..: Strojvedoucí vjel drezínou do otevřených závor :..

Ilustrační obrázekProboštov, Praha - Strojvedoucímu, který 27. března vjel drezínou do otevřených závor, hrozí postih a obvinění z obecného ohrožení. Právě v severočeském Proboštově na železniční trati 130 došlo k mimořádné situaci, kdy dle dostupných informací strojvedoucí nerespektoval návěst stůj a vjel s drezínou do otevřeného přejezdu. Drážní vozidlo se pak následně srazilo s projíždějícím nákladním automobilem. Dle dosavadního šetření Drážní Inspekce je vina na straně strojvedoucího. Tomu teď hrozí výpověď z práce. Nezávisle na tom vyšetřovatelé zkoumají, zda se nejednalo o trestný čin obecného ohrožení. Kdyby se tak rozhodlo, mohl by být odsouzen až na osm let odnětí svobody.

"K nehodě došlo asi v osm hodin ráno, od 9:10 vlaky jezdí po jedné koleji. Ke zpoždění vlaků dochází i teď, nejsou už ale velká," sdělil Radek Joklík z ČD. Mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar uvedl, že řidič nákladního automobilu za nehodu a srážku podle všeho zřejmě nemůže. "S největší pravděpodobností vinu nesou České dráhy. Drezína měla před přejezdem zastavit," uvedl Neusar. Řidič pekárenské Avie vjel na přejezd ve chvíli, kdy byly závory zvednuté.

V současné době, kdy se množí případy nerespektování a nedbalostí ze strany řidičů je tato mimořádnost spíše ojedinělým případem. O faktu, kdy řidiči osobních automobilů hazardují se svým, ale i životy dalších lidí, svědčí nedávná událost z Prahy, kterou popsal redaktor Želpage Vítek Voráček:

Paha-Radotín - Přímo ve stanici se nachází přejezd křížíci hlavní silnici, který je zabezpečen závorami. To však nebránilo tomu, aby řidič osobního automobilu Audi s německou státní poznavací značkou nerespektoval světelnou i zvukovou signalizaci, před samotným uzavřením přejezdu.

Ilustrační obrázekVýpravčí postavil vlakovou cestu pro rychlík do Plzně. Osobní automobil, který se k přejezdu blížil ve vysoké rychlosti nedbal výstražné i akustické signalizace a do zavírajících se závor vjel. Vzdálenější břevno se však sklopilo dříve, než řidič předpokládal, a než stačil zareagovat, zavřela se za ním i druhá část přejezdu. To už byl ale na dohled vlak, který zde běžně jezdí až stokilometrovou rychlostí. Jen duchapřítomnost jednoho z přihlížejích, který nadzvedl břevno závory, aby mohl řidič s autem vyjet, zabránila nehodě.

Zdroj: iDNES.cz

Ilustrační foto © Petr Lux

Doplnil: Vítek_V


Pavel Martoch Poslat mail autorovi | 15.4.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer PES38 
15.04.2008 (22:58)  
Bylo to mimo obec na silnici III. třídy. Trochu jsem spěchal a toho přejezdu si všiml na poslední chvíli. Nápravy to přežily, protože jsem ten přejezd v podstatě přeletěl :-)
Registrierter Benutzer tenzor 
15.04.2008 (20:13)  
PES38: jestli je to provokace, tak ještě napiš že to bylo v obci a za přejezdem byl přechod u školy :)
Ale vážně, zajímalo by mě, po kterých přejezdech jde jet víc jak 100, u spousty je už přejetí šedesátkou docela prasárnou vůči vlastnímu autu.
15.04.2008 (19:58)  
zigzaja: Bylo to na staničním přejezdu a projeté návěstidlo je situováno na 50 m od přejezdu.

rk_kn.: Na tratích SŽDC při stavění posunové cesty je spouštěn přejezd i při volném úseku před návěstidlem, které je v přibližováku.
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
15.04.2008 (18:19)  
Lukess : Záleží na tom či je koľ. obvod, ktorý ovláda PZS obsadený vozidlom, alebo nie. Ak je už obsadený, a zrejme v tom konkrétom prípade aj bol, najprv sa uvedie do činnosti PZS
a až po uplynutí predpísanej a nastavenej doby sa rozsvieti príslušné návestidlo, ktoré dovoľuje jazdu. Ak je KO voľný, postaví sa návestidlo hneď po postavení vl. alebo posun. cesty a PZS sa spustia do činnosti až po obsadení KO, tak ako zvykne byť na šírej trati.
15.04.2008 (18:15)  
PES38: A ty nevíš jakou rychlostí smíš jet přes přejezd? Ne že bych tě chtěl za to nějak plísnit, ale věz že se někdo takový najde a budeš nemilosrdně označen za piráta silnic:-)
Registrierter Benutzer PES38 
15.04.2008 (17:28)  
Můj rekord na otevřeném přejezdu je 110km/h.
Registrierter Benutzer tenzor 
15.04.2008 (17:11)  
150 km/h přes přejezd?
Nesledoval předtím Rychle a zběsile? :)
15.04.2008 (16:50)  
Zvláštní; čekám kdy to někdo parafrázuje tak že "ty nádražáci za to kolikrát můžou sami"... Když jsem jel minulý týden svým IGK přes přejezd v Liboci (trať 120, křížení s ulicí Litovickou), tak vzhledem ke stavu přejezdu (strašný) bylo nutno jet krokem. Když jsem byl na kolejích tak se rozezněla signalizace, byl to pěkně hnusný pocit.... Nepochopím lidi kteří nerespektují výstrahu na přejezdech; asi hodně spěchají nebo mají v hlavě řezanku.
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
15.04.2008 (16:35)  
Lukess: Ano, tak to je, ale pokud to bylo před stanicí ( já sice nevím jak to tam vypadá, ale udělal jsem si vlastní obrázek). Přejezd se zde zdřejmě zabezpečuje postavením vlakové cesty, čímž se uzavře přejezd a může se postavit návěstidlo. Pokud jak je známo z tohoto článku nebylo postaveno návěstidlo a tím pádem možná ani nebyla postavena vlaková cesta, přejezd nebyl uzavřen.
Vy takové přejezdy navázané na návěstidlo poznáte podle žlutého trouhelníku postaveného na hrotu s černým orámováním a černým nápisem uvnitř trouhelníku "Op"
15.04.2008 (16:24)  
Jakub Svoboda:
znám přejezdy, kde by si při průjezdu 150km/h nechal kola s nápravami a hlavou udělal bouli ve střeše velkou jak meloun :D
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko