Proboštov, Praha - Strojvedoucímu, který 27. března vjel drezínou do otevřených závor, hrozí postih a obvinění z obecného ohrožení. Právě v severočeském Proboštově na železniční trati 130 došlo k mimořádné situaci, kdy dle dostupných informací strojvedoucí nerespektoval návěst stůj a vjel s drezínou do otevřeného přejezdu. Drážní vozidlo se pak následně srazilo s projíždějícím nákladním automobilem. Dle dosavadního šetření Drážní Inspekce je vina na straně strojvedoucího. Tomu teď hrozí výpověď z práce. Nezávisle na tom vyšetřovatelé zkoumají, zda se nejednalo o trestný čin obecného ohrožení. Kdyby se tak rozhodlo, mohl by být odsouzen až na osm let odnětí svobody.
"K nehodě došlo asi v osm hodin ráno, od 9:10 vlaky jezdí po jedné koleji. Ke zpoždění vlaků dochází i teď, nejsou už ale velká," sdělil Radek Joklík z ČD. Mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar uvedl, že řidič nákladního automobilu za nehodu a srážku podle všeho zřejmě nemůže. "S největší pravděpodobností vinu nesou České dráhy. Drezína měla před přejezdem zastavit," uvedl Neusar. Řidič pekárenské Avie vjel na přejezd ve chvíli, kdy byly závory zvednuté.
V současné době, kdy se množí případy nerespektování a nedbalostí ze strany řidičů je tato mimořádnost spíše ojedinělým případem. O faktu, kdy řidiči osobních automobilů hazardují se svým, ale i životy dalších lidí, svědčí nedávná událost z Prahy, kterou popsal redaktor Želpage Vítek Voráček:
Paha-Radotín - Přímo ve stanici se nachází přejezd křížíci hlavní silnici, který je zabezpečen závorami. To však nebránilo tomu, aby řidič osobního automobilu Audi s německou státní poznavací značkou nerespektoval světelnou i zvukovou signalizaci, před samotným uzavřením přejezdu.
Výpravčí postavil vlakovou cestu pro rychlík do Plzně. Osobní automobil, který se k přejezdu blížil ve vysoké rychlosti nedbal výstražné i akustické signalizace a do zavírajících se závor vjel. Vzdálenější břevno se však sklopilo dříve, než řidič předpokládal, a než stačil zareagovat, zavřela se za ním i druhá část přejezdu. To už byl ale na dohled vlak, který zde běžně jezdí až stokilometrovou rychlostí. Jen duchapřítomnost jednoho z přihlížejích, který nadzvedl břevno závory, aby mohl řidič s autem vyjet, zabránila nehodě.
Zdroj: iDNES.cz
Ilustrační foto © Petr Lux
Doplnil: Vítek_V
Ale vážně, zajímalo by mě, po kterých přejezdech jde jet víc jak 100, u spousty je už přejetí šedesátkou docela prasárnou vůči vlastnímu autu.
rk_kn.: Na tratích SŽDC při stavění posunové cesty je spouštěn přejezd i při volném úseku před návěstidlem, které je v přibližováku.
a až po uplynutí predpísanej a nastavenej doby sa rozsvieti príslušné návestidlo, ktoré dovoľuje jazdu. Ak je KO voľný, postaví sa návestidlo hneď po postavení vl. alebo posun. cesty a PZS sa spustia do činnosti až po obsadení KO, tak ako zvykne byť na šírej trati.
Nesledoval předtím Rychle a zběsile? :)
Vy takové přejezdy navázané na návěstidlo poznáte podle žlutého trouhelníku postaveného na hrotu s černým orámováním a černým nápisem uvnitř trouhelníku "Op"
znám přejezdy, kde by si při průjezdu 150km/h nechal kola s nápravami a hlavou udělal bouli ve střeše velkou jak meloun :D
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.