Kč na vybavení jídelního vozu.

Cestující z expresu si po zhruba hodině přestoupili do dalšího rychlíku směr České Budějovice. Pracovníci údržby tratě žádné poškození kolejí a železničního svršku neshledali. Benešovská dopravní policie provedla u obou strojvedoucích dechovou zkoušku, která požití alkoholu nepotvrdila. Míru zavinění všech zúčastněných železničářů (výpravčího, výhybkáře, strojvedoucích i vlakové čety z manipulačního vlaku) posoudí drážní inspekce. Předpokládá se ovšem, že za incident ponese odpovědnost strojvedoucí pomocné lokomotivy, který podle DI nedodržel pravidla jízdy podle rozhledu. Vyšetřuje se i možné překročení povolené rychlosti; tuto skutečnost ovšem může prokázat až analýza tachografu lokomotivy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj a fotodokumentace: Drážní inspekce

Více informací: Benešovský deník


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
18.04.2008 (20:19)  
milos: Jde především o to, že tady šlo o náraz samotné lokomotivy. Kdyby za sebou táhla několik set tun vagónů, situace by byla horší. V Čerčanech byla kinetická energie rychlíku několikanásobně větší než v tomto případě.
17.04.2008 (18:15)  
thunnder:
Ano, přesně tak. Problém nastává ve chvíli, kdy (ať už vlastní neznalostí, nebo zastaralostí českého názvu) autor českou podobu nezná, tuší ovšem, že existuje -- pak vznikne takový patvar. Kdo veřejně publikuje, měl by si na tyto nešvary dávat pozor stejně jako na třeba na interpunkci.
registrovaný uživatel tenzor 
17.04.2008 (15:02)  
milos: No jak je 810 "pevná" se snad všichni přesvědčili 24.6.1995.. po narázu 4 ujetých vagonů v momentě kdy už stála, z ní zbyl v podstatě jen podvozek.
810 je pro cestující nebezpečná už při střetnutí na přejezdu s autem, zvlášť když jde o nákladní..
registrovaný uživatel milos  mail  
17.04.2008 (0:55)  
poborskii: tak tak - kdyz je to na ferovku rovny s rovnym - budiz :- ))
co takove eso vs. 810?? ve 30km/h obstala by krabicka vic nez pantak?
na youtubu jsem par zaberu z vlakovych crashtestu videl, nema nekdo nejakou databazi? docela by me to zajimalo
16.04.2008 (14:09)  
milos: tady velkou část nárazu rovnoměrně pohltily nárazníky a rámy, které panťák bohužel nemá, ten se v Čerčanech naopak na ty nárazníky napíchnul(resp. se o ně zachytil) a účinek síly se přenesl do deformační zóny, kterou tvoří (byť nevím, zda úmyslně) nástupní prostor.
registrovaný uživatel milos  mail  
16.04.2008 (11:20)  
vizualne se tak moc nestalo, kdyz se celne potkal rovny s rovnym - jestli se nemylim, eso se v benesove do pantaku taky zakouslo v neco kolem 30km rychlosti a dopadlo to o poznani hure, ze...
16.04.2008 (8:33)  
to Michal Janko: celá pravda je, že čeština nepřipouští jiný tvar, pokud máme domácí název: máme Lublaň, tak se nic jiného nepoužije, to samé Paříž, Londýn, Benátky, Janov, Řím atd... pouze pokud není domácí přepis, tak můžeme použít cizí název, nikoliv však anglický, přepis se dovoluje pouze z původního jazyka. Tak zní pravidla.
registrovaný uživatel Heri  mail  
16.04.2008 (0:35)  
Prave ten den jela 362 DKV Brno,Ampz 004, a jidelak tusím že 002 + 2x Bmz241 + jeden děcak OBB + 3 posilovy B do Budejic.videl sem ho jak stal ve strančicích rano.
15.04.2008 (16:27)  
j p: Když už jste mi svůj offtopic nenapsal soukromě, nezbývá než reagovat: Původní význam výrazu "paskvil" sice není v lingvistice, ovšem rozhodně ani v železářství. Zde jsem ho samozřejmě použil v přeneseném smyslu ve významu nepodařená napodobenina, zmetek (myšleno nepodařená napodobnina slovinské transkripce Lublaně).
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
15.04.2008 (12:33)  
tombr: Žádnej osobní vlak v Týništi NEVYKOLEJIL! A už vůbec tam nebyl nikdo z cestujících, na tom webu jsou pěkný hlouposti. Stalo se to při posunu, kdy přestavovali motor na jinou kolej.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko