..: Železnice ve Zlíně má vést pod zemí :..

Ilustrační obrázekZlín - Výsledek budoucí rekonstrukce a elektrifikace železniční trať č. 331 Otrokovice - Zlín - Vizovice by na území zlínské čtvrti Podvesná mohl vést pod zemí. Uvažují o tom představitelé Zlínského kraje a magistrátu ve spolupráci s projektanty SŽDC. V současnosti se zvažují možná řešení pro zrychlení a zkvalitnění dopravy na jediné železniční trati vedoucí do metropole regionu. Podvesnou přitom autoři plánu považují za slabé místo úseku, protože se zde kromě jiného budou křížit železniční a trolejbusové troleje. Původní návrh, vést trať nad Podvesnou ve 16-metrové výšce, se totiž stal terčem ostré kritiky zlínských radních i obyvatelů čtvrti.

Nyní proto hledáme variantu obrácenou, kdy by byla vespod železnice a nahoře silnice,“ komentuje nový předběžný návrh vedení tratě krajský radní Petr Hradecký. Vedení hejtmanství přitom doufá, že nová varianta bude místními obyvateli přijata pozitivněji. Ochotu upravit stávající podobu projektu s ohledem na požadavky zúčastněných stran potvrdila i vedoucí kanceláře Generálního ředitelství SŽDC Anna Kodysová. „Budeme hledat varianty a technická řešení tak, abychom ke shodě došli,“ dodává.

Krajští radní přitom poukazují na omezený čas pro přípravu a realizaci projektu. Nebude-li dokumentace pro územní řízení a organizační příprava hotová do začátku roku 2010, ztratí Zlínský kraj možnost pokrýt podstatnou část nákladů ze strukturálních fondů Evropské unie v rámci operačního programu Doprava. Informační schůzku zaměřenou na nový návrh rekonstrukce trati chce Zlínský kraj svolat do tří týdnů. Se zahájením přestavby a elektrifikace železnice Otrokovice - Vizovice se přitom počítá již v roce 2010.

Zdroj: Zlínský deník


Adys Poslat mail autorovi | 16.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.04.2008 (18:18)  
Pavel Q: Nemám k dispozici výškopis, ale z ortofotomapy je to cca 400 m od perónu, tj. při 18 promile sklonu 7,2 m převýšení, čili by to bylo možné zakopat bez nějakých šíleností na oné křižovatce se železničním přejezdem. (Nejsem si úplně zcela jist, ale mám pocit že trať stoupá od nádraží asi o 2 m, což by pomohlo)
16.04.2008 (18:01)  
A vlastně průjezd Malenovicemi bude v jaké úrovni?
16.04.2008 (17:56)  
V Otrokovicích, kdyby se chtělo to křížení zrušit, tak by se musel přeložit začátek trati víc na jih.
16.04.2008 (17:15)  
Strukturální fond "Doprava" pro nás zavře dveře v roce 2010. Tudíž do té doby se to "musí" stihnout, aby se zažádalo o dotace s hotovou projekovou dokumentací. Tudíž další posouvání termínu nepřicházi příliš v úvahu.
Jsem pro, aby šla železnice "do země".
registrovaný uživatel Přema 
16.04.2008 (16:55)  
Pan X: V Otrokovicích asi dají značku, že buď trolejbusy nebo vlaky musí sundat sběrače, protože nad těmi přejezdy budou jen dráty pro vlaky nebo trolejbusy. :-)
Bylo by to jednoduší a daleko levnější.
registrovaný uživatel V. 
16.04.2008 (16:38)  
No před chvílí to byl přelom roku 2008/9 ted je to 2010 příště to bude 2015 tak se toho snad nikdy nedočkáme.

Jinak návrh vést trať 16m nad povrchem je sice zajímavý, ale narušovalo by to ráz zlína a bylo by to tu jako v Praze.

A v Otrokovicích chcou to křížení s trambusy taky vyřešit tím že to zavedou pod zem nebo nad zem?

Tak teď už snad zbývá jen na této trati fotit a fotit, dokud nám to tu nezbortěj uplně!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko